Post by Molly Ironstone on Aug 28, 2020 16:19:47 GMT 1
Med Fleur i et fast greb i armen marcherede Molly direkte ind på Matthews kontor. Hun bankede ikke på, lavede ingen høflighedsfraser eller lignende, men gik bare direkte ind og afbrød ham i det han lavede. "Hvad har du gjort ved min datter?" spurgte hun i en skinger stemme, der næsten ekkoede mellem væggene. Fleur stod bag hende med tårer trillende ned ad kinderne og rystede på hovedet til Matthew, som for at fortælle, at hun ikke havde sagt noget til sin mor. Molly havde selv opdaget det en dag hun havde hentet hende på biblioteket og Fleur havde været i meget dårligt humør efter en 'omgang' med Matthew. Endelig havde Molly lagt to og to sammen og kommet frem til, at der altså var sket et eller andet. "Nå?" spurgte Molly afventende. Fleur hev sin mor i armen for at få hende til at gå ud af kontoret igen. Hun vidste at Matthew ville blive gal og hun huskede godt hvordan han havde været overfor Angelique, da hun havde været slem.
Post by Darklighter (admin) on Aug 28, 2020 16:28:06 GMT 1
Matthew havde siddet stille og roligt igang med at ordne noget hjernedødt papirarbejde. Det var som sådan ikke noget særlig vigtigt, så måske havde han set frem til en hvilken som helst form for distraktion, men at det lige præcis havde været Mollys stemme der skar sig igennem stilheden som en rundsav i en knast havde han ikke regnet med. Han så roligt op og lagde kuglepennen fra sig mens han så på hende med et smalt smil og et blik der viste at han udemærket godt forstod hvad hun snakkede om, men ikke havde i sinde at give hende tilfredsstillelsen af hans viden. "Undskyld, Mrs. Ironstone?" spurgte han og rejste sig langsomt. Hans blik gled skarpt til Fleur og aflæste hendes reaktion korrekt. Han begav sig med langsomme skridt rundt om skrivebordet. "Jeg er ikke sikker på at jeg forstår," han så tilbage på Molly stadig mildt smilende, overlegen og tydeligvis umærket af hendes raseri.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Molly Ironstone on Aug 28, 2020 16:35:12 GMT 1
"Miss Ironstone nu," rettede hun han syrligt og gav sig så til at råbe igen: "HVAD ER DU FOR EN KLAM GAMMEL MAND, DER PILLER VED SMÅ PIGER?" Hun var (desværre) dumdristig nok til ikke at være bange for ham og havde derfor tænkt, at hun ville konfrontere ham selv uden at gå til nogen autoriteter først. Dette var nok hendes første fejl, idet ingen vidste hvor hun var henne. "Mor, lad os nu gå, det er ligemeget," mumlede Fleur stille og så ud som om hun var fuldstændig fyldt op med frygt, så det næsten smeltede ud af hende, "Undskyld monsieur Darklighter, min mor er ikke helt-" Hun blev afbrudt af Molly, der igen pustede sig op for at råbe: "OG DU HAR IKKE ENGANG TÆNKT DIG AT ANERKENDE DET?"
