Post by Dante Tesoro on Sept 23, 2020 23:37:42 GMT 1
Det var næsten ulideligt at sidde tæt på hende lige nu. Hans krop reagerede på alle de forkerte måder og han trak plaiden lidt over sig for at skjule det meste mens hendes berøringer var som ild gennem hans krop. Han forsøgte stadig at smile til hende, lidt påtaget men alligevel velmenende. Han sank en klump for at få sig under kontrol. "Jeg kunne aldrig hade dig, mi amore," sagde han og strøg hende over hendes marmorkind. "Og ja, en stor overraskelse, men," han hev en lidt tarveligt udseende blindfold frem som han havde købt i en snusket butik i en dæmpet belyst sidegade et sted i Mont Martre, "det kræver at du kommer med men uden at se hvor vi skal hen." Hans smil blev mere oprigtigt, drenget og lidt flabet.
Post by Lucia Tesoro on Sept 23, 2020 23:44:30 GMT 1
Hun fattede ingen mistanke til at han ville gøre hende ondt og hun tog villigt øjenbindet fra ham og inspicerede det med hævede øjenbryn og et grin. Godt de havde haft denne snak. Hun følte ligesom det var slut nu og at Dante måske havde accepteret, at hun nu var dette væsen fyldt med kraft og magi. "Kinky, fratello..." sagde hun drillende og tog det på. "Nu kan du gøre lige præcis hvad du vil med mig," Hun havde mærket spændingen imellem dem og igen var hun i humør til at udfordre den. Opsøge grænsen og knuse den.
Post by Dante Tesoro on Sept 23, 2020 23:50:28 GMT 1
Han lænede sig nær hendes ansigt og placerede et varmt kys mod hendes kolde kind. Det var som at kysse en statue. Han trak sig ikke bort med det samme for at lade hende vide at han var helt tæt på hende og hvor nemt det kunne være for ham at ende spændingen lige dér. Hans læber var så tæt på hendes at de næsten mødtes men han trak sig endelig langsomt fra hende og rejste sig for at tage hendes hånd og guide hende op fra sofaen og stå. Han førte hende med sig gennem lejligheden hen til entréområdet hvor han tog jakke og taske inden han atter vendte sig mod hende og tog hendes hænder i sine. "Vi skal på en lille tur," forklarede han og slyngede hendes jakke om hendes skuldre. "Stol på mig, det bliver fantastisk!" han grinede lidt for sig selv så hun ikke kunne se det.
Post by Lucia Tesoro on Sept 23, 2020 23:57:45 GMT 1
Gennem gaderne i en taxa, der kiggede lidt mærkeligt på den blændede pige i morgenkåbe og jakke, men ja... Drikkepenge kunne klare meget. Ned ad trappen, ned, ned, ned. Hun holdt et hårdt greb om sin brors arm. "Dante, hvor er vi henne? Her lugter klamt!" klagede hun og hev i hans jakkeærme for at få ham til at fortælle hende noget mere om hvad de skulle. "Er det en fangekælder?" spurgte hun spøgefuldt, men vidste ikke hvor tæt det var på sandheden. Endelig fik hun beton under fødderne igen og lyden af en tung dør, der gik op var det sidste hun hørte, før hun endelig tog bindet for øjnene af i frustration. Nu havde det varet længe nok! Hun kiggede sig rundt i det lille lokale og så på sin bror. "Hvad fanden?"
Post by Dante Tesoro on Sept 24, 2020 0:05:38 GMT 1
Rummet var som trukket ud af den kolde krigs æstetik. Grå vægge, en seng med en jernramme og en stribet krøluldsmadras der havde set bedre dage samt et bord med en kontorstol der havde mistet ryglænet. Døren var en tung jerndør med et lille vindue men mekanismen der åbnede den var ikke synlig på denne side og lige nu var døren lukket bag dem. Dantes ansigt have ændret sig. Der var ikke meget der kunne ændre hans beslutning nu. I lommen havde han den lille flamberings-anordning som man brugte til at lave den ulækre dessert der var cremé brulée. "Jeg er ked af det, Lucia, men jeg kan ikke have dig fri på overfladen," sagde han køligt men måtte atter synke en klump af sorg. Han håbede at kunne få sin vilje med hende senere på den tarvelige seng men det ville nok kræve lidt anordninger som han skulle ud og finde. Måske Callahan også var interesseret? Hun var jo smuk trods alt.
