Post by Callahan Amarantine on Sept 27, 2020 20:06:48 GMT 1
Seinen gled afsted som en grå strøm af sølv der parterede byens gamle bygninger fra hinanden, ubarmhjertig og naturlig. Regnen silede ned og prikkede i vandets bølgende overflader mens de lanede i hans blonde manke. Han trak den lange, sorte frakke om sig som han stod der på broen og så ud over floden, en del af Paris' varetegn, og broen i sig selv der ledte fra Ile de la Cite, til den omkringliggende by. Der var gået nogen tid siden Lucia var blevet befriet af Paris, men han havde valgt at tage det som et lille tilbageslag. Han kunne lide at færdes på overfladen fremfor under jorden. De snuskede katakomber var ikke gode for hans hud, og han foretrak at få lidt sollys inden efteråret gik totalt i mørke. Han havde fundet god grobund hos Ingrid og inkvisitørerne, selvom deres metoder var lidt forældede. Det skulle de nok snart rette op på.
Han satte sig på en bænk og så hen over rælingen på broen mens hans blik gled med floden frem for sig imod resten af byen. Et lille suk undslap hans læber mens han tænkte over hvor hans næste vampyrblod skulle komme fra nu hvor Lucia var revet bort fra dem.
Hvad var der bedre end at bruge aftenen på en tur udenfor i håbet om at møde en bare lidt uopmærksom vampyr som hun kunne ende dagene på, ikke at hun havde formået at få ram på ret mange, da hendes egenskaber indenfor kamp med våben der kunne dræbe dem hurtigt og effektivt, ikke lige frem var hendes største styrke. Hvor Chloe begav sig hen tænkte hun ikke det store over, hun nyd at bruge aftener som denne til at få noget frisk luft for sig selv. Det ville nok have været hyggeligere i selskab med en anden, men der var ikke mange fra hendes vennekreds der syntes om at gå ude i regnen.
Hænderne var stukket i lommen på hendes efterhånden slidte læderjakke. Håret var opsat i hestehale for ikke at få det våde hår klasket ned i ansigtet. Med blikket rettet skift lige frem da hun først nu rigtigt blev opmærksom på hvor hun var gået hen, da hun havde fået øje på en skikkelse ved en bænk. venstre hånd blev ført til lynlåsen som hastigt blev lynet op, da hendes kniv denne aften var placeret på indersiden af hendes jakke for at skjule den bare lidt. Hun var klar, til at forsvare sig selv hvis det viste sig at være en vampyr. Skridte blev mere opmærksomme og forsigtigt men stadigvæk med kursen mod skikkelsen.
Det var først da hun nåede en del tættere på at hun så hvem det var, heldigvis ikke en vampyr men en af de andre inkvisitør bemærkede hun da hun endte med at stoppe op få meter fra vedkommende. "Nyder du regnvejret?" Kom det en små sarkastisk fra hende og et skævt smil på læberne. Den svag rysten gik gennem hendes krop nu jakken var lynet op og regnen og vinden havde nemmere ved at ramme hende overkrop.
Post by Callahan Amarantine on Sept 27, 2020 20:45:44 GMT 1
Callahans tanker havde strakt sig ud i himmelrummet og syntes at flyde med Seinen ud i resten af Europa, hvor han spandt tanker om hvordan det ville være bare at give sig hen til at simpelt liv. Men den viden han havde nu efter sine år i tjenesten mod vampyrerne havde forrået ham og gjort ham ude af stand til at kunne nyde et liv på samme vilkår som andre. Han vidste der var en verden nedenunder og han havde sine planer lagt ud for sig. Hans søgen efter sin familiefrænde Judas var gået kold men han vidste at paven stod bag hans drab, og han ville hævne sig før han gik til grunde, om det var af naturlige årsager eller ved en vampyrs hånd. Der lignede han måske Augustin en del. Kamp til stregen. Han drejede hovedet da han hørte en kvindes stemme tæt på ham og han så en inkvisitør han havde lagt mærke til i hovedkvarteret sidst han havde været forbi for at briefe Ingrid om situationen i bunkeren. Han havde modsat Dante holdt fast i fortællingen om at Augustin stadig var i live, og han følte at Ingrid skulle have den viden. Det var ikke meget der kom fra Augustin alligevel. Hans neurotiske YouTube videoer var til at lukke op og skide i. Callahan så handlekraft som langt mere vigtigt, og kvinden han nu så på gav anledning til et smil på hans læber. "Ah, Mrs. Thompson?" spurgte han og rejste sig graciøst fra bænken. Han vidste at hans bevægelser var langt mere i stil med en vampyrs takket være blodet han fik ind via blodtransfusioner, så han kunne dække over sin menneskelugt når han færdedes blandt dem. "Regnen er vel regn, der er ikke så meget at nyde," sagde han med et skuldertræk. "Har du en opgave eller er natten bare for træls at tilbringe alene?" spurgte han.