Post by Darklighter (admin) on Aug 28, 2020 16:45:13 GMT 1
Gammel var en underdrivelse. Han var ældre end nogen kunne forestille sig. End Molly kunne begribe med hendes få hjerneceller der skiftedes til at styre hendes volumenknap. Han strøg en tommelfinger langs underlæben og til mundvigen i et forsøg på at dulme sit smil men det blev kun bredere af hendes skrig og skrål. I et alternativt univers var hun måske en smuk operasangerinde med styr på sit stemmebånd, men i denne verden var der ikke samme formildende omstændigheder for hende. "Undskyld, jeg er ikke helt sikker på hvad det er du siger," sagde han med en undertrykt latter. "Du mener jeg skulle have..." han nærmede sig dem begge, "forgrebet mig på deres vidunder af en datter?" Hans øjne skiftede karakter fra mildt uforstående til mere og mere truende. Smilet havde samme effekt, og et kort blik ned på Fleur fortalte hende at hun skulle blive i kontoret til han gav hende lov til at gå. Bag dem snoede skyggerne sig op ad dørene og lod dem langsomt, faretruende glide i bag de to unge vampyrer. "Det må være Deres spøg, miss Ironstone," hvislede han idet han stoppede foran hende med øjne der kunne have slået gnister.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Molly Ironstone on Aug 28, 2020 16:49:50 GMT 1
Molly var ikke det mindste bange. Muligvis fordi hun ikke kunne forestille sig, hvad der kunne ske ved dette. Det var jo bare hendes chef. "Ja," svarede hun åndeløst efter at have råbt sine sidste par sætninger så højt at hele palæet måtte være vågent nu, "Ja, det er det jeg siger, du har gjort!" Hun blev kun galere af, at han sagde det måtte være en joke: "DET ER ALDELES IKKE EN VITTIGHED, DET ER ULOVLIGT og vi KRÆVER, AT DU BØDER FOR DET!!" Fleur sank en ikke-eksisterende klump i halsen og kiggede op på Matthew. Han havde faktisk været mindre hård ved hende for nyligt, fordi han havde fået nyt legetøj i Isobels datter, Rose, som hun havde mødt på gangene et par gange. Men at hendes mor nu havde fundet ud af det, var nok det værste der var sket siden hun blev vampyr.
Post by Darklighter (admin) on Aug 28, 2020 16:55:12 GMT 1
Matthew forholdt sig tavst mens hun afsluttede sin råbekoncert inden han afvisende drejede bort fra hende hen til pejsen hvor ilden knitrede lystigt som altid for at holde palæet nogenlunde tåleligt. Der var altid koldt, selv i sommermånederne og ilden brændte mange steder i palæet. Kontoret var et af de steder hvor der altid var gang i pejsen. Af forskellige årsager. Der lå allerede en bunke papirer derinde fra dagens gøremål og blussede lystigt over de brede kævler. Hvad den pejs ikke havde slugt af hemmeligheder var svært at forestille sig. "Jeg ville hellere end gerne stå til regnskab for en handling, jeg har begået," sagde han stille og tog en ildrager for at rode lidt op i gløderne under kævlerne inden han rettede sig nonchalant op og drejede rundt, ildrager blussende af varme stadig hævet i hånden, "hvis der var belæg for Deres påstand, selvfølgelig." Han smilede smalt og så ned på Fleur. "Jeg er sikker på at Deres datter vil kunne fortælle Dem at der ikke er hold i Deres..." han trak på smilebåndet, "fantasier."
Post by Molly Ironstone on Aug 28, 2020 16:59:26 GMT 1
"Mor, jeg siger jo, at der ikke er noget," Fleur havde trukket i land for længe siden og havde benægtet hvad hun uden ord havde givet udtryk for til sin mor, "Skal vi ikke bare gå nu?" Hun stirrede på ildrageren og fik et lynhurtigt flashback til den glødende stang, der havde sørget for at Angelique ikke glemte sine handlinger lige med det samme, den dag Fleur havde hoppet ud fra taget. "Nej, Fleur, ti så stille, de voksne snakker," skingrede Molly tilbage og kiggede afventende på Matthew med ordene: "Selvfølgelig vil hun ikke indrømme noget, når hendes voldtægtsmand står overfor hende! Hun er jo bange, kan du ikke se det?"
