Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 23, 2020 21:10:07 GMT 1
Han nikkede. Han havde stadig udstyret fra da Aurelia havde givet ham blod, så det ville være nemt at starte en ny transfusion. Og han havde jo haft god brug af Aurelias blod. Et gys gik igennem ham uventet ved tanken om Aurelia. Hvordan mon hun havde det? Hvordan mon barnet havde det? Hvordan mon hans eget barn i øvrigt havde det? "Vi kan sagtens have det klar," svarede han og lagde en hånd på den unge mands skulder. Lidt kejtet og akavet, men velment. "Jeg er stolt af dig, Dante, det hele skal nok gå,"
Post by Dante Tesoro on Sept 23, 2020 21:14:32 GMT 1
Der gik et lille sus igennem Dante da Augustin lagde sin hånd på hans skulder. Det var første gang et andet menneske end Lucia anerkendte ham, gav ham ros, var stolt. I hans fantasier, fra hans tidlige år i barndommen, havde billederne der mest kom til ham om den oplevelse været mere præget af ømhed, tryghed, en familie, et hus og et velfungerende liv. At han stod i en underjordisk bunker i en del af Paris' katakomber mens han snakkede om blodsugende sagnomspundne væsner med en kræftsyg mand, var ikke just sådan han havde forestillet sig det ville ske, men han tog det ind i hjertet og mærkede styrken og følelsen af mening blusse op og han nikkede og mønstrede et smil. "Er der andet jeg skal gøre mens jeg er afsted?" spurgte han. Det kunne være manden manglede kontakt med folk eller andre han kendte, som var relevante for ham at høre fra. Det var svært at komme ned i bunkeren i forvejen, så når han alligevel var afsted ville det være bedst at få det meste ud af turen mens han kunne.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 23, 2020 21:20:20 GMT 1
"Jeg mangler min medicin," sagde Augustin. Han brød sig ikke om at bruge Dante som assistent, for han var så meget mere. "Og så skal du have uploadet den nyeste video - kan du ikke gøre det fra hotellet?" Der var velsagtens ingen internet i bunkeren og intet signal hernede. "Og så en sidste ting - Ingrid. Jeg vil gerne have at du kontakter hende og siger, at jeg er død," afsluttede han. Han var alligevel så godt som og han havde tænkt over det længe, "Faktisk vil jeg gerne have at du kontakter en avis og skriver en dødsannonce for mig. Måske endda en læge der kan skrive en dødsattest. Fremover kommer du til at skrive på de uploadede videoer, at de er optaget på forhånd. De skal ikke kende vores antal eller vores evner," Hans stemme blev lidt manisk til sidst og det hvide i hans øjne stod i stark kontrast til de sorte rander under dem.
Post by Dante Tesoro on Sept 23, 2020 21:27:27 GMT 1
Dante nikkede. Og nikkede. Og nikkede. Han tog alle informationerne ind og lavede mentale noter til hver for at holde styr på dem. "Medicin, ny video, dødsannonce," mumlede han mens han gik igennem instrukserne en efter en inden han sendte sin mentor et forsikrende smil. "Javel. Det gør jeg. Jeg er ked af at måtte afskære Ingrid fra Dem. Hun satte altid pris på det De gjorde for inkvisitørerne," sagde han med henvisning til de få samtaler han havde nået at have med Ingrid i det omfang han havde haft kontakt med hende for at finde frem til Augustin. Han tog sin jakke fra en stol hvor han havde smidt den og svang den om skuldrene for at gøre sig klar til at tage tilbage op til overfladen. "Hvad med mit forslag om en air condition unit hernede?" spurgte han lidt forsigtigt.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 23, 2020 21:33:51 GMT 1
Air condition? Var det nu også nødvendigt? Han selv var ikke generet af klimaet i bunkeren, men han røg også og var meget syg, så det var svært at afgøre om eventuelt ubehag kom fra sygdom eller klima. "Øhm... Air condition? Jo... Jo, så skal du have nogle penge med, ikke?" spurgte han lidt langsomt og prajede ham med mod hovedrummet, hvor et pengeskab stod med hele Augustins opsparing i kontanter. Hvis ikke han stolede på Dante ville han aldrig have åbnet pengeskabet foran ham, for han vidste at Dante indtil for nylig havde været mest drevet af det gode liv. Men han følte virkelig at der var tændt en ild i Dante.
Post by Dante Tesoro on Sept 23, 2020 21:40:06 GMT 1
Dante fulgte villigt med og sagde ingenting til den opsparing af penge som Augustin havde opmagasineret i det lille, klassiske pengeskab. Hvis han havde brug for penge skulle han nok selv kunne åbne det. Det var ingen sag. Han havde gjort det mange gange før, så selv Augustins paranoia ville ikke kunne hamle op med hans snilde som mestertyv. Han tog imod penge til dette og hint og mindede sig selv om at han også ville investere i et køleskab og en kaffemaskine men han nok selv skulle sørge for at betale for det. Han kunne se at de nok snart ville flytte herned, han og Lucia, alligevel, så de kunne ligeså godt gøre det sig bekvemt mens de havde mulighed for det. Han tog pengene og nikkede sigende til Augustin. "Det er modtaget, jeg vil gøre hvad jeg kan for at opfylde Deres ønsker," sagde han fast inden han med et sidste håndtryk til afsked forlod bunkeren for at komme tilbage op til overfladen. //out