Chloe lod hænderne falde fra lommerne i jakken men kun for i en rutinerede bevægelse at lukke den, men ikke nok til at hun ikke hurtigt ville kunne være klar hvis der skulle blive behov, ikke at hun regnede med det, natten virkede ret død. Fyren hun stod ved havde været på hovedkvarteret samtidig med hende, men om hun havde set ham flere gange huskede hun ærligt talt ikke. Dog fik hans måde at rejse sig på, hende til at træde et skridt tilbage ikke fordi hun var bange, næppe! Men han bevægede sig alligevel ret hurtigt og mere silet end hun havde set andre mennesker gøre. ”Uhm jep det er mig” Kom det var hende med et skævt smil på læberne ” Og du er? Jeg er ikke den bedste til det der med navne og kan faktisk ikke helt huske om jeg har fået det” Sagde hun og trak lidt på skulderne, måske det bare var en cover up for at hun ikke kunne huske det, hvis hun havde hørt det før?
”Er der ikke? Jeg synes regn kan være beroligende, dog vådt men beroligende” Sagde hun roligt og med at smil på læberne og et lille grin. ”Nej ingen opgave i nat, jeg prøver bare at finde noget at give mig til, måske du har en ide?” Sagde hun og grinte svagt over sig selv. ”Hvad med dig?” sagde hun og lagde hovedet let på skrå.
Post by Callahan Amarantine on Sept 27, 2020 21:07:04 GMT 1
Han smilede skævt til hende. Hun var tydeligvis trænet i at være påpasselig. Klog pige. Han nikkede blot kort. "Callahan Amarantine," præsenterede han sig for hende. Han kunne ikke huske mere end hendes efternavn, men det var måske heller ikke så nødvendigt at vide andet lige nu. "Jeg tror jeg har valgt at gå ud for at fordrive tiden lidt," sagde han og kiggede rundt. "Jeg havde hørt om der skulle være en forsamling af credo'er i Notre Dame, men mine kontakter var i stand til at afkræfte det rygte," han kastede et blik over skulderen til Notre Dame og den smukke gamle katedral der lå i midten af Ile de la Cite. "Jeg kunne dog godt stadig finde på at undersøge det, hvis du vil med?" han nikkede over skulderen mod bygningen. Der var ikke langt derhen og to garvede inkvisitører var vel bedre end én.
Hun var påpasselig hele tiden, selv om natten hvilket ikke altid var det bedste for hun vågnede af nærmest ingen ting. ”Flot navn, Chloe Martin Thompson” Sagde hun og blev enig med sig selv om at det var nemmest at være på fornavne, og det havde ikke helt virkede til at han kendte hendes fornavn eller kunne huske det. ”Tiden er nok noget af det sværeste at slå ihjel” sagde hum med et kækt smil.
Dog som han talte om credo’er i Notre Dame, kunne hun mærke hvordan lysten til at komme der over og tjekke op på det, kun voksede mere og mere i hende som de blev stående. ”Spændende, men klart jeg synes vi skal tage et smurt forbi” Svarede hun, som hun kastede blikkede over imod Notre Dame. Et sted håbede hun der var nogen men lige nu havde hun kun sin kniv og hvor meget den var værd hvis der var nogle stykker vidste hun ikke med sikkerhed. ”Lad os komme afsted” sagde hun og begyndte at gå der hende, hun havde hastige skridt men var påpasselig og holde godt overblik omkring hende. Ikke at hun lignede en der var paranoid når hun gik men mere på vagt.