Post by Darklighter (admin) on Aug 28, 2020 17:10:23 GMT 1
Han krydsede armene behændigt uden at lade ildrageren ramme noget i nærheden, og han holdt blikket fast på kvinden foran ham. Han havde tusind idéer til hvad han skulle stille op med hende, men det var svært at vælge hvad der var bedst. Spidsen af ildrageren røg stadig af varme og det ville være nok til at paralysere hende inden han fik bugt med hende helt. Han sukkede stille over Mollys blatante mangel på respekt for sine børns følelser. Hvordan kunne en mor behandle sit barn på den måde? Der var vel for meget af hendes menneskelighed i hende der var præget af dårlig dømmekraft og selvcentrerethed. "Miss Ironstone, hvori består Deres beskyldninger så?" spurgte han med et let hævet øjenbryn. "Jeg tænker mig det er svært at kunne påvise et udsagn uden beviser," han smilede til Fleur, "og jeg er sikker på at Deres datter ingen grund har til at vildlede Dem med løgnagtigheder." Hans blik gled tilbage på Molly. "Så lad mig høre, hvad er det helt præcist jeg har gjort som jeg skal bøde for?" Smilet var uændret. "Førend jeg ved hvad De specifikt har på hjerte, kan jeg ikke hjælpe dem." Han vendte sig atter bort for at varme ildrageren op og fraværende samlede gløderne omkring kævlerne så varmen blev centreret i pejsen og han lod ildrageren hvile i dem. Det var et vovet træk at vende ryggen til sin fjende, men han vidste også at afvisning var den bedste måde at tvinge nogen til at åbne op og lade paraderne falde når de var så oprevet som Molly var.
Post by Molly Ironstone on Aug 28, 2020 17:20:21 GMT 1
Molly blev om muligt endnu mere rasende ved, at Matthew vendte hende ryggen. "Jeg tror på, at du har rørt ved min tiårige datter steder hvor en tiårig slet ikke skal røres," sagde hun og prikkede ham hårdt på skulderen for at få ham til at vende sig om og kigge på hende. "Og du kan ikke engang se mig i øjnene og sige du ikke har gjort det. Jeg er mor, monsieur Darklighter, jeg ved hvornår mit barn lyver om noget," Fleur trak sig lidt tilbage, helt ubevidst. Hun var bange og hun kunne mærke den mørke magi i rummet. Det kunne hendes mor sikkert ikke, for hun havde ikke trænet sine kræfter lige så meget som Fleur havde sammen med Vladimir.
Post by Darklighter (admin) on Aug 28, 2020 17:29:28 GMT 1
"Og jeg er far, og ved hvornår børn fortæller historier for at få opmærksomhed fra deres fraværende forældre," knurrede Matthew lavmælt. Hendes finger i skulderen var som en irriterende bi og han rettede sig op med ildrageren atter varmet op til meget højere temperaturer end før inden han drejede rundt og stod ansigt til ansigt med hende, så tæt som han havde lyst til at kællingen skulle komme på ham. Smilet om hans læber var sødladent til hende. Fleur var klog, hun trak sig når hun vidste det ville give problemer at fortsætte. Hun havde lært meget godt. Men Molly? Molly var intet i lighed med hendes datter. "Og du," hvislede han og som en slange der hugger skød han sin venstre hånd op omkring hendes hals. Fingrene spændte sig om sener, muskler, nakkehvirvler og spise- og luftrør. Han trak hendes ansigt helt tæt til sit. "Du er ingenting," hans stemme var en hvisken men den rungede næsten i stilheden over pejsens knitren, "og bliver aldrig noget andet end en sølle undskyldning af en mor, hvis du overhovedet kan tillade dig at kalde dig det." De sorte blodårer pulserede frem over hans håndryg som mørket i rummet fortættede sig om dem og hjælpe til det dødsgreb han holdt om hendes hals.
Post by Molly Ironstone on Aug 28, 2020 17:46:07 GMT 1
Fleur skreg som Matthew tog fat i hendes mor og løb over mod dem for at se om hun kunne hjælpe, men stoppede kort inden hun nåede helt derover for at veje sine muligheder. Hun var jo ikke stærkere end Matthew. Hun ville aldrig blive stærkere end Matthew og hun ville ikke kunne stoppe ham alligevel. Så hun så til med en grusom mavefornemmelse mens Matthew klemte livet langsomt ud af hendes mor. "Monsieur Darklighter!" sagde hun, "Min mor forstår ikke!" prøvede hun i stedet med sine ord, selvom hun vidste det ikke ville svaje Matthew ret meget, hvis han havde sat sig noget for. Altimens kunne Molly mærke at blodtilførslen til hjernen langsomt stilnede af og hun sortnede lidt for øjnene.
