Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 15:50:31 GMT 1
Dage, var blevet til uger, og uger var blevet til måneder. Hvad som var ment som en kort visit imens hans eget hjem blev udluset var nu blevet til måneders ophold. Dette var selvfølgelig under Vladimirs strikte øje og Gabriels bløde kærtegn. Men for Felix havde tiden slet ikke føltes så lang. Istedet spenderede han sine nætter dybt begravet i den ene bog efter den anden, imens de glemte lå henslængt på stolerygge, sengen og ikke mindst gulvet. Det var blevet så galt at den unge mand var blevet sendt ind i et af bibliotekets kroge hvor han nu lå henslængt i en af de store bløde chaiselonger. Det betændte hovede hvilede mod armlænet imens han havde hævet bogen over sit hovede. Hans læber bevægede sig som han hviskede sætninger ord for ord, som kunne han smage på tonerne. Besk, sødt, salt. Det var en smagssymfoni, et overflødighedshorn som begejstrede hver en celle i hans krop og hjerne. En hjerne som pludselig var blevet tændt ved Darklighternes hjælp. På skrivebordet nær ham lå et andet opslagsværk og en stor skitsebog hvor noter var nedkradset i takt med en større realistisk kultegning var blevet skabt. Al aktiviteten i hans hovede var som eksploderet og han kunne knapt sidde stille med det ene projekt før end han gik videre til noget andet, hvilket både var til glæde og gavn for Vladimir, men irritation for Gabriel.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 15:59:28 GMT 1
Aurelia var blevet efterladt som en fodnote i entréhallen efter de var kommet til palæet. Hun var taknemmelig over at blive reddet og hun havde set til som en skygge på sidelinjen mens Matthew havde taget imod Darklighterne. Hun bemærkede de forbudte kærtegn mod både Angela og Rose, og Paris var heller ikke fri for dem, men det virkede mere jævnbyrdigt. Det gav et gys i hende ved tanken om Augustins ord. Han havde faktisk reelt forsøgt at redde Rose fra en tilværelse med sådan en mand, og hun var også begyndt at forstå hendes fars agtpågivenhed hver gang de havde været i selskab med vampyrfyrsten. Han havde skænket hende et enkelt blik og nik for at vise hende at han var hende taknemmelig for hjælpen hun havde ydet, men hun havde ikke turdet gå nærmere af frygt for hvad manden ville gøre. De dybe kys og intime kæretegn de udvekslede var nok til at sende kvalme i bølger ind over hende og som Darklighterne forlod entréhallen begav hun sig på opdagelse mens hun ventede på at Matthew ringede til hendes far så hun kunne blive hentet. Gangene var mange og snoede, snørklede. Det var som om det pompøse ydre ikke kunne gøre det op for hvordan interiøret egentlig var indenfor. Hun havde det som om at palæet, trods sin imponerende størrelse udefra, var langt større indenfor. Hun fandt en tung, dobbeltfløjet dør og åbnede den og stod i et stille, tørt rum med klimaanlæg. Reol på reol strakte sig fra gulv til loft et par etager over hende i det åbne rum, og langs væggene og ude midt i rummet. Der var ligeledes små glasmontre med hvad der lignede historiske artefakter og hun gik nysgerrigt ind i rummet mens hun så sig omkring. Et papirs skraben mod hud stoppede hende i sin færd og hun rundt i biblioteket. "Hallo?" spurgte hun forsigtigt i tilfælde af at der var nogen tilstede som hun ikke havde set.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 16:10:04 GMT 1
Stemmen skar gennem de myldrende tanker og kort sænkede Felix bogen mod sit bryst. Han hævede et øjenbryn af overraskelse og råbte: ''Hallo?'', mindst ligeså forvirret som en blide spørgende stemme. Han kunne ikke placere stemmen, men håbede inderligt at det ikke var hans største mobber: Paris, som i den seneste tud havde anset ham for at være det perfekte offer. Felix sukkede som han satte sig op i chaiselongen og rejste sig. Med elegante skridt gik han mod stemmen, så at hans skos dybe rummen mod de beklædte gulve kunne høres i den store sal. Men det var først da han så hende at han stoppede i sine skridt og bogen faldt ud af hans hænder. Den faldt på gulvet med et tungt bump imens hans blå øjne fæstnede sig på kvinden frem for ham. Han sank en mærkbar klump. ''Hv-hvem er du?'', spurgte han som en ukendt generthed pludselig vældede over ham.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 16:14:31 GMT 1
Aurelia havde som sådan ikke forventet et svar, men da hun hørte et tilsvarende "hallo" et sted i rummet frøs hun på stedet. Hvilke mærkværdige beboere ville hun støde på her? Ville hun nu være i fare for at blive tvunget til noget utugtigt?? Hun stirrede mod stedet lyden var kommet fra og åndede lidt lettet op da hun så en ung vampyr dukke op i hendes synsfelt. Han virkede på ingen måde ondsindet eller fjendtlig eller nogle af de andre ting hun havde set i palæet indtil videre som hun ikke ønskede at være en del af. Hun undertrykte endnu et gys mens hun puffede tankerne om at finde Augustin igen til side og satte et varmt smil op til den unge vampyr der tabte hvad der lignede en ret gammel bog på gulvet. "Oh hej," svarede hun. "Jeg troede ikke jeg ville finde nogen herinde," hun gik et par skridt nærmere, nysgerrig på hvem han mon var. "Mit navn er Aurelia Andromedius," sagde hun og rakte hånden frem til hilsen.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 16:20:27 GMT 1
Bogen lod han ligge ved sine skosnuder som han betragtede den unge kvinde. Vampyr, det var tydeligt. Den måde hendes hår knapt rørte sig på når hun flyttede sig, og hvordan hendes bevægelser ved naturens bestemmelser bevægede sig umenneskelig elegant. ''Som maleren?'', spurgte han ufortrødent ved hendes fortælling om sit navn. Han vidste at navnet Andromedius var kendt i Italien, selvom malerens selvportræt var opmagasineret et sted i Vatikanet. Han havde malet en væg der, to års hårdt ufortrødent arbejde ved at ligge op under lofterne med maling dryppende i ansigtet. Han fugtede sine læber og hævede da sin hånd for at møde hendes. Det var som at hans hud søgte en længsel ved at røre hendes. Han greb om hendes hånd men bukkede istedet som Vladimir havde lært ham. ''Felix Andromedius'', introducerede han sig selv idet han rettede sig op for at lade sit blå blik møde hendes.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 16:25:59 GMT 1
Aurelia vidste ikke helt om hun skulle smile eller være overrasket. "Samme efternavn," sagde hun. "Interessant." Hun endte med at smile og tage hans hånd i et fast men venligt tryk. Det var som om hans hud mod hendes slog gnister og noget ved ham gjorde hendes krop forsøgte at rødme og varme hende mere op, selvom hun ikke havde fået helt tilstrækkeligt med blod til at de funktioner fungerede. Han virkede ung, han så ung ud, men noget ved ham var vel omtrent lige så gammelt som hende selv, måske en kende yngre. "Men du er ikke Darklighter, sååå..." hun så sig lidt undrende omkring med et rynket pande inden hendes blik returnerede til ham og hun slap hans hånd ganske langsomt, "bor du her eller er du på visit?" spurgte hun venligt.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 17:41:55 GMT 1
''Hvilket tilfælde'', svarede han som han efter lidt for lang tid, gav slip på hendes hånd. Den føltes som superlim, og han fik nærmest kæmpe imod sit sind for at slippe. Der var noget ved hende, lidt som den unge Medici han havde myrdet dengang de blev nødt til at flygte fra Firenze. Hun var som en skulptur, hugget af det fineste marmor. ''Nej jeg er ikke en Darklighter'', svarede han med en let latter. Selvom det sorte blod flød i hans åre, var fra den direkte linje, havde han aldrig følt sig særskilt hjemme hos andre end Vladimir. Men hvor han elskede den mand. Hans frelser. Hans øjne glimtede kort ved tanken inden han sænkede sit blik mod hendes fødder. ''For nu bor jeg her, kan man sige'', svarede han som han endnu engang vovede at se på hende. Gudinden frem for ham, han havde lyst til at lave en skulptur af hende. ''Jeg er Vladimir's yngling, så imens mit eget bosted bliver overvåget så fhar jeg fået lov til at blive her''.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 17:46:08 GMT 1
