Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 8, 2020 17:54:12 GMT 1
Matthews rettelser sydede i ham. Havde han stadig været ung, havde han nok destrueret værket, råbt eller diskuteret dette som enhver anden kunstner. Men istedet forbeholdt Felix sig stoisk, ligesom Vladimir og nikkede blot til Matthew. Der var ingenting galt med lyset, tværtimod vil det bringe billedet ud af balance. Men han sagde intet, istedet begyndte han at pakke sine ting sammen, penslerne rensede han en af gangen i linolie og sprit. ''Må jeg gå nu?'', spurgte han med en bedende tone mod Vladimir, han vidste det var Matthew som bestemte, men han var Vladimirs, ikke Matthews.
Post by Darklighter (admin) on Sept 8, 2020 18:05:46 GMT 1
Vladimir så på Matthew, der stadig hjalp Aurelia med at få sit glas. Han ænsede ikke rigtig maleren, hvilket for Vladimir var et tegn til at han var fritstillet. Han vendte sig mod Felix med et nik og en alvorlig mine. “Du kan gå,” sagde han kortfattet. Han var selv udmattet efter de mange stive timer. Han gav Felix et klem om skulderen for atter at fortælle ham at han havde arbejdet godt. “Jeg ser frem til det færdige portræt og kopien du laver,” sagde Matthew fra lænestolen hvor han stod med ryggen til. “Jeg regner med at sende Shade for at hente de færdige værker om 5 dage.” Vladimir sank en klump. 5 dage? Det var ikke længe. Han så fra Matthew og til Felix som han blot sendte et overbærende smil. “Du vil ikke blive skuffet, det er jeg sikker på,” sagde Vladimir forsikrende på Felix’ vegne.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 8, 2020 18:18:25 GMT 1
''Fem dage?'', udbrød Felix som han vendte sig forarget mod fyrsten endnu engang. ''Et enkelt værk tager en uge'', han så råvildt mod Vladimir, men vidste allerede at diskussionen var slut. ''Men Gabriels undervisning, jeg-'', mere nåede han ikke at sige før end han måtte sænke blikket erbødigt. Han greb sin kuffert under armen og forlod rummet med sænket hovede. ''Nej du bliver ikke skuffet'', forsikrede han da fyrsten, selvom han selv allerede mærkede stressen i ham. Han måtte starte processen så snart han kom tilbage til boghandlen, oprydningen måtte vente.