Post by Darklighter (admin) on Aug 28, 2020 17:54:00 GMT 1
"Din mor er ikke dig værdig," snerrede Matthew koldt. Fleurs bedende stemme prellede af som vand på en ands ryg, og istedet for at give efter og lade kvinden dratte ned og komme sig igen, løftede han hende langsomt op så hendes fødder efterhånden slap jorden. Den råstyrke han besad var ikke altid til at se i hans krop, trods hans bygning var slank, men Molly var let som en fjer for ham, ikke andet end en kludedukke han kunne ryste lidt med og måske smide fra sig hvis han ikke gad hende mere. Men hun havde fundet ud af lige præcis dér som kunne fælde ham én gang for alle, måske, og han ville ikke risikere at hun løb ud af døren for at alarmere myndighederne. "Du er bedre tjent uden hende til at sætte en stoppe for din fremgang, cherie," han smilede smalt. "Adieu." Og med det jog han ildrageren så langt nede fra som han kunne komme, op igennem kvindens dinglende krop. Spidsen af støbejernet skød ud af hendes strube og blodet fossede ned over det i forvejen røde gulvtæppe. Mørket trak sig tættere omkring den stakkels vampyr og begyndte molekyle for molekyle at rive hende fra hinanden. Udefra lignede det en mørk sky, men det føltes som barberblade og pigtråd der langsomt desintegrerede en krop, der hang spiddet, som var hun et offer for en fortidig blodsbesat krigsherre fra Østeuropa, eller kødet på en shawarmagrills roterende spyd.
Post by Molly Ironstone on Aug 28, 2020 20:28:43 GMT 1
Et skrig forsvandt fra Mollys hals, som om det næsten kom fra hullet, ildrageren havde lavet. Molly hang derefter som en kludedukke fra Matthews hånd, fødderne løftet fra gulvtæppet, der blev søbet ind i hendes blod. Fleur skreg ligeledes og løb de sidste par skridt mod de to voksne. Hun havde jo regnet ud, at hendes mor var død. Det der kunne ingen overleve, det var hun ganske sikker på. "HVAD LAVER DU?" skreg hun og krammede om sin mors ben, for at gribe hende, inden hun faldt til gulvet, hvis Matthew skulle slippe hende.
Post by Darklighter (admin) on Aug 28, 2020 20:46:07 GMT 1
Matthew greb Fleur hårdt om armen og tvang hende væk fra hendes mors døde krop inden han med en hård hånd lod hende dumpe ned på gulvet som et grillspyd der var blevet kaseret til fordel for en bedre ret. Han knælede foran Fleur med begge hænder om hendes skuldre og holdt hende fast. "Din mor var ikke dette liv værdigt," sagde han indgående. "Det var en skændsel at hun nogensinde blev vampyr. Det var altid kun dig det handlede om." Han rejste sig fra hende inden han gik hen til skrivebordet og trykkede på en knap på en prompter. "Shade, gider du ringe til VCS? Det er en vampyr så den skal have special teamet. Tak." Og med det afsluttede han samtalen og vendte sig imod Fleur stadig med et smalt smil. "Du kommer til at falde godt til her i palæet nu du ikke skal bekymre dig om også at bo hos din mor eller far. Fra nu af," han mærkede det lille gys der kom når skaber-kraften blev taget i brug overfor en yngling, "er jeg din far."
Post by Fleur Ironstone on Aug 29, 2020 20:27:17 GMT 1
Fleur fortsatte med at skrige indtil han tog hende om skuldrene. Det var som om alting forsvandt omkring dem og hun var tryllebundet af ham og kunne ikke rykke sig løs, selvom hun havde lyst. Hans ord borede sig ind i hendes bevidsthed og slangede sig om alle hendes tanker. Hun var nødt til at adlyde, for hun kunne ikke andet. "Far," gentog hun mekanisk og kiggede direkte ind i hans øjne. Et sted bag hendes egne mandelformede, brune øjne lå en uvilje til at kalde ham det. Hendes egen far var trods alt stadig i live. At hun skulle bo på palæet nu gjorde hende også usikker, men der var intet hun kunne gøre ved det. Hun var hans.