Post by Howard Q. Rudelius on Sept 6, 2020 20:07:29 GMT 1
Nok mærkede Quentin sin datters distres. Men han vidste også at det var klogt ikke at reagere på det. Det sidste han ønskede var en flæbende Aurelia og at skulle stå og formane hende foran brudgommen og resten af festen. Samtidig, gjorde det ondt i hans faderhjerte at vide, at dette ikke var noget hun ønskede. Men, det var en nødvendighed. Quentin rejste sig derfor i takt med Matthew, og sank resten af sin whiskey inden han med lethed greb et glas vin fra en forbigående tjener. ''Nu mente jeg ikke at stoppe festlighederne, Matthew. I skal selvfølgelig have lov til at nyde jeres selskab og fest'', han slog hånden ud mod det lille selskab som Vladimir allerede havde forladt, og hvor Angelique og Rose var løbet væk fra. Det efterlod blot Gabriel og Isobel der sad og snakkede i et hjørne. ''Men jeg er klar når I er''.
Post by Darklighter (admin) on Sept 6, 2020 20:30:25 GMT 1
“Ja, min kære,” Aurelia vendte sig næsten depsperat imod Matthew i hans greb. “Vi kan da ikke standse festlighe-“ “Jeg tror festen er ved at være forbi,” Matthews stemme skar igennem. Gabriel og Isobel rejste sig fra deres pladser. Uden et ord forlod Gabriel rummet. Isobel sukkede tungt og satte kurs over til Quintin, Aurelia og Matthew. “Det må være din spøj,” sagde hun dystert og så på Quintin med et mørkt blik. Hun havde ikke regnet med at han var så pervers, men Vatikanet fik det værste frem i folk, vidste hun. “Det tager kun to vidner at forsegle ritualet,” sagde Matthew henkastet. Aurelia stirrede på vinglasset i sin hånd inden hun slugte det hele i et drag. Hun havde fornemmelsen af at hun fik brug for så meget følelsesløshed som muligt. Matthew smilede ned til hende inden han førte dem med sig ud af stuen og i retning af fordybningen. Lyset omkring dem var dæmpet, flakkende fra searinlys der stod placeret på fordybningens trin. De standsede ved kanten. Aurelia havde det som om hun skulle kaste op hvert øjeblik det kunne være. Hun så bedende på sin far som ville hun sige tusind ord men turde ikke af frygt for at der kom eder og forbandelser og alkohol med ud.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 6, 2020 20:45:54 GMT 1
''Aurelia'', udbrød Quintin formanende da han så hvordan hun drak glasset uden så meget som at blinke. Det var ikke sådan han havde opdraget sin prinsesse, faktisk havde hun aldrig fået lov til at drikke før i aften. De havde begge levet uden druk og han havde aldrig rørt et rusmiddel i hendes levetid, så hvor hun fandt dette i sig, vidste han ikke. Quentin hævede istedet sig blik mod Isobel og forholdt sig så rolig som muligt: ''Jo, det er min intention at overvære og du af alle bør vide hvorfor'', besvarede han hende med ligeså meget foragt som hun havde rettet mod ham. Han havde ikke lyst, overhovedet ikke, men i det mindste kunne han gribe ind hvis Aurelia led overlast. Hans blå blik fangede da Aurelias mørkebrune på trappekanten og kort sendte han hende et glimt af ikke bare kærlighed men også medynk. Han nikkede til hende og lagde sin frie hånd åp sit bryst som for at vise at han var med hende. ''Gå nu Aurelia, det er ikke pænt at lade din mand vente'', dirigerede han da, selvom hans blik sagde noget andet.