"Ah, det giver mening," svarede Aurelia med et smil inden hun gik lidt forbi ham for at se sig om i den lille krog han havde bagerst i biblioteket. Der flød med bøger om dette og hint og hun satte sig forsigtigt på chaiselongen uden at røre en eneste af bøgerne. Hun lagde benene lidt over kors mens hun så på ham. "Jeg kender godt Vladimir, han er rar," svarede hun, og det var ikke løgn. Hun havde mødt Vladimir ved flere lejligheder og hans viden var både intimiderende og vidunderlig. "Min far er dog mest på talefod med Lord Darklighter," hun lagde en forsigtig hånd på et gammelt eksemplar af en bibel og lod fingrene kærtegne omslaget. "Selv foretrækker jeg bare at læse og studere for mig selv, du ved," hun trak lidt på skuldrene inden hun hævedet blikket fra bogen til ham. "Bøger skal man ikke føre så mange samtaler med," hun grinede lidt af sin egen filosofi.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 17:53:20 GMT 1
Felix betragtede hende som hun krøb sig vej ind i hans hule. Hendes lethed imponerede ham, hvordan hun formåede at sætte sig uden at pille eller røre som folk normaltvis nød at gøre. Selv Gabriel kunne irriterer ham grænseløst ved hans ligegyldige behandling af genstandene. ''Lord Darklighter giver mig gåsehud'', svarede Felix nøgternt, det var ikke noget han normalt ville havde fortalt en fremmed, knapt nogen han virkelig kendte. Det var nu nok kun Gabriel som han havde betroet sig til. ''Er din far også lidt... uhyggelig?'', han kunne ikke lade være med at spørge som han bevægede sig hen for at sætte sig på den forladte træstol ved siden af det overfyldte skrivebord. Hans øjne sugede hende til sig, han kunne ikke lade være. Specielt da hun gav sig til at kærtegne omslaget på bogen, hvor han vil ønske sig at de fingre rørte ham. ''Vist skal du det, men du behøver ikke at svare igen'', svarede han hende.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 17:59:06 GMT 1
Aurelia lagde tankerne lidt i blød. "Hmmm, min far," funderede hun mens hun så frem for sig ud i det tomme, stille bibliotek, hendes fingres vandren langs omslagets relieftekst gengav hendes egne tankers vej igennem hendes sind. Hun rystede endelig på hovedet. "Jeg vil ikke kalde min far uhyggelig, ihvertfald ikke ligesom Lord Darklighter," fortsatte hun inden hendes blik vendte tilbage til ham, en smule formørket ved tanken om det hun havde set tidligere i entréhallen. "Vidste du at han..." hendes stemme droppede til en nervøs hvisken, "kysser og kærtegner sine børn, som var de hans elskere??" hun måtte lægge en hånd for munden og gøs igen i sit stille sind over at hun rent faktisk havde sagt ordene. Det gav hende gåsehud. Det var ikke naturligt. Selv for vampyrer. Hun havde hørt rygterne før men det var noget helt andet at se det i virkeligheden. Og så nonchalant han havde været over det selvom hun havde stået der og overværet det. Var der ingen grænser for hvad Darklighterne gjorde sammen? Hun skuttede sig lidt og trak sin strikkede cardigan omkring sig. Nok havde hun fantasier selv men hun havde aldrig ladt nogen mand lægge en hånd på hende. Hun havde kysset med en nonne for mange hundrede år siden og de havde rørt hinanden, men ikke noget andet end det. Og nonnen var død dagen efter hun havde betroet sin far den lille udflugt.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 18:09:37 GMT 1
Felix' øjne blev store ved hendes ord som han kun hørte på grund af det overnaturlige blod. Hans læber formede sig til et trist smil som han nikkede. ''Darklighterne er... Et specielt folk'', forsøgte han sig. Det var svært at forholde sig pragmatisk, når han havde set hvad foregik i palæet, selvom han havde forsøgt at holde sig langt borte. ''Den yngste, hende med det blonde hår... Hun er næsten 300? En rotte'', han hviskede det sidste, Angelique fandt han også uhyggelig. Specielt når hun stod og stirrede på ham når de var i samme rum. Han rejste sig og gik forsigtigt mod hende. ''Med forlov?'', spurgte han som han gestikulerede til pladsen ved siden af hende på chaiselongen. ''Tænk, hun har været hvad... 5 år? Så længe... Der er jo en grund til at sådan noget er ulovligt'', han gled forsigtigt ned på chaiselongen ved siden af hende, han kunne dufte hende. Som urter, timian.. Rosemarin.. Et snært af lavendel. Havde han været ung, havde han måske slået hende ihjel.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 18:15:35 GMT 1
