Post by Aleister ó Caoimh on Aug 31, 2020 22:12:20 GMT 1
Det var med nøje, at Aleister lod sit blik feje henover de få mennesker på Møllen. Han kunne ikke forestille sig at hans søster skulle befinde sig i noget så uhumsk som dette. På den anden side, så virkede de dæmpede lys og bløde sofaer egentlig ret hyggeligt. Han stak hænderne i sine slidte jeanslommer og pillede let ved kanten af et hul med sin pegefinger. Måske, hvis ikke dette var et sted for eksponerede kroppe, havde han ikke haft noget imod at hun arbejdede her. Men nu var hun den lille, hun var pigen, den eneste pige, og derved mor og fars yndling. Hans rødlige hår lyse i op under de blinkende lamper som han stillede sig ved baren. ''Kender du Gabriel? Gabriel.. Øh Gabriel Lighter? Darren? Noget?'', forsøgte han sig af imens bartenderen blot så ud til at more sig mer og mere. Aleister kunne mærke hvordan rødmen indfandt sig over hans blege læber så at han matchede håret inden han i sin bedste maskuline stemme fik bestilt sig en øl som kom flyvende. ''Gabriel! Jeg skal have fat i en som hedder Gabriel! Venner med Aisling!''.
Post by Gabriel Darklighter on Aug 31, 2020 22:20:57 GMT 1
Det havde været en sløv aften, men det havde ikke gjort Gabriel noget. Han var træt, træt ind i sjælen og træt af sit skuespil som hab havde taget på sig efter Aisling var blevet forvansket af hans skaber-magt. Og også eftersøgningen af Rose havde gjort hans far i et forfærdeligt humør. Palæet havde været på den anden ende hele ugen, og Matthew og Isobel havde skiftevis skændtes, grinet og grædt i hinandens favn, som to elskere der netop havde mistet deres kæreste eje. Gabriel havde derfor søgt tilflugt på Møllen et godt stykke tid og havde knap nok været hjemme. Han var taget hjem og havde sovet hos Aisling, men hans søvn var urolig. Han skiftede mellem mareridt om at se en baby svæve bort ud af hænderne, til at han selv druknede for derefter også at være en hjernedød zombie der gjorde alt Matthew bad ham om. Han vågnede badet i sved og måtte flere gange op og gå for at ryste det af sig, kigge ud af vinduerne og sunde sig inden han kunne sove igen. Det var hårdt. Hvordan kunne Matthew leve sådan her hver dag?! Han var gået ind i den store main sal, hvor der var stilfærdigt. En ensom danser stod på scenen og lavede lidt opvisning for en flok forkølede turister der hujede for sig selv og snakkede italiensk. Han satte kursen mod baren da han hørte sit navn blive nævnt. Hans blik mødte bartenderens og bartenderen nikkede til ham for at få ham til at komme hen og snakke med en ung mand der stod ved disken og drak en øl. "Kan jeg hjælpe med noget?" spurgte han med et smalt smil. Han var klædt i et par jeans og en lys skjorte knappet op så man kunne se hans marmorblege hud. Han tog manden i bedre øjesyn i det dæmpede lys. Rødt hår, slank af bygning. Det var forhåbentlig ikke en pårørende til Aisling, men knuden i Gabriels mave fortalte ham at det nok var tilfældet.
