Post by Aurelia Darklighter on Sept 5, 2020 16:44:19 GMT 1
Der var regn udenfor og Aurelia havde trukket jakken mere om sig for at undgå at blive alt for våd på hendes tur gennem byen og til sin fars lejlighed. Hun havde blot fået en sms om at komme på besøg. Ingen andre ord var nødvendige, og hun kom lydig som altid til hans dørtrin når der var brug for hende. Hun åbnede døren til lejligheden og trådte ind. ”Far?” kaldte hun forsigtigt og så ham sidde på sengekanten. Hun smilede og hendes øjne funklede af glæde men hun stoppede op med en panderynke da hun så hans ansigtsudtryk. “Far, er der sket noget?” Spurgte hun og gik hen og satte sig på knæ foran ham og rakte ud for at tage hans hånd i sin.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 5, 2020 16:51:38 GMT 1
Det var med tunge tanker at Quintin sad foroverbøjet med hovedet hvilende i hænderne. Lejligheden som både blev brugt til utugt mod gud, var også hans sted at få samvær med sin datter, som i dette liv havde fravalgt at blive nonne så hun kunne forblive ved hans nære side. Men det skulle alligevel ikke forvrænge det nære bånd både fader og datter delte. ''Åh Aurelia'', gispede han da han mærkede hendes bløde hånd om sin. Han vidste, at han fik forblive tapper. Det var derfor at han rettede sig op, rejste sig og så på hende. som hun sad på sengekanten. Hun var både yndig og intellektuel, hvilket spild af liv. Han sænkede sit blik og vendte kort ansigtet bort fra hende. Det var ikke let at skulle forklare sig. Efter et par sekunder, havde han samlet sig og vendte sig mod hende igen. ''Jeg har bestemt mig for at du skal giftes'', han lod sine ord være hårde, måske lidt for hårde iforhold til hvad han havde forventet sig. Men han yndede ikke at hun skulle have mulighed for at fortale sig. ''Brylluppet står til at være næste uge, fredag. I Sacre Coeur''.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 5, 2020 17:05:57 GMT 1
Han kunne lige så godt have stukket hende en syngende lussing. Hun tog en hånd for munden for at dæmpe det lille rædselsgisp der undslap hende da han afsagde hendes dom. Hendes øjne fyldtes med tårer mens hun mærkede sit sind fornørkes. “Med hvem dog?” spurgte hun lamslået og sad som forstenet og så frem for sig, en tåre trillede sørgmodigt ned sd hendes kind og hun holdt sin gråd i ave. Det var ikke Felix, så meget kunne hun gætte, men hvem havde han dog lavet en kontrakt med? Næste uge... hun kunne måske nå at løbe væk hvis hun var heldig.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 5, 2020 17:13:43 GMT 1
At se sin datter græde, skar Quintin dybt i hjertet. Han sænkede sit blik for han kunne ikke holde det ud. Hvem var han, at bestemme hun skulle giftes med en så frygtelig ægtefælde? Han havde mest af alt lyst til at tage hende med tilbage til Vatikanet, gemme hende væk blandt bøger og artefakter. Men det vil ikke være til nogen nytte, for Matthew vil altid få hvad han ønskede. Han tog endnu engang mod til sig og så hende i øjnene, med et blik som han forsøgte at forholde stærkt men alligevel havde svært ved ikke at se trist ud. ''Matthew Darklighter'', svarede han kort, selvom navnet stak i munden på ham. Han knyttede hænderne bag ryggen, for i dette øjeblik måtte hun sørge selv og han måtte forblive stærk for hende. For fremtiden var uvis nu, og det vidste de begge. Så snart hun var under hans magt, var Quintins beskyttelse nytteløs.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 5, 2020 17:33:45 GMT 1
