Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 19:02:46 GMT 1
Hun havde svært ved at koncentrere sig om hans ord og lytte til dem, få dem ind og svare ham, for hendes blik flakkede usandsynligt ofte fra hans funklende blå øjne til de fine, unge læber foran hende. Den sparsomme varme som den lille mængde blod hun havde indtaget gav hende, skød igennem hende for at fortælle hende at alting virkede rigtigt. "Jeg..." hun fugtede læberne og forsøgte at få ordene mere på gled, "kommer fra Italien," fik hun endelig sagt. Hendes fingre flettede sig ind mellem hans længselsfuldt og hun mærkede hvor tæt de sad, hans ånde mod hendes ansigt, sød, varm, mørk. "Jeg har for det meste været for mig selv da min far har haft travlt." Hun ville ikke til at nævne at han var pave. Det ville måske hyle den gode vampyr lidt mere ud af fatningen end godt var. Hun hævede langsomt, forsigtigt en hånd og lagde den mod hans kraveben så den kunne glide op og rundt om hans nakke hvor fingrene legede med de små, fine krøller. "Jeg læser alt jeg kan finde på at læse, men... jeg savner selskab." Hendes blik gled fra hans øjne og til hans læber atter engang og hun mærkede varmen brede sig i mellemgulvet med truende fart.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 19:08:37 GMT 1
Felix lyttede med interesse, samtidig som hans øjne var fikseret på hendes lyserøde læber. ''Travlt med hvad?'', spurgte han, selvom at han nu ikke kunne dy sig længere. Med selvsikkerhed, lænede han sig fremover og placerede et dybt og ikke mindst kærligt kys på hendes læber. Han mærkede fyrværkeriet, elektriciteten. Alt han havde drømt om at møde og ikke mindst have læst om, var som at det fandtes her i hendes bløde favn. Hans hænder løb omkring hendes liv som han trak hende mod sin krop med en blid lokkende bevægelse. Normalt var der ikke tid til kys og kærtegn, for samvær havde en funktion for ham. Det havde dette også, men det var nu alligevel noget andet som udfoldede sig i deres delte kys.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 19:14:57 GMT 1
Et lille gys, denne gang behageligt, rystede hendes grundvold og sendte guirlander af gnister ud gennem hendes nervesystem. Hun lod sig trække nærmere og smelte sammen med ham mens hun lod ham kysse sig, varmt og lidenskabeligt. Det var intet i forhold til hvad hun havde prøvet før med den blide nonne i sin tid. Der var mere træning og alligevel også ømhed og dybde i hans bevægelser som han omfavnede hendes liv og hun pressede sig mere op imod ham så hun kunne mærke sine bryster mod hans brystkasse. Hendes hånd gled atter ned og hvilede mod hans kraveben og hun sukkede som deres kys blev dybere og mere lidenskabeligt. Det flammede op i hende, et ønske om bare at være hans og gøre alle de ting hun aldrig havde turdet med nogen før, men hun var for usikker på sig selv og vidste ingenlunde hvordan man bar sig ad. Hun havde set det en del i sine omgivelser og det eneste hun fandt instinktivt var at tage hans hånd og føre ned mod sig som hun havde gjort plads til med benene let spredt. Hun var totalt og helt aldeles overgivet til ham og hans kunnen, og hun følte sig tryg ved ham da det var tydeligt at han kunne alle de ting hun ønskede at opleve. Verden omkring hende forsvandt og hun sansede kun ham og ingen andre, hvis der havde været nogen tilstede i biblioteket med dem.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 3, 2020 19:26:59 GMT 1
Det føltes som blot et øjeblik siden, at Quintin havde siddet komfortabelt i sin lænestol og underskrevet dokumenter fra diverse statsoverhoveder imens han havde tænkt på sin næste store tale til folket. Hvad han skulle sige, hvem han skulle inddrage, men vigtigst hvem han skulle glemme. Nu smækkede han den store egetræsdør bag sig som han i en panik man ellers aldrig så i den ældre herres ansigt kom styrtende ind i palæet. Efter de få direktiver fra Matthew, havde han med hurtige skridt formået at finde vej til biblioteket. Den hvide dragt flagrede om ham som han kom til syne mellem reolerne og udbrød chokeret: ''Aurelia!''. Hans øjne lynede som de faldt på den unge herre hvis favn hun lå henslængt i, men ikke mindst hans hænders færden. ''Du! Du!'', udbrød han som det nye blod kogte i hans ansigt som han styrtede mod den unge mand og greb ham nådesløst om halsen for at rive ham væk fra hans kære datter. ''Hvor vover du!'', hvæsede han, samtidig som at Felix spærrede øjnene op og ivrigt forsøgte at komme fri fra hans greb, han havde ikke regnet med et sådan brud fra hans hjertes udkårne.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 19:35:32 GMT 1
Aurelia gispede da hun brutalt blev separeret fra Felix' blide favn af en mand hvis tilstedeværelse hun alt for godt kendte. Hun slog hænderne op for munden idet hun måtte bakke væk instinktivt fra det farlige syn der mødte hende: hendes far med grebet om Felix' hals. Det var mest en magtdemonstration mellem vampyrer, da der ikke var noget liv man kunne klemme ud af dem, men det var alligevel en stærk vidnesbyrd til hvad hendes far var for en størrelse. "Nej, far," bad hun inderligt og forsøgte at række ud efter ham. Hun fik greb i hans hvide pavedragt og hev som en lille pige der forsøgte at få sin fars opmærksomhed i et supermarked. "Han gjorde mig intet ondt!" hun mærkede rædslens tårer vælde op i øjnene og hun bed sig i læben, bange og rystende af angst over sin fars næste handlinger.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 3, 2020 19:52:55 GMT 1