Post by Aleister ó Caoimh on Aug 31, 2020 22:59:23 GMT 1
Aleister frøs da hans øjne faldt på den unge herre. Høj, blond... Veltrænet.. Men... ''Så du er den slyngel som har bortført vores Aisling?'', udbrød han på galoperende engelsk med samme tykke irske dialekt, men til forskel fra Aisling var der ingen hjælp at hente. For Aleister havde ingen erfaring med andet end sin hjemstavns engelsk, der havde ikke været råd til at sende flere børn ud, og alle var enige om at Aisling var den klogeste. Han rettede sig mere op, i et forsøg på at være macho hvilket blot resulterede i at han var ved at skvatte over sine egne store gummisko. Klodsetheden lå til familien. ''Aleister, Aleister ó Caoimh, Aislings tvillingebror'', sagde han med et nik som han rakte sin højre hånd frem mod den såkaldte Gabriel. ''Aisling talte hele tiden om dig, så jeg tænkte at du nok ved hvor hun er''.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 1, 2020 12:06:05 GMT 1
Gabriel så på manden med et hævet øjenbryn og overvejede kort at lade hans hånd hænge i det uvisse, men besluttede sig for alligevel at være høflig nok trods de trælse anklager fra den vildt fremmede. Shit, et familiemedlem til Aisling, så vildt fremmede var han vel ikke. "Jeg har heldigvis ikke bortført din søster," sagde Gabriel og slap Aleisters hånd inden han nikkede til bartenderen der sendte en whiskey hen ad disken som var den allerede klar til ham. Han greb uden at fjerne blikket fra Aleister, glasset da det kurrede hen til hans hånd og tog en slurk. "Hun bor her i Paris og har det ganske godt," han trak på skuldrene mens han studerede manden mere indgående. Der kunne ikke være megen tvivl, der var mange ligheder mellem ham og Aisling. Kunne han slå ham ihjel? Nej, det ville ikke være godt for hans samvittighed at lide mere end højst nødvendigt. Skulle han fortælle at de var sammmen? Nej det var nok ikke lige tidspunktet. "Jeg er selv på vej derhen, så du kan da få et lift?" foreslog han og drænede sit glas whiskey. Han havde heldigvis ikke flere beføjelser den aften på Møllen og han var interesseret i at overvære mødet mellem bror og søster igen så han kunne rode bod på eventuelle problemer der kunne opstå. Han var menneske, Aisling vampyr, så der måtte vel være en kløft der skulle forceres før eller siden.
Post by Aleister ó Caoimh on Sept 1, 2020 12:19:30 GMT 1
Det skæve smil indfandt sig straks på Aleisters læber ved Gabriels svar samtidig som en let rødmen strøg over hans fregnede næse af pinlighed. Havde Gabriel forstået joken? Det lød ikke helt sådan, og alligevel kunne han ikke forestille sig at en ung herre som han havde nogen anden jargon. Han udbrød et dybt suk af lettelse, ved at høre at Aisling havde det godt, det var den første form for kommunikation om hendes velbefindende i månedsvis. ''Herregud, hun stoppede med at svare på sin telefon og sine emails, så vi tænkte at hun nok havde haft det sjovt'', han tog en hurtig slurk af sin øl som han ligeså fik galt i halsen og måtte hurtigt stille på bardisken som han hostede og hakkede for at komme i orden. ''Undskyld'', beklagede han som han stadig med en let hosten forsøgte at samle sig. ''Jeg bliver så ophidset når jeg tænker på hvad der kunne være sket med an ceaan bag (little one)'', han gled hjælpeløst hånden gennem håret og pegede på drinken i den unge mands hånd. ''Tror du virkelig at du skal køre med en sådan i systemet?''.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 1, 2020 12:30:25 GMT 1
"Min metabolisme er ret høj, der skal meget til før jeg bliver påvirket," sagde han med et gavtyveagtigt smil til fyren og gled det tomme glas tilbage ned ad disken og var slået over i engelsk med lethed for at Aleister kunne følge med. Det var sandt. Han kunne knap nok mærke whiskeyen der ellers var en af de stærkere - og bedre - de havde på kortet i baren. Han greb sine bilnøgler og nikkede mod udgangen for at få manden til at følge med. "Hun har haft det rigtig sjovt," forklarede han mens de gik. "Studiefester, fester med kollegerne på arbejdet, you name it," han trak på skuldrene som en selvfølgelighed. "Aisling er vellidt iblandt hendes bekendte her i Paris, så der er ingen grund til at frygte der er sket hende noget imod hendes vilje," - udover at være blevet vampyr og have givet afkald på sine børn, tilføjede han stille i hovedet, men det var der ingen grund til at rode op i uden Aisling var til stede. Hun ville sikkert også blive glad for at se sin bror igen, right? Han havde egentlig ikke hørt så meget om hendes familie derhjemme i Irland. De kom ud til vejen og krydsede over til en parkeringsplads hvor han låste en blankpudset Audi R8 op så de kunne hoppe ind og køre afsted mod Angelas - nu Aislings - lejlighed.