Post by Callahan Amarantine on Sept 28, 2020 9:19:10 GMT 1
Han lod hende om at gå i forvejen. Det var smartest af have et skjold hvis der skulle dukke nogen vampyrer op. De passerede broen og kom til Ile de la Cite, hvorfra de kun skulle gå meget kort for at nå til pladsen foran Notre Dame. Den store katedral lå mørklagt og som en sort kollos med de ikoniske to tårne der strakte sig op i luften som tænder der rev i skyerne ovenover. Der var ikke meget aktivitet så sent om aftenen og pladsen var stort set affolket. "Hvor længe har du været hos inkvisitørerne?" spurgte Callahan mens de nærmede sig katedralen. Hans hånd dykkede automatisk efter den lille flaske husholdningssprit og den simple gasbrænder som man oftest brugte til creme brulée og ikke til at jage vampyrer med, men kombinationen var uvurderlig og nem at få vampyrer til at gå op i flammer med.
Havde hun vidst at hun skulle ud og jage denne aften havde hun nok sørgede for at tage sin pistol med som var et af de eneste våben hun faktisk kunne håndtere ordentligt og bedst udover hendes kniv som var hendes ultimative bedste våben. At være en inkvisitør og ikke kunne bruge ret mange andre slags våben var nok ikke en fordel, men den eneste person som gerne ville træne hende i brugen af flere våben, var hendes far man han var stadigvæk helt nedbrudt af tabet af hendes mor. Måske hun bare kunne spørge andre om hjælp, men det var ikke lige frem noget hun var god til.
”Man kan sige at jeg født ind i det, begge mine forældre var inkvisitør da jeg blev født, min far har altid være træningsleder. Men den plads har jeg overtaget” Sagde hun og så på ham før hun så hvad han trak frem, det undrede hende en del men hun fangede hurtigt hvad meningen med det var. ”Hvad med dig?” Spurgte hun og mærkede kort på hendes side for lige at sikre sig kniven stadigvæk var der. ”Må jeg spørge om noget?” spurgte hun og så på ham med en lille anelse af usikkerhed, selvom hun prøvede at skjule det ved at rette blikket lige frem igen.
Post by Callahan Amarantine on Sept 29, 2020 15:33:10 GMT 1
De kom frem til katedralens store indgangsparti. Han lyttede til hende en smule irriteret over, at hun blev ved med at snakke, når de nu kunne risikere at blive opdaget, selvom han havde på fornemmelsen af at der ikke var noget at komme efter. "Jeg blev inkvisitør af eget valg efter jeg fandt ud af at jeg havde et familiemedlem der engang var blevet forvandlet imod hans vilje," forklarede han. Det var vel den korte version af historien. Han skubbede katedralens dør op med skulderen. Den var tung som et ondt år men han fik den skubbet nok op til at de kunne komme ind. "Han boede her i Paris indtil for kort tid siden," sagde han mere lavmælt som de bevægede sig ind i katedralen. Der var stille som graven derinde. "Hvad vil du spørge om?" spurgte han med et blik til siden på hende mens han langsomt slappede mere af. Han havde en fintunet sans for sine omgivelser takket være vampyrblodet, og der var ingen andre i katedralen end de to lige nu.
Noget som Chloe altid havde fundet fascierne, var de gamle kirker og gamle bygninger i byen. Det var fyldt med historier, som fortalte næsten alt om Paris. Svaret som kom fra Callahan, fik det til at løbe koldt ned af ryggen på hende og hun kunne ikke undgå at knytte hænderne i frustration over at endnu have måtte lade sit menneske liv til den sataner af nogle vampyr. ” Det gør mig ondt” Svarede hun og anede ikke hvad hun ellers skulle sige. ” Jeg mistede min mor for et ½ år siden til en vampyr, men heldigt døde hun helt og ikke bliv forvandlet til en af de sataner”Sagde hun lavt meldt som, så afventende på Callahan om han skulle have hjælp med døren. Dog virkede det ikke til det.
At stå inde i katedralen på denne tid af natten, var hun ikke helt sikker på at hun syntes særlig godt om. Hun forholde sig helt stille som de stod der inde, hun prøvede virkelig at holde tanker ude og gøre hende sanser åbne så hun kunne se og høre om der var nogen. Der var alt for stille derinde, det gjorde hende en anelse usikker på om der var nogen, der vitterligt bare lå virkelig godt på lur efter dem. Eller om der var helt tomt, hvilket hun helt så der var selvom en lille kamp bestemt ikke ville gøre noget.
