Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 14, 2020 19:18:04 GMT 1
Endnu en video var blevet lagt på nettet. De fleste tog hans videoer på YouTube som parodier, men der var enkelte konspirationfans, der så dem for hvad de var: Et opråb til befolkningen. Augustin sad i stolen, der var vendt mod indgangen og summede lidt. Han var træt. Kræfterne han havde fået af Aurelias blod var så småt begyndt at forlade ham og sygdommen var ved at tage over igen. Han var også ved at blive skør af at være her, alene, under jorden. Han savnede luften og havet og den friske følelse af naturen omkring sig. Han havde da overvejet at gøre en ende på det igen. Han vidste at Aurelia ikke ville kunne komme tilbage, hun var for svag. For udnyttet. Han vidste også at Isobel nok alligevel havde fortalt Matthew hvor han var, så det var nok bare et spørgsmål om tid før han alligevel blev dræbt. Det var vel så alligevel bedre at gøre det på egne vilkår. Men han havde en mission. Han havde lovet Aurelia at hjælpe med at dræbe vampyrherren om så det kostede ham hans værdiløse liv. Han rettede sig op og kiggede årvågent på døren. Der var nogen derude.
Post by Callahan Amarantine on Sept 14, 2020 19:32:32 GMT 1
Bunkeren havde været svær at finde men Callahan havde færdedes en del i undergrunden i forskellige storbyer til at kende til de tunneller som undergrundsvampyrerne benyttede sig af, både indenfor metrosystemet og i de gamle bunkere fra krigstiden. Han havde for kort tid siden optimeret sin dosis af vampyrblod så hans menneskelugt var skjult når han færdedes blandt vampyrer. Han var så incognito at han kunne komme ind på Unity. Han havde været der en enkelt gang indtil videre men mest for at snuse til stemningen og tjekke hvordan sikkerheden var. Han havde opsøgt et område af blikplader i slummen men der var kun et enkelt rum tilbage og der sad en blond, to meter høj kvinde og så meget sur ud. Han havde efterspurgt inkvisitørernes leder og hun havde sagt, at selv ikke hun vidste hvem der var leder længere. Men hun kunne sætte ham i kontakt med den tidligere leder, men han skulle ikke have for høje forventninger. Manden var skingrende skør. Hun gav ham koordinaterne til en nedgang til bunkeren samt navnet på en YouTube kanal, som han fandt mildest talt grinagtig. Men han havde ikke meget andet at gå efter og havde nu fundet frem til bunkeren der var mildest talt mere affolket end månen. Han holdt sig i skyggerne mens han gled lydløst ind i komplekset. Lyden af et keyboard der blev skrevet på nåede ham fra et lille rum og han standsede uden at afsløre sig i døråbningen. “Monsieur Jerreau?” Spurgte han, hans stemme varsom og hans krop spændt som en flitsbue.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 14, 2020 19:36:59 GMT 1
Pistolen blev hurtigt trukket frem. Man kunne aldrig vide sig sikker disse dage og især ikke med folk, der kendte hans navn. "Kom ind med hænderne oppe," svarede han iskoldt, "Jeg er bevæbnet," advarede han derefter. Det var personen der kendte ham sikkert også. Han kendte ikke umiddelbart stemmen, men var for vant til sine katastrofetanker til at lade hans våben falde. "Hvem er du? Hvad laver du her? Hvordan har du fundet mig?" spurgte han i en heftig strøm af spørgsmål, der alle lød mere eller mindre lige så paranoide som han var blevet af at bo i det her rottehul.