Post by Aleister ó Caoimh on Sept 1, 2020 17:18:03 GMT 1
Aleister kunne ikke undgå at se skeptisk på Gabriel som han bundede hvad der lignede whiskey. Var det virkelig ham? Den store Gabriel som de alle havde hørt så meget om. “Jeg håber ikke du kører Aisling rundt når dj har drukket”, bemærkede han idet beskyttergenet lod til at overtage hans tanker. Aisling havde altid været den lille, og selvom de var tvillinger havde han altid taget sig af hende og set til hun ikke lavede for meget ballade. Men med Gabriels fortælling om hende kunne han nu alligevel ikke lade være med at himle med øjnene. “Jeg sagde til hende at hun skulle passe på”, udbrød han som han fulgte Gabriel. “Altså forstå mig ret men Aisling laver altid ballade. Får hun overhovedet læst? Ved du hvordan det går med hendes studier?”, Aleister havde ingen ide om hendes færden, ej heller om det væsen som stod frem for ham.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 1, 2020 17:26:48 GMT 1
Gabriel skød som et lyn gennem byen. Han var rutineret og lidt for selvsikker, måske mest fordi han vidste en bilulykke kun ville gøre lidt skade på ham, med mindre bilen selvfølgelig brød i brand. Så det var en lidt mere hasarderet kørsel, men indenfor lovlighedens grænser. Han kastede et smil til siden på Aleister. "Studier? Det er længe siden hun har studeret," sagde han og gjorde en skarp vending så bilen næsten kom op på to hjul inden den susede videre ned ad en smal gade. "Hun opgav sine studier for at arbejde, har hun ikke sagt det?" han så frem mod trafikken mens han tænkte sig lidt om. Havde Raoul afskåret hende så meget fra sine omgivelser? Oh well, det var vel noget som Aisling måtte stå til ansvar for selv. Bilen gled ind som fod i hose på en plads foran den smukke bygning hvor Angela havde fundet sin herskabslejlighed. De steg ud og gik op i opgangen til lejligheden hvor han låste døren op og trådte ind. "Hej, Aisling, din bror er her!" råbte han ud i lejligheden for at få hendes opmærksomhed med hvad end hun havde gang i.
Post by Aleister ó Caoimh on Sept 1, 2020 18:48:12 GMT 1
''Opgivet?!'', skingrede Aleister som egentlig var taknemmelig for at blive distraheret fra Gabriels vanvidskørsel. Han greb hårdt fat i bilens håndtag og holdt fast til knoerne blev hvide, han var ikke den største fan af biler helt generelt. ''Hvorfor det?! Hun skulle jo få et bedre arbejde!'', han var forarget, og det var tydeligt. Hele vejen op i lejligheden beklagede han sig over hende, hvordan hun havde droppet studierne og hvorfor at hun ikke havde kontaktet ham. Det var først da den tunge egetræsdør lukkede bag dem, at han fik tid til at ånde op, og Aislings blide stemme kaldte: ''Hvilken en af dem?'', efterfulgt af et par hurtige lettere tunge skridt gennem lejligheden. ''Collum? Rian? Lorcan? Aohdan?!'', gættede hun inden hun stoppede i døråbningen. Hendes kinder var røde af det friske blod hun havde indtaget, og hun var iført en lyserød silkekimono fra en af skabene. ''Aleister!!!'', skingrede hun som hun sprang i favnen på den unge mand som ligeledes holdt hende tæt. De var lig hinanden, som to dråber vand i både mimik og udseende. Forskellen var blot at Aleister havde fået smilerynker som del af den menneskelige process. ''Gabriel! Gabriel! Det er Aleister!'', råbte hun skingrende som hun hvinede af glæde, og Aleister ligeledes udbrød nogen glad latter.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 1, 2020 18:55:39 GMT 1
Gabriel stod og kunne ikke undgå at grine mens han så deres gensynsglæde. Det skete med få års mellemrum at den samme glæde indfandt sig i palæet hvis nogen havde været på rejse i længere tid. Dog havde han ikke noget direkte at sammenligne med. Måske med sin far når han havde været på en længere tur verden rundt for at følge med i firmaets gøren og laden over hele jorden, og kom træt hjem og alligevel var taknemmelig for at se ham igen. Alligevel var irerne her lidt mere højlydte i deres glæde. Han lænede sig op ad en bogreol med armene over kors og smilede til dem begge. "Ja det kan jeg se," sagde han, både lettet over at se hun havde fået blod og var præsentabel på den måde, men også reserveret for ikke at komme mellem de to søskende. "Har I brug for noget tid sammen? Jeg kan godt smutte en times tid eller sådan noget?" spurgte han.