Ordene der kom fra ham, fik hende til at slappe af. Han havde nok ikke ville starte en samtale, hvis der var nogen og alligevel de kunne jo ikke se eller høre dem lige nu, men så længe de blot holde jagt og vær på dupperne ville de nok kunne opdage dem. ”Er du god til nærkamp? Altså bedre end bare god?” Sagde hun med et skævt med på læberne. Fuck hun hadede sig selv lige nu! Hun stod lige nu overfor en og virkede til ikke at kunne finde ud af at kæmpe, altså på den måde hun spurgte på. ”Altså det ikke fordi jeg ikke kan finde ud af det for, for det kan jeg altså godt” sagde hun kløede sig i nakken. ” Men jeg mangler noget udfordring i kamp, der er ikke ret af dem jeg har prøvet af de andre inkvisitør som kan presse mig voldsomt, udover min far, så tænkte måske du kunne?” Spurgte hun og kunne svagt mærke hvordan den rødlige glød i kinderne blussede op! Godt der ikke var tændt lys her inde, for så ville han kunne se det.
Post by Callahan Amarantine on Oct 4, 2020 8:33:25 GMT 1
Han stak sine våben tilbage i lommerne. "Fri bane," sagde han med et blik rundt i katedralen. Selv hans lavmælte ord syntes at få alt for stor kraft derinde, som om han snakkede i en megafon, og alligevel faldt lyden hurtigt til jorden igen. Han vendte sig imod hende som han gik lidt længere op mod det kæmpemæssige alter, dets tavler og den runde bænk der var afspærret med et rødt reb for at holde offentligheden borte. "Nærkamp? Det er mit speciale," sagde han smilende. Vampyrblodet gav ham en masse fordele i nærkamp. Han var både hurtigere, stærkere og mere adræt end selv et veltrænet menneske. Han overvejede kort risikoen for at han kunne blive opdaget, men hvad ville hun gøre? Han var højt i rang og havde stadig forbindelse til den tidligere inkvisitør-leder. Egentlig foretrak han at være på egen hånd, men efter han var kommet til Paris havde han indset hvor smart det var at have et godt bagland af krigere og informanter, som han kunne udnytte. "Vi kunne sparre i arenaen næste gang vi er i hovedkvarteret," foreslog han med et skuldertræk. Hun så ikke værst ud og hun lod til at kunne håndtere lidt af hvert. Han havde indtil videre ikke mødt nogen mennesker der kunne overvinde ham i nærkamp dog.
Orderne ”Fri Bane” fik hende til at slappe lidt mere af, men hun ville bestemt ikke sige at hun var rolig og afslappet, hun var stadigvæk på vagt. Hun havde lært at slappede man for meget af og bare lod som ingen ting, ville man altid være et nemt ofre og aldrig være klar til at forsvare sig selv. ”Fedt det er også mit” Sagde hun og kiggede kort ned i gulvet og trak på skulderne.
Der var noget underligt over ham, hun kunne ikke svare på hvad det var, men han var så rolig og fattet. Hvilket hun også selv var, men han var på en måde der nærmest gjorde han uhyggelig. ”Det kunne være nice, det kunne jo være vi kunne lære noget af hinanden. Mit speciale er nærkamp, men man kan jo altid lære nyt og få styrket de små usikkerheder i ens bevægelser og sådan. Men har bare ikke rigtigt en jeg føler der kan presse mig noget lige pt” sagde hun og fulgte efter ham op mod alteret i stilhed, en næsten uhyggelig og mørk stilhed.
Chloe stillede sig foran alteret bag det røde reb som hun stod og studerede alteret med et blidt blik, tankerne kørte rundt i hendes hoved. Hun havde ikke været i en kirke eller noget andet der lignede siden hendes mors død og måske netop det var grunden, hendes tanker kørte bare rundt. Lidt ligesom hvis man stod i karrusel man ikke kunne komme ud af. Hun lagde blidt knæene på bænken mens hænderne roligt og forsigtigt blev lagt på lårene.