Post by Darklighter (admin) on Sept 6, 2020 21:14:55 GMT 1
Isobel himlede med øjnene af Quintin. Hun havde ikke synderligt lyst til at skulle overvære noget som helst ritual, vielsen havde været nok i sig selv men et enkelt blik fra Matthew havde fortalt hende at det var for sent at bakke ud. Hun stod som en statue på kanten af fordybningen da Matthew tog Aurelia ved hånden og førte hende ned til bunden af fordybningen. Han var ikke genert på nogen måde, tværtimod havde han meget lyst til at vise Quintin hvor godt han kunne passe på Aurelia. Der var trods alt ikke noget der kunne få Quintin til at opsige ægteskabet nu. Aurelia fulgte med bævende skridt, trin for trin, ned i hvad der føltes som hendes grav. Det hjalp dog lidt at komme på afstand, men det var alligevel ikke nok til at fjerne følelsen af st blive overværet. Hun havde tænkt bryllupsnatten ville blive slem nok, men det her var stadig tusinde gange værre. De standsede ved bunden og Matthew løsnede hendes kjolesnørre i ryggen mens han cirkulerede omkring hende. En tårer gled ned ad hendes kind og så bedende op på sin far som om han kunne hjælpe hende nu, men løbet var tabt. Hendes kjole faldt fra hendes krop og hun stod nøgen og sårbar i midten af hvad der syntes som helvede. Han stoppede foran hende og med en hånd under hendes hage dirigerede han hendes blik imod sig. Hans blik låste sig med hendes og guidede hende ned og ligge i fordybningen. Hun skælvede og tårerne gled stadig ned ad hendes kinder, men hun mærkede sin krop forråde sig. Varmen fyldte hende som hun så ham klæde sig af og ligge sig med hende. Et gisp og en rysten gik igennem hende. Hans smil var som en ulv der havde fundet en sød kanin at spise til aftensmad. Ingen kys blev udvekslet, og han behøvede ikke meget korrektion af hende under ham inden han trængte op i hende. Hun kunne ikke længere holde det i sig og hun skreg af smerte. Lyden rungede ud i stilheden i fordybningen, men det standsede ham ikke. Tværtimod. Isobel måtte lægge bånd på sig selv men vidste ligeledes der ikke var nogen der kunne redde pigen. Hun så syrligt på Quintin. “Er du tilfreds nu?” spurgte hun lavmælt og med en hånd der skærmede det meste af udsynet til fordybningen.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 6, 2020 21:29:47 GMT 1
Det var med et trist blik, at Quintin observerede aktet som var forbeholdt Gud. Hans hånd greb tæt om vinglasset i sin hånd som hans datters skrig fyldte rummet og ekkoede op af trappen. Han måtte kæmpe mod enhver celle i sin krop der skreg på at springe ned og rive udyret bort fra hans datter. I sidste ende vendte han sig mod Isobel og rystede på hovedet. Han kunne vel være ærlig med hende, heroppe, imens fyrsten var fokuseret på at fratage hans datter hendes kæreste. ''Pas på hende, jeg ber dig Isobel'', bad han inderligt, måske det første genuine ønske han nogensinde havde ytret hende. Han gik et skridt nærmere hende. ''Jeg ved at du ikke kan gøre meget men... Klap hende på skulderen, spørg til hendes dag. Giv hende et klem'', bad han imens han forsøgte at holde hendes øjenkontakt, for det som foregik forneden var næsten for ubærligt at se på. ''Gør du det for mig, så skylder jeg dig en tjeneste''.
Post by Darklighter (admin) on Sept 6, 2020 22:01:44 GMT 1
Aurelias skrig var næsten for meget at bære, blandet med en mørk, nydende sadistisk latter. Det var svært at abstrahere fra når de gjaldede mod væggene i bølger. Isobel behøvede ikke at se ned for at vide hvad der skete. Hun så dystert på Quintin. Skulle hun nu virkelig hænge på hans afkom? Selvfølgelig var en tjeneste fra Paven det værd. Hun holdt hans blik og kastede håret bag nakken. “Det er ikke med min velvilje at jeg gør det, men det er en aftale,” svarede hun spidst. “Men husk,” hun placerede en finger i brystkassen på ham, “det her kunne være undgået hvis du ikke var så fucking selvisk,” snerrede hun inden hun trådte et skridt bort fra ham og så ned i fordybningen igen. Skrig var erstattet af sagte gråd imens den sidste del af akten stod på. Hendes gråd døde hen som det afsluttede og Matthew svøbte hende i et tæppe og bar hende som en ægtemand ville bære sin brud over dørtrinnet op og bort fra dem, ude af syne. Isobel så efter dem med et træt udtryk inden hun så tilbage på Quintin og smilede smalt. “Godnat, Quintin,” sagde hun og klappede han på skulderen idet hun forlod ham alene i salen med kurs mod sit eget soveværelse. //out
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us