Vreden ulmede i Quintin som han greb hårdt og ubarmhjertigt om den unge vampyr som kæmpede med alt hvad remmer og tøj kunne holde. Men det var til ingen nytte, for årene bag Quintins styrke var unægtelige som han forsøgte at knække knoglerne i halsen på Felix. ''Darklightere! Altid Darklightere!'', hvæsede han af Felix samtidig som han ignorerede tiggendet fra sin datter. Han vidste at dette skulle ske, han havde næsten forudset dagen han skulle finde hende i palæet korrupt og fortryllet af en eller anden Darklighter. Havde han ikke opdraget hende godt nok? Han kylede Felix hen af gulvet så hårdt at det rungede gennem palæet. Knogler sprækkedes og Felix lå forvreden på gulvet som han stirrede på Quintin i forbavselse og foragt. Som hans krop helede fik han møvet sig under skrivebordet hvor han fik gispet med en pibende stemme fra den knækkede hals: ''Ikke Darklighter'', hvilket synes at få Quintin til at stoppe i sine spor. ''Aurelia'', lød Quintins autoritære stemme som han vendte sig mod sin datter og tog hende ved hånden med en blidhed som var meget ulig den råstyrke han præcis havde udvist. ''Du ved vel bedre, hvad er vores første regel, hm?'', han strøg hende let over hånden imens hans kærlige og hengivne blik lå på hans datters brune øjne.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 19:57:48 GMT 1
Aurelia stod som forstenet og så Felix blive kastet som en kludedukke hen ad gulvet. Hun var frosset til stedet og ænsede knap nok sin fars berøringer men tog mod til sig og mødte hans blik. "Aldrig lade en fremmed komme nær, far," svarede hun lydigt men hendes bedende øjne fortalte en anden historie. "Men han er ikke Darklighter, far! Han er Andromedius!" vældede det ud af hende som et vandfald. Hun ville trække hånden til sig hvis hun kunne men skaber-kraften bød hende ikke at gøre modsigelser mod sin skabers intentioner. Hendes stemme var alligevel fast og insisterende som hun sled blikket væk fra sin fars skrækindjagende, rolige ansigt og så mod Felix. En tårer trillede sagte ned ad kinden. "Han kunne ikke gøre en flue fortræd," hviskede hun stille uden at vide noget om Felix' fortid. I ham så hun kun tryghed og uskyld, renere end hendes far.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 3, 2020 20:07:06 GMT 1
Han lyttede indgående til hendes ord og nikkede sigende. ''Netop'', svarede han som var han stolt over hendes udemærkede genopførsel af hans ord. Han klappede hende strikt på håndryggen, en anelse hårdere end normalt. ''Og nu har du mænget dig med en fremmed, jeg er skuffet over dig'', han slap hendes hånd nu, efter at have tildelt den det sidste klask inden han vendte sig mod Felix der gemte sig som en kujon under bordet. ''Andromedius? Maleren?'', han satte sig på hug og betragtede den unge herre som han da hævede en finger. ''Hvis du nogensinde kommer nær min Aurelia igen, slår jeg dig ihjel. Forstået?'', hans ord var stenhårde, og han ventede ikke engang på bekræftelsen fra Felix før end han rejste sig og så på sin datter. ''Aurelia, darling'', udbrød han, da hans blik faldt på hendes tåre. Han bredte sine arme ud for at tage hende i sin favn. Felix forsøgte ihærdigt at få øjenkontakt med hende og hviskede utydelige ord af kærlighed og forsikring imens Paven ikke kiggede. Havde han brudt Guds vilje? Quintin slap Aurelia, og strøg hånden forsigtigt over hendes hår. ''Jeg er ikke gal på dig, elskede skat. Bare skuffet over dine handlinger. Du er en klog pige. Kom, så går vi hjem... Måske finder vi en bibliotekar på vejen? Hvad har du lyst til?'', spurgte han som han slog armen om hendes skulder for at føre hende ud af biblioteket.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 20:12:48 GMT 1
Hans slag kom ikke bag på hende. Hun var vant til hans opdragelsesmetoder, og det kunne have været meget værre end et klask eller to over hånden. Alligevel ænsede hun ham knap som hun stod med bedrøvet, forpint ansigt og blikket rettet mod Felix. End ikke hans kram betød noget for hende selvom hun lod ham omfavne hende og hun knugede ham tro mod hans vilje ind til sig uden at sige noget. Hun ville ikke bort, ikke nu, men nu vidste hun hvor hun kunne finde ham. Hun mønstrede et lille smil over sin fars skulder til Felix inden hun lod ham slippe hende lidt og kærtegne hende beroligende. "Jeg vil bare hjem," sagde hun stilfærdigt og så ned i jorden inden hun lod sig føre med sig ud af biblioteket. Hun vidste bedre end at kaste et sidste blik over skulderen på Felix, men hun håbede han forstod hendes smil inden hun forlod rummet. Hun ville se ham igen, hun ville komme til palæet igen, det svor hun! //out