Var Angela virkelig så gammel? Hun havde klart studset over hendes modenhed i forhold til Rose, og deres udseende var så forskelligt alligevel. "300 årigt sind i en 5-årigs krop..." hviskede hun fremfor sig. "Og at han... når hun..." hun fik næsten tårer i øjnene over tanken om den lille krop der skulle udholde, ja, hun turde ikke tænke på det, i tilfælde af at det var sandt. Hun slog af gammel vane korsets tegn for sig. Hun vidste at hun aldrig ville kunne sige eller gøre noget imod Darklighterne, hendes loyalitet var trods alt det der havde gjort at hun havde hjulpet Rose, men hun var ikke helt sikker på at det måske var det bedste at have gjort. Augustin ville jo bare redde Rose fra den skæbne. Hun sank en klump og så på ham med et svagt smil. "Men du er ikke Darklighter," sagde hun som for at forsikre sig selv om han var en god vampyr. Hun greb lidt instinktivt hans hånd for at mærke at han ikke var farlig. Hans fingre var glatte og bløde, som havde de mange bøger slidt hans fingre fra ru træ til silke. Hendes øjne strålede i det dæmpede skær fra lamperne ovenover, en speciel form for pære alle lamperne i biblioteket var udstyret med for at blege bøgerne så lidt som muligt.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 18:31:09 GMT 1
Det var en let forundret mine som bekendtgjorde sig på Felix' ansigt idet han betragtede hende slå korset tegn. Det var en sjældenhed at andre vampyrer gjorde dette og det efterlod ham en anelse forbavset. Så forbavset, at han automatisk gjorde hende kunsten efter. ''Nej'', et smil spredte sig på hans læber ved hendes gentagne spørgsmål. ''Jeg er en Andromedius, ligesom du'', svarede han idet han følte de små nakkehår rejse sig ved hendes pludselige berøring. Han lagde sin anden hånd oven på deres begge og betragtede hende med et glimt i øjet. Hvor var hun dejlig, denne skabning.. Aurelia... ''Jeg var præst da jeg var menneske... Eller ihvertfald i lære'', fortalte han hende som han rykkede sig nærmere, med hendes hånd stadig tæt knyttet i hans. Han ville aldrig give slip. For alt i verden, skulle hun forblive hans i dette øjeblik.
Post by Aurelia Darklighter on Sept 3, 2020 18:40:47 GMT 1
Hun bed sig lidt i læben mens hun lod ham fortælle om sig selv. "Præst," et underfundigt smil bredte sig over hendes mund og hun mærkede hvordan hun langsomt smeltede indeni. Det var som om de var ment for hinanden, som om de skulle finde hinanden og aldrig forlade hinanden igen, i denne syndens hule og Djævlens hus. "Hvor er du fra?" spurgte hun lidt mere nysgerrigt med hovedet lidt på skrå. Han var uden tvivl fransk men der var også noget over ham der sagde hende at han havde været en stor del af sit liv i Italien, og det undrede hende heller ikke hvis han var en mand af kirken.
Post by Felix Pvelius Andromedius on Sept 3, 2020 18:53:23 GMT 1
''Sydfrankrig, mellem Toulouse og Bourdeax'', svarede han hans hjemstavn havde aldrig haft et navn. De havde kaldt det for 'landsbyen', ahn kunne huske den nærliggende sø og markerne, sågar skoven. Men resten lå ham fjernt. Han hævede blidt hånden for at fjerne et hår fra hendes ansigt, selvom at han ligeså vel kunne tænke sig at male hende med det. ''Hvad med dig? Hvor er du fra? Hvad bruger du din tid på?'', han kunne ikke lade være, spørgsmålene vældede ud af ham, og han vidste at han vil vide alt som der var at vide om hende. For der sad de, hånd i hånd på den lille chaiselong, som de nærmerede sig hver andre ved hvert et ord.