Post by Lucia Tesoro on Sept 24, 2020 0:10:31 GMT 1
Hendes ansigtsudtryk var ren forrådelse. Hun følte sig fuldkommen overrumplet, men stadig ikke bange for ham. "Fratello," bad hun stille, "Dante, amato - " Kælenavnene rullede af hendes tunge med desperation, "Hvad mener du? Jeg vil ikke være her," Der var måske noget der havde ændret sig ved hende, men der var sørme også noget der havde ændret sig ved hendes bror. Han var jo sindssyg. Hvordan kunne han ikke se fordelene i at have en vampyr som søster og ven - tætteste frænde.
Post by Dante Tesoro on Sept 24, 2020 9:50:36 GMT 1
"Bare rolig," foriskrede han hende. "Du skal nok vænne dig til det hernede." Han slog armene ud som for at vise hvad der var at sætte pris på. "Sandt, det er ikke ligefrem master suiten i et palæ, men det er det, der passer til dig og det du er," fortsatte han med stemmen dryppende af syre. "Det, du er blevet, er en skændsel for verden og du er kun i live fordi jeg har lovet at du kan hjælpe os. Dit blod," han nikkede mod hende som for at indikere at det var alt hun var nu for ham, et bloddyr med omvendt fortegn, "skal hjælpe os i vores kamp mod vampyrerne." Han forholdt sig stille foran døren, og vidste at Callahan var derude hvis der skete noget.
Post by Lucia Tesoro on Sept 24, 2020 12:46:02 GMT 1
Lucias øjne fyldtes med tårer. Ægte tårer. Hun havde mistet ham. Det var ikke planen. Hun ville bare afprøve ham. "Dante," hviskede hun grådkvalt, "Du kan ikke gøre det her imod mig. Jeg ville aldrig gøre det imod dig!" Det var nok sandt. Godt nok var hun bidt af selvstændighed og styrke, men hun kunne aldrig gøre ham ondt. Hendes tårer flød ned af kinderne, efterladende sorte mascaraspor mod den hvide hud. "Jeg er din søster," fortsatte hun i den samme hvisken, "Du elsker jo mig,"
Post by Dante Tesoro on Sept 24, 2020 13:10:43 GMT 1
Det hev og sled i ham at han skulle gå hen til hende og tage om hende og sige, at det var en fejl eller en dårlig drøm og hun bare skulle lægge sig og sove så var hun hjemme igen snart, og han kunne afbryde hele handlingen. Men nu havde han hevet hende derned i løvens hule og han vidste at Callahan havde ventet på nye blodforsyninger og ville gå langt i at få det han skulle bruge. Samtidig var det også noget der gjorde at Augustin kunne overleve overhovedet, og tanken om hans mentors stolthed og ros gav ham mere mod til at gennemføre sit forehavende. "Ja, jeg elsker dig," sagde han tonløst for at holde følelserne hen selvom han kunne mærke hele kroppen dirre af både raseri over sig selv og hende og hele situationen. Hvordan var de endt her?? "Og det er min kærlighed der holder dig i live lige nu," han trådte hen til hende endelig og tog hende ved skuldrene. "Hvis ikke jeg elskede dig var du død allerede," han lænede sig ind og kyssede hendes pande inderligt. Han trak sig ikke for langt bort. Hun havde en sær påvirkning på ham nu efter hun var blevet forvandlet, noget han havde anerkendt tidligere på aftenen, og det var svært nu ikke at forestille sig hvordan det ville være at vise hvordan han kunne være hendes eneste. Hendes alt. "Bare gør som de siger, så sker der dig intet. Måske kan du endda komme ud og gå af og til," foreslog han selvom han vidste Augustin var alt for paranoid til at lade hende komme ud når først hun var i rummet.
Post by Lucia Tesoro on Sept 24, 2020 13:17:58 GMT 1
Tårerne stoppede ikke. Hun blev ved med at græde, for hun var i en håbløs situation. Paris vidste jo ikke hvor hun var, for hun havde stolet på at Dante ikke ville hende noget ondt. Hun trak sig væk fra ham i et ryk. Han skulle ikke røre hende lige nu. "Hvordan kan du sige, du elsker mig, når du gør det her imod mig?" Hendes stemme var stadig kun en nu hidsig hvisken, de italienske ord gled af hendes tunge som spyd, der blev sendt mod ham. "Hvordan kan du sige, at det hele nok skal gå? Hvordan kan du gøre det her imod mig? Det har altid været dig og mig og det ville ikke have ændret sig! Jeg ... Jeg ville bare have frihed! Og nu står jeg her i din fangekælder - er den ækle mand hernede også? Han skal ikke røre mit blod! Du skal ikke røre mit blod!"
Post by Dante Tesoro on Sept 24, 2020 13:32:39 GMT 1
Dante mærkede hvordan desperationen blev erstattet af myndig beslutsomhed og han hævede hovedet og så på hende med et stålsat blik inden han langsomt bakkede væk fra hende mens han hellere ikke ville slippe hende af syne. "Du vil forstå, Lucia," sagde han stille, om det var til hende eller til sig selv vidste han ikke helt mens han langsomt kantede sig bagud til jerndøren. "Du vil udrette store ting, selvom du er blevet til en vampyr. Du vil hjælpe mig, du skal se tidsnok, så vil du forstå," det var som om hans talestrøm var mere en forsikring af at hans forehavende var det rigtig at gøre, en måde at retfærdiggøre hans handlinger. Han nåede døren og bankede på for at få Callahans opmærksomhed så han kunne blive lukket ud og håbede det gik hurtigt inden Lucia gik i kødet på ham.
Post by Lucia Tesoro on Sept 24, 2020 13:38:17 GMT 1
Lucia satte sig hidsigt ned på sengen og lagde armene over kors. Hun ville ikke samarbejde, det var hun helt sikker på. Men hun kunne virkelig heller ikke skade ham. Ikke endnu. "Du kommer til at fortryde det her!" råbte hun efter ham.
Udenfor døren stod Augustin sammen med Callahan. De havde selvfølgelig ikke forstået ret meget af de italienske fraser, der var blevet udvekslet mellem de to søskende, men det var tydeligt at spændingen mellem dem var høj. "Er du okay, Dante?" spurgte han og kiggede lidt bekymret på sin protegé.
Post by Dante Tesoro on Sept 24, 2020 13:44:27 GMT 1
Dante var bakket ud så snart døren var blevet åbnet med en tuden fra den forældede jernmekanisme og Callahan lukkede hastigt døren hvis Lucia nu pludselig ville sætte efter dem. Dante tog sig til brystet som om nogen netop havde brækket hans hjerte inden han støttede sig til Callahan, der tilbød ham en skulder at læne sig op ad for at genvinde fatningen. Tårer stred lydløst ned ad hans ansigt men han strøg dem bort med en vred bevægelse inden han registrerede Augustin var kommet til. Han så op på sin mentor med et bestemt nik. "Ja, jeg er ok," sagde han og formåede et halvhjertet smil, så halvhjertet det kunne være nu den anden halvdel af hans hjerte var fanget bag en både metaforisk men også bogstavelig jerndør. "Hun skal nok svækkes og så kan vi fiksere hende og begynde første tapning," sagde Callahan med myndig stemme og så fra Dante til Augustin med et smalt smil. "Det er nemt nok når der er gået et par dage uden hun har fået noget at spise."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 24, 2020 13:54:20 GMT 1
Augustin tvivlede lidt på Dantes ord. Han troede ikke på at manden foran ham var okay, men han ville ikke 'ydmyge' ham foran Callahan ved at begynde at snakke om følelser og så videre. Han havde på fornemmelsen at det ikke var noget Dante ønskede. "Jeg tænker at Dante kan tale med hende igen i morgen," sagde han konkluderende, "Måske lidt tid i isolation kan gøre hende mere samarbejdsvillig. Det ville unægteligt være nemmere at tappe fra en, der vil det end med tvang," Augustin vendte sig mod Callahan og henvendte sig direkte til ham: "Jeg vil ikke have at Lucia lider overlast ved dette. Jeg vil ikke have hun er i store smerter. Så hellere en hurtig død,"
Post by Callahan Amarantine on Sept 24, 2020 14:01:41 GMT 1
Callahan lod kun Dante støtte sig til ham for at foregive at være en allieret han kunne stole på. Bunkeren hernede var et rod som han vidste han havde brug for men som han ikke ville vedkende sig som sit hovedkvarter. Det var overfladen der var hans hjem og han havde mere lid til Ingrid og hendes kunnen. Sammen kunne de føre Inkvisitørerne videre med et bedre og mere stabilt lederskab. Han vendte sig mod Augustin og nikkede kort. "Jeg skal gøre mit bedste," forsikrede han ham, "men jeg kan ikke love noget." Der var ikke noget smil at spore på hans ansigt men indeni frydede han sig over muligheden for at kunne gøre skade på en Darklighters yndling. Gabriels udmelding om Judas' død var kommet bag på ham og han følte sig rådvild og uden et andet mål end at opsøge paven for at dræbe ham. Men først Paris og dens kæmpemæssige vampyrbefolkning. Det var jo næsten halvdelen af byen der lod til at være inficeret. Dante rettede sig op og så fast på Augustin. "Jeg har brug for reb," sagde han. "Jeg vil ikke løbe nogen risiko mens jeg er derinde med hende."