Post by Callahan Amarantine on Sept 14, 2020 19:49:03 GMT 1
Callahan skubbede tasken om på ryggen og hævede hænderne inden han drejede om hjørnet og stod i døråbningen, stadig dækket af skyggen fra loftet. Han trådte et par skridt langsomt tættere på og lyset faldt ind over hans unge, blege ansigt og hans strålende øjne. Han bar en lang sort jakke, lette sko, sort tøj og om halsen hang en kæde med små vedhæng: hugtænder han havde trukket ud af de vampyrer han havde dræbt. Han smilede afmålt, hænderne stadig oppe. “Så du er den berømte monsieru Jerreau?” Spurgte han. “Din lakaj på overfladen gav mig din “adresse”,” han lavede gåseøjne i luften mens han så sig lidt om i det lille kontor. Pizzabakker og gammelt tøj. Manden selv så syg og udmagret ud. Selv tjente vampyrblodet ham godt. “Fed base du har, hvor mange har du tilknyttet din operation?” Han så skarpt på ham. Han vidste han ikke skulle have høje forventninger, men det her var da et shitshow af kaliber.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 14, 2020 19:55:51 GMT 1
"Berømte," Augustin sænkede pistolen da Callahan nævnte hans 'lakaj' som ikke kunne være andre end Ingrid, "Jeg er vidst ikke så berømt længere. Og jeg har ingen operation eller organisation," svarede han ærligt. Han havde ikke længere brug for at rekruttere folk. Han havde bare brug for at folk lærte metoderne til at slå vampyrer ihjel og at han gennem denne lærdom han delte med internettet kunne slå Matthew Darklighter ihjel indirekte. "Hvem er du?" spurgte han så igen. Hvis Ingrid stolede nok på manden til at sende ham herned, så var der vel intet direkte farligt ved ham - i hvert fald ikke overfor Augustin selv. Han kiggede ham op og ned og blikket faldt på hugtænderne. Han havde aldrig selv taget trofæer fra sine mange drab, men nogle inkvisitører gjorde det for at tælle deres bedrifter.
Post by Callahan Amarantine on Sept 14, 2020 20:08:51 GMT 1
Callahan bukkede teatralsk for ham, elegant som en balletdanser. Det var tydeligt at se at hans fysik både var velholdt men også påvirket af vampyrblodet. Det gjorde ham stærkere og mere graciøs i sine bevægelser af en eller anden grund. Han ville have studeret det nærmere inden han tog det intravenøst men det var sidste dag inden det ville virke så han måtte tage det så der ikke var noget tilbage at sende til hans ven på biokemisk lab ved hospitalet. Han måtte snart finde en ny mængde. “Callahan Amarantine, at your service,” præsenterede han sig som. “Jeg har været i branchen i fem års tid. Jeg hørte du var den man skulle gå til for at få de friskeste leads på vampyrer, korrekt?” Spurgte han inden han hurtigt kastede et blik ned på sin mobil for st være sikker på at det VAR stedet og manden han ledte efter. “Men, eh, du er alene?” Han trådte langsomt nærmere.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 14, 2020 20:15:03 GMT 1
Augustin lukkede øjnene og sukkede. Det var ikke sjældent i hans tidligere liv som inkvisitørleder at unge vampyrjægere var kommet til ham, simpelthen med hjertet sat på at dræbe hele verden. Ofte sendte han dem væk, men med Callahan havde han ikke rigtig nogen beføjelser at gøre brug af. Hvis drengen havde fundet ham, betød det at Ingrid stadig havde en eller anden form for loyalitet overfor ham. "Som du nok kan se," sagde Augustin med et humørløst smil, "Så er jeg ikke længere den jeg var engang - ikke den du sikkert har hørt om," En plan begyndte langsomt at forme sig i hans hoved. Han havde brug for mænd som Callahan i sin omgangskreds for at kunne sprede sin lærdom. "Jeg har dog stadig en del ledetråde, ja," Han tænkte på Aurelia og Isobels tænder hænge om fyrens hals og gøs let. Kunne han fortælle om Darklighterne og samtidig beskytte sine kære?
Post by Callahan Amarantine on Sept 14, 2020 20:26:28 GMT 1
“Jah deeeet,” Callahan undgik at gå for meget i detaljer om hvad han så. Det var ynkeligt, men han kunne ikke bakke ud nu. Manden var hans eneste chance. Han trak en ramponeret kontorstol fra den kolde krig ud og satte sig overskrevs på den med armene over ryglænet foran sig. Han så undersøgende på manden. “Hvorfor er din valkyrie ikke hernede sammen med dig? Inkvisitørerne på overfladen er stort set udryddet eller forsvundet fordi de er lederløse. Hernede kan du lave en hel operation,” han gestikulerede rundt til det lidet inspirerende rum. “Hvad har drevet dig hernede og drevet dig til,” han nikkede til computeren på bordet bag ham, “YouTube? Selv for en vampyrjæger er det... lidt lavt,” han sendte ham et tvivlende blik.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 14, 2020 20:30:40 GMT 1
"Jeg er ikke leder længere, jeg kan ikke stilles til ansvar for hvad Ingrid eller nogen anden inkvisitør laver eller ikke laver," sagde Augustin skarpt. "Jeg fokuserer mine sidste dage på at oplyse," Han rejste sig op i sin fulde højde, tynd og spinkel på den syge måde og gik mod sin vandautomat, som han havde taget med herned for at have frisk vand. I stedet for at tage et glas, kiggede han dog bare på vandet og drømte sig til Le Havre. "Jeg ved godt, at jeg for dig, blot er en gamling, men jeg har mine evner," Han brød sig egentlig ikke særligt om Callahans tone. Han havde altid selv haft respekt for sine ældre, men ungdommen nutildags var ikke som det var engang.
Post by Callahan Amarantine on Sept 14, 2020 20:43:11 GMT 1
Callahan gled en tunge over sine tænder med en sugende, fugtig lyd mens han lyttede til manden. Han trommede med fingrene mod stolens ryglæn. “Hør,” han rejste sig fra kontorstolen og kørte den ud til siden. “Jeg kan se du ikke er i den bedste forfatning,” han holdt hænderne ud først som for at vise åbenhed men han endte med at samle dem foran sig igen. “Jeg skal ikke gøre mig klog på det men ud fra din kropsholdning, de sorte rande under øjnene, dine hænders dirren,” han pegede til Augustins hånd på vandkøleren, “kan jeg se du ikke har de bedste udsigter, am I right? Anyway,” han smilede, “jeg bruger selv blod fra de vampyrer jeg dræber for at holde mig ved lige, og jeg tænkte du måske kunne have gavn af noget også, få den gamle gnist tilbage, du ved,” han smilede skævt. “Jeg kan hjælpe,” han samlede hænderne som i en bøn foran sig men pegede fingerspidserne imod ham, “hvis du hjælper mig med min mission. Deal?”
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Sept 14, 2020 20:47:40 GMT 1
"Hvad er din mission?" spurgte Augustin lidt mistroisk. Det allerbedste ville jo være at Aurelia ville komme tilbage til ham og donere blod, men det var jo ikke muligt længere. Han kiggede ikke tilbage på Callahan, men lyttede meget intenst efter hans svar. Han kunne ikke forestille sig, hvad der kunne være så ung en mands mission, men havde alligevel sine tanker - han havde jo selv været ung dengang en vampyr havde dræbt hans mor. Dengang hævngnisten blev tændt i ham.
Post by Callahan Amarantine on Sept 15, 2020 14:42:41 GMT 1
"Min mission, spørger du?" Callahan lagde armene over kors en kende demonstrativt. Han vidste han blev nød til at give her for at få og Augustin var trods alt den eneste han kendte navnet på der kunne udgøre nogen form for trussel mod vampyrerne, selvom manden foran ham var en skygge af det han havde håbet på at finde. "Jeg søger en vampyr som er i min familie. Han blev forvandlet for mange år siden. Han blev kidnappet fra familien og holdt som slave af en vampyr, der endte med at forvandle ham. Jeg håber at finde herren der forvandlede ham og dræbe ham, og måske også befri min forfader fra livet som vampyr," forklarede han med myndig stemme. "Det er et skud i tågen, men jeg vidste han var heroppe ifølge nogle af de beretninger jeg har kunnet finde fra dengang. Hans navn er Judas Amarantine."