Post by Aleister ó Caoimh on Sept 1, 2020 19:11:13 GMT 1
Der gik ikke længe før end Gabriel var glemt bort og samtalen rullede som store øjne og fakter blev udvekslet i takt med den rullende irske tunge. Det tog derfor heller ikke længe før end de fuldførte en form for traditionel støvledans som fik dem begge til at knække sammen af grin foran den ældre vampyr. Med tårer i øjnene så Aisling op på Gabriel og så til sin bror. ''Det her er Gabriel, altså min kæreste'', introducerede hun, som hun fortalte titlen spilede Aleister sine øjne op. ''Kæreste?!'', udbrød han som han så på Gabriel med åben mund. Han havde regnet manden for at være brændende homoseksuel, men selv dette måtte overraske, måske... Det var en sådan Paris ting. ''Jamen så har du jo kidnappet vores Aisling?!'', udbrød han som han med venlighed rejste sig og bredte armene ud for at give Gabriel et varmt knus efterfulgt af to store kindkys.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 1, 2020 19:15:00 GMT 1
Gabriel lo klingende af Aleisters reaktion men strittede ikke imod. Måske tværtimod. Der var noget interessant ved at se Aisling i mandeform, hvis man kunne sige det sådan. Han klappede ham venskabeligt på skulderen. "Jeg vil sige det er en fælles beslutning af kidnappe hende så," sagde han med et sigende blik på ham og blinkede til ham inden han gik hen til Aisling og lagde en arm om hendes skuldre og pressede et kys blidt mod hendes pande. "Vi faldt over hinanden til en kollegiefest, og ja," han smilede ned til hende varmt og kærligt, "så har vi bare hængt sammen lige siden!"
Post by Aleister ó Caoimh on Sept 1, 2020 19:33:33 GMT 1
''Men studierne Aisling'', begyndte Aleister da Gabriel svang armen om hende. Han satte hænderne i siden og hævede et øjenbryn. ''Mor og far er så bekymrede for dig, og nu finder jeg ud af at du ikke engang har gjort som du lovede? Du er så langt ude og skide'', begyndte han. Aislings greb knugede efterhånden tættere og tættere om Gabriel som hendes lille underfundige og drillende smil viste sig. Langsomt gled hun bag Gabriel og begyndte at fnise. ''Det er ikke sjovt Aisli'', begyndte Aleister som dog alligevel heller ikke kunne lade være med at fnise som hans tvilling forvandlede situationen. ''Jeg kan blive hvad jeg vil, Allie, jeg har hele livet, og et meget langt et!'', fortalte Aisling som hun poppede hovedet frem fra bag Gabriel, for at møde sin tvillings smil. ''Vil du virkelig være blikkenslager hele resten af dit liv?'', spurgte hun imens hun gav sig til at prikke Gabriel i siden som for at vise hvad hun vil have. Hun turde jo ikke selv, men hun forstod heller ikke helt alvoren ved at blive til vampyr. ''Jo jeg er ret glad, men du kan vle ikke bare... Hvad laver du egentlig?'', spurgte Aleister som han efterhånden infandt sig på sofabordet og så på sin søster mere alvorligt. ''Jeg er rengøringskone!'', svarede hun stolt, så stolt at det næsten overdøvede Aleisters eget klask mod sit ansigt.
Post by Gabriel Darklighter on Sept 1, 2020 19:40:18 GMT 1
Gabriel følte sig lidt fanget mellem de to fejdende irere. Det var heldigvis godmodigt i det lange løb, men der var også visse ting der var svære at skulle forklare. Han greb let om Aislings liv og trak hende frem foran sig igen. "Aisling fandt bare ud af at livet som studerende ikke var det hun ville," sagde han og trak på skuldrene. "Hvad med dig? Er du her på besøg i længere tid i byen?" spurgte han for at skifte emne. Han fandt familieanliggender, specielt andres, ret trælse at være fanget i, når han havde rigeligt at gøre med sine egne. Jesus, hvis Aisling vidste hele sandheden om Matthew og hvad der foregik i palæet ville hun måske få et føl på tværs... Han var overrasket over at hun var blevet hos ham, men takket være skaberkraften havde han fået fjernet de værste minder. Han var ret sikker på at Matthew stadig havde en negativ association i hendes sind, men han lod det være op til skæbnen hvis det triggerede hende at se ham igen. Indtil videre var der ikke sket det vilde når de havde besøgt palæet sammen, og barnet som Matthew havde taget havde ikke været at se nogle steder.