Det føltes som om hendes verden blev døv og stum på samme tid. Det var et slag i mellemgulvet med så hård en styrke at hun knækkede sammen og faldt på knæ. I hendes hoved kørte billederne fra palæet som hun efterhånden havde bevidnet et par gange. De unge Darklightere eller endda hans søn eller søster, eller den unge vampyrelev bundet til en seng med en klud i munden inden døren lukkes til det forfærdelige rum for enden af en af de lange gange i palæet. Hun kravlede de få skridt hen til sin far og rakte ud mod ham, hendes fingre lukkede sig krampagtigt om hans tøj. “Far, jeg beder dig...” hviskede hun mens tårerne strømmede ned ad hendes kinder. Hun skælvede og gråden rev hendes stemme til trevler. “Ikke ham... hvem som helst anden! Han er Djævlen selv, fader af incubi og succbi, syndens herre og smertens mester. Han...” hendes stemme døde hen i hjælpeløs hulken.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 5, 2020 17:53:41 GMT 1
Quintin tog et skridt tilbage idet hun kravlede mod ham. Han kæmpede selv for at holde tårerne inde, hvor meget mere skulle han ofrer for sin karriere og glæde? Han lyttede til hendes ord og nikkede, for han var enig i alle hendes postulater. Han mærkede hende klynge til sit tøj og skar en grimasse af smerte. ''Aurelia... Darlingt, min elskede'', hviskede han mildt som kun en faders kærlighed kunne vise disse følelser. Han bukkede sig ned, og langsomt satte sig som han greb hende ind i sin favn og holdt hende tæt. ''Du forstår vel at dette er uden for min gøren og laden, ikke?'', forsøgte han beroligende imens han rokkede hende frem og tilbage som han havde gjort tusind gange forinden. Den forseelse af ærlighed lod han slippe, da han endnu engang huskede på sin rolle som evindelig fader. ''Jeg behøver at du er stærk, gør hvad han siger. Alt han siger, stil ingen spørgsmål og sæt ikke dig selv i nogen fare, forstår du?'', spurgte han, hans ord var endnu engang hårde selvom det var tydeligt for enhver udefra stående at dette var smerteligt, selv for Quintin.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 5, 2020 18:09:36 GMT 1
Hun knugede sig ind til ham mens hun græd som pisket. “Er det en straf, far?!” spurgte hun mellem bølger af gråd og begyndte at stritte mere imod. Hendes følelser var i oprør. Hun vidste det var for at holde hende fra Felix, men gik han virkelig så langt som dette stunt for at holde dem fra hinanden?? Hvordan var det endt så vidt?! “Dræb mig, far, dræb mig. Alt andet end et liv hos den... Djævel!” tiggede hun inderligt og skubbede sig selv mere væk fra ham men samtidig ville hun ikke slippe ham. Hun var vred, bitter, skuffet, ked af det i en stor pærevælling. Hun så på ham gennem tårer mens det kangsomt bundfældede sig j hende at hendes skæbne var blevet forseglet.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 5, 2020 18:31:43 GMT 1
Quintin lod hende ikke skubbe sig selv bort, men holdt istedet en arm alt omkring hende for at lulle hende til ro. Han kyssede hendes pande og strøg hende over ryggen. ''Det kan du vel ikke mene, Aurelia'', sagde han dæmpet men alvorligt. Det sidste han ønskede var at hans lille prinsesse skulle forlade jorden. Det havde været ment som en straf, men ikke som en dødsdom. Han kyssede hendes hovede igen og holdt hende mod sig. ''Matthew kommer til at give dig et vidunderligt liv, darling. Fyldt med oplevelser. Tænk hvilket bibliotek du vil eje'', fortalte Quintin selvom at det skar ham i hjertet. Det skar ham så hårdt at en sjælden tåre begyndte at pible fra hans blå øjne og han så op i loftet. ''Kære Gud, så hjælp mig'', hviskede han, selvom han nok var den som var mest imod Gud i hele byen. Men dette vidste Aurelia ikke, han havde opdraget hende i troen og kærligheden til en større magt som altid vil kunne hjælpe hende.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 5, 2020 18:41:25 GMT 1
Det var en sølle trøst men hun nikkede og lyttede mens hendes umiddelbare chok begyndte at lægge sig, og bølgerne af gråd aftog. Hun sad lidt og sundede sig. Biblioteket, ja, hvor hun havde mødt Felix for første gang, og hvor hun så den triste vampyrpige forsvinde fra ved Matthews hånd. Hun gøs og skuttede sig men fik langsomt kontrol over sig selv og så på sin far med blanke øjne. “Ja, far,” svarede hun stille. Der var intet hun kunne stille op og dommen var afsagt.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 6, 2020 11:01:28 GMT 1
Quintin strøg hende galant over ryggen, det stak ham i hjertet at skulle gifte hende bort til Matthew af alle. Men måske det ikke var så dårligt igen? Livet vil være vidunderligt, magten var til at smage på. Han klappede hende let på hovedet. “Hvad fyrsten ønsker, skal fyrsten få. Det ved du”, svarede han en anelse sorgbetonet. Han kunne ikke hjælpe hende, ikke længere. Hun var ude af hans gøren. Fra nu af, var Quintin rolle blot den af en postmand og hun var pakken. “Har du meget hjemme hos dig selv som du vil have med?”, spurgte han da. Hans arme var stadig draperet om hende.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 6, 2020 11:18:20 GMT 1
“Mine bøger og min computer,” svarede hun fjernt mens hun strøg tårerne bort og tog sig mere sammen. Hun følte sit hjerte var brækket midt over og tankerne om at skulle stuves af vejen for resten af hendes udødelige tilværelse var stadig ubærlig, selvom hun vidste der ville være gode ting forbundet med en status som vampyrdronning. Alligevel følte hun ikke at det var noget hun overhovedet var klar til. Hun var en kvinde af viden, af bøger, at oplysning, og hun vidste der ville være rigeligt til de næste hundrede år i palæet. Men det var også som om det var en lille trøst, eller pris, for hvad der var i vente for hende. Hun rejste sig langsomt, lemmerne tunge som bly, og gik hen til sengen hvor hun satte sig tungt ned med hænderne i skødet. “Mine bøger og min computer er vigtigst,” sagde hun igen som om hun havde glemt at hun allerede havde svaret ham.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 6, 2020 13:47:19 GMT 1
Quintin himlede med øjnene som han selv fik rejst sig. De måtte arbejde på hendes gentagelser igen, hun havde været sådan siden hun var en lille pige, og det var drønirriterende. Måske Darklighterne kunne banke noget fornuft ind i hende. Han gjorde sig i stand som han endnu engang nikkede ved hendes ord. ''Jeg bringer dem til dig. Kom, jeg har booket et værelse til dig på Marignan. Du vil ikke mangle noget'', han holdt en hånd ud efter hende. Hun kunne sidde og sørge på hotelværelset, ikke her i denne... Beskidte lejlighed. ''Hvad fyrsten ønsker, skal fyrsten få, det ved du'', gentog han nu sig selv som han hurtigt så sig selv i spejlet. Et hvert spor af hans oprørthed syntes at have forsvundet. Han så endnu engang statlig ud, præcis som han skulle.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 6, 2020 14:03:27 GMT 1
Hun tog hans hånd og rejste sig som en dødsdømt tager det første skridt mod guillotinen. “Javel, far,” svarede hun tonløst. Hun havde ikke helt nogen ide om hvad der nu skulle ske. Og ja, hvad fyrsten vil have skal han få, tænkte hun med en angst der sendte kuldegys ned ad hendes ryg. Hun var slet ikke klar til det, slet ikke klar til noget som helst, hverken at være vampyrdronning eller skulle være sammen med en mand hun både frygtede og hadede. Hun nikkede til Quintin og fulgte tavst i hans kølvand ud af lejligheden mod hvad der ville blive hendes fængsel den næste uges tid. //out