Post by Howard Q. Rudelius on Aug 29, 2020 22:49:23 GMT 1
Quintins blik faldt straks på den unge pige foran sig. Det var mindre end et år siden at hun var sat i verden og alligevel stod hun her? Han gispede af overraskelse. ’’Jøsses, en måned?’’, spurgte han forbløffet i det han tog et skridt mod den allerede veltrænede unge. ’’Med forlov?’’, bad han Matthew med en hånd som gestikulerede mod Rose. Han vidste, at han ikke behøvede at spørge Isobel. Derfor havde han også blot hilst med sit normale påtagede og venlige smil. Egentlig brød han sig ikke om kvinder, kun Aurelia egentlig, resten virkede.. Svage. Da han fik nikket fra Matthew, gik han halt på knæ. ’’Lad os se her, darling, åben munden tak’’, bad han, uden så meget at lade Rose få en chance til at gøre således. I stedet stak han en pegefinger mellem hendes læber for at kigge på tandkødet, hvorefter han med et par forsigtige og yderst blide hænder spandt hende rundt, tjekkede hendes arme og ben. ’’Hvilken proportion! Næsten bedre end den naturen skaber’’, kommenterede han som han nøje inspekterede pigen.
Post by Darklighter (admin) on Aug 29, 2020 23:01:30 GMT 1
Matthew smilede mens Rose lydigt lod sig undersøge som var hun til en skønhedskonkurrence eller lægeeftersyn. Isobel stod stille som en statue, Matthews vilje holdt hende tilbage fra at springe på Quintin og banke ham sønder og sammen for at røre ved hendes datter, men der var intet hun kunne gøre. Hun sank en klump og så bedende på Matthew der blot blinkede sigende til hende, et tegn til hende om at hun ikke havde noget at sige men at han også holdt øje med situationen for hende. "Ja ikke?" sagde han stolt og lagde en hånd tungt på Roses hoved for at vise hende at hun var en god og dygtig pige sådan at gøre hvad der blev bedt af hende. "Hun er det perfekte genetiske match, så derfor har behandlingen taget specifikt godt fat i hende," han så sigende på Isobel, der trak Rose lidt til sig da Quintin var færdig med at undersøge hende. "Men mit seneste projekt er lidt... vanskeligere," Matthew nikkede kort til Isobel der trak Rose med sig væk fra dem, og Matthew fortsatte turen gennem palæet hen til panelet hvor det idag var en lille knap bag en statue der fik den skjulte dør til at gå op til den lange, stejle trappe der ledte væk fra resten af det normale palæ, og op til værkstedsdækket, som han kaldte det selv. I midten af det hele var der opstillet en form for iron lung, eller specielt kuvøse-aggregat, der indeholdt hvad der lignede en spinkelt udseende dreng med blond hår og fregner. Hans krop var underligt forvredent som han lå i en medicinsk induceret søvn. Armene og benene var underligt forlænget i forhold til resten af kroppen, og hovedet virkede stort stadig, som en babys, men selv i forhold til torsoen, der kunne have været en 5-årig drengs. "Eli her har det lidt sværere end Rose, da hans genetik ikke har modtaget behandlingen lige så vel," sagde Matthew og pressede en pedal ned på gulvet der gjorde at glasbeholderen åbnede sig som en roterende cylinder omkring drengen og de kunne gå tættere på og rent faktisk mærke ham. "Han er kun få dage gammel."
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 30, 2020 11:31:24 GMT 1
Det var med en blid hånd, at Quintin klappede den unge pige på kinden og i en kort stund blinkede til hende for at vise sin genuine interesse i at bibeholde en venlig facade. Han så hende knapt som en person men nærmere som et vellykket eksperiment. Han rejste sig nu ligeså lang han var og nikkede venligt mod Isobel inden tøsen blev stuvet af vejen. Hvilket vel nok var et klogt valg, i kompanjonernes nærvær. I stilhed fulgte han Matthew ind i værkstedet, hvor han så til med interesse som kurvøsen åbnede. Med genlyd gennem kontoret, stillede han sig så nær at hans røde skosnuder knapt rørte maskinen. Han kiggede indover den sovende dreng og nikkede let. Han gøs over tanken, at dette skulle kunne være hændt hans Aurelia. ’’Kan du redde den eller tænker du at kaste den ud?’’, spurgte han som var barnet et gement eksperiment.
Post by Darklighter (admin) on Aug 31, 2020 13:47:34 GMT 1
"Der skulle være grundlag for at kunne rette op på de værste misdannelser," forklarede Matthew mens han gik hen til et panel med knapper og små blinkende lys samt et display der viste forskellige vitale funktioner og deres tilstand. Tynde, væskefyldte rør var tilkoblet drengen samt dioder der aflæste hjernefunktion og organernes tilstand. "Men ja, jeg tænker det er svært når den genetiske baggrund ikke er tilstrækkelig til at få bedst gavn af behandlingen. Jeg har overvejet at anvende gamma-stråling for at rette lidt hist og her," han tastede nogle tal ind og et par pumper skød en mængde væske ind via et drop i drengens ene hånd. Han vred sig lidt og øjenlågene sitrede men han vågnede ikke fra det inducerede koma. Matthew rakte ind og strøg ham over det alt for store hoved inden han med en pedal atter lukkede kuvøse-aggregatet. Han gik rundt om og lagde en venskabelig arm om Quintins skuldre. "Ethvert arbejde er aldrig spildt," sagde han og førte sin ven med sig ned igen fra værkstedet og tilbage ud i palæets lange gange. "De fleste fejlslagne unger har jeg ladt slippe løs ude i skoven så de passer på at der ikke er nogen der kommer ind ved at forcere muren," han smilede til ham og blinkede sigende. "En slags selvbestaltet vagtværn."
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 1, 2020 10:25:51 GMT 1
''Ah!'', udbrød Quintin imponeret over Matthews underfundighed. ''Genialt, og jeg gætter på at de er langt mere hårdføre end rotter?'', spørgsmålet i sig selv var en selvklarhed. Men ikke det mindste et spørgsmål som undrede Quintin der i århundrede havde opfostret rotter som sine lakajer og dræbt dem nådesløst ved den mindste fejltagelse. Kort overvejede han, at lade en rotte forblive, men Matthews kreation: Angelique, havde afholdt ham. Det var under hans formåen at forstå hvordan Matthew havde formået at holde hende i kort snor. Nu gik de, side om side, han under sin kammerats arm, og med skoene klakkende i takt som de begav sig ned af den lange gang. ''Jeg fandt et gammelt vampyrmanifest i Vatikanet.. Fra 800. Noget du kender til?'', spurgte han som var han borte i tankerne. Han stirrede frem for sig med et blik som kun de gamle romere besad, et af styrke og vilje men frem for alt et blik der sagde at han ikke lige vad til at lege med.
Post by Darklighter (admin) on Sept 1, 2020 11:57:14 GMT 1
"Rotter er intet til sammenligning med dem her. Lad mig vise dig et eksemplar," foreslog han og tog ham med sig ned gennem palæets snørklede gange. "Selvom rotter har barnets overlevelsesinstinkt i langt højere grad end et menneskebarn, hvilket gør dem utilregnelige og langt mere dyriske, så besidder de her råstyrke. Jeg har overvejet at det nærmeste navn for dem nok ville være det arabiske ord "ghoul"," forklarede han mens de gik ned ad trappen til entrésalen. Istedet for at sætte kurs ud ad bygningen tog han Quintin med sig rundt om trappen til en lille dør der virkede skjult for selv det mest vagtsomme øje. Bag den skjulte der sig et gammelt elevatorgitter og en lampes flakkende, gyldne lys tændtes da døren åbnede sig. Han pressede en knap i bund på det lille messingpanel, gitteret gled for igen og de forsvandt ned i en skurrende, rystende elevator mod palæets kælder og de tilstødende katakomber som mundede ud i nogle af de tunneler der løb under Paris. "Et vampyrmanifest, siger du?" funderede Matthew eftertænksomt. "Jeg mindes ikke at jeg har efterladt mig noget i sin tid da jeg besøgte Vatikanstaten i den tid," han så på Quintin med en fure i panden. "Har du en forfatter på manifestet eller er det uden afsender?"
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 2, 2020 18:49:53 GMT 1
Da de befandt sig i den rystende elevator, kunne Quintin ikke lade være med at tænke på om hans hvide klæder vil tage skade af denne tur. Kælderen virkede fugtig og støvet ilede til ham som en klam pomade. Havde han været yngre, havde han kommenteret det, men nu fandt han det egentlig morsomt da han endelig forstod fyrstens valg af de sorte klæder. ''Se, det er netop det som gør hele manifestet underfundigt'', fortalte Quintin som han tog det første skridt ud i den mørke kælder. Det var en sådan kælder hvor de uvidne kunne finde sig fortabt i dagevis, månedsvis sågar årevis. Det var ikke første gang han befandt sig i dette klamme mørke. ''Det er underskrevet af Maria Magdalena, ingen ringere'', svarede han som et underfundigt smil krøb over hans læber. Tanken om en vampyrblodet helgen havde moret ham ustyrligt, han var sågar selv engang proklameret helgen, men Maria tog alligevel kagen. ''Afsendt af 'Leonardo da Vinci'', han kunne ikke dy sig længere og udstødte en let latter som rungede gennem de dybe katakomber. ''Enten en spøg, ellers er vi så heldige at Maria går blandt os idag, hvis altså ikke hun opgav kampen mod lyset''.
Post by Darklighter (admin) on Sept 3, 2020 11:17:57 GMT 1
"Interessant," svarede Matthew eftertænksomt mens de gik gennem de lange snævre gange. Små lys bag gitre bragte et dæmpet, hvidt skær ud i kælderen, og deres skygger flakkede voldsomt hernede. "Og hvis det er fra 800 eller cirka deromkring er det også imponerende, overhovedet at bruge den italienske kunstners navn så længe før hans egentlige virke. Jeg har aldrig fundet ud af om Vladimir forvandlede ham mens han havde muligheden." Matthew ledte sin ven rutineret gennem gangene. Der var ingen der kendte dem som han selv. De passerede nogle få døre på hver hånd af og til. Store, tunge døre med små skydelåger i, som til et gammeldags sindssygehospital. De kom til en udmunding i gangen og et stort gitter. Matthew fremdrog nøglebundet der tillod ham at færdes hvor han ville i palæet og låste gitteret op. Bagved lå en gang ligeledes med tremmer på hver side som skærmede for primitive fangeceller som man kunne forestille sig de havde set ud i middelalderen. Der lå råddent hø og knogler derinde. Gangen i sig selv endte blindt. De gik et par skridt ind da deres fodtrin tilsyneladende opildnede en beboer i en af cellerne længere henne. Raslen og klirren af kæder erstattede tavsheden i kælderen og en raspende, gurglende lyd mødte dem da de kom helt nær cellen. Derinde sad et væsen som man dårligt nok kunne beskrive som hverken menneske eller vampyr. Armene og benene bar præg af en forvreden transformation omtrent ligesom drengen oppe i kuvøsen, men der var intet mellem den grå hud og knoglerne. Ansigtet var forvrænget, munden fyldte næsten det hele som et stort åbent hul med takkede tænder, næsen var to sorte huller og øjnene var blanke og sorte som glatte, våde sten. I cellen lå der stumper af knogler der var blevet afgnavet for nylig. Væsenet, eller ghoulen som Matthew kaldte dem, forsøgte at komme nærmere tremmerne men dens ankler og håndled var sat fast til kæder der holdt den på behørig afstand. Dens negle var flossede og brækkede ned til stumperne af fingerspidserne. "Det her er mit vagtværn, ude i skoven vel at mærke," sagde Matthew med et bredt, stolt smil.
Post by Howard Q. Rudelius on Sept 3, 2020 15:10:57 GMT 1
''Det er alt sammen meget mystisk'', svarede han som et smil kun en slyngel kunne mestrer gled sig indover hans læber. Som de begav sig ned af den lange hal fyldt med celler kunne Quintin alligevel ikke dy sig. ''For det var mig som sendte det i en brandert omkring år 1500'', indrømmede han som han lod sin pegefinger glide over træmmerne langs vejen, han var ikke ræd for sin sikkerhed da han vidste at ikke bare fyrsten var med. ham men også hans egen agilitet. ''Jeg skrev bare et årstal og noget kludder. Men tosserne har beholdt det, sågar bundet det ind i fårelæder og malet med guld'', beskrev han idet de stoppede foran en specifik celle og Quintin endnu engang foldede sine hænder bag ryggen for at betragte det gurglende væsen. ''Jeg tror at det ligger til grunde for hvorfor at de har valgt at acceptere mit væsen, de tror jeg er en helgen'', han lænede sig fremover som han betragtede 'vagtværnet'. Forvreden, forpint, hvis Quintin overhovedet havde en anelse af sine følelser tilbage havde han måske følt et stik af smerte for det unge væsen. ''En anelse for markaber til min smag'', kommenterede han som han endnu engang rettede sig op og betragtede Matthew. Han lagde blidt sin hånd på hans skulder og bøjede hovedet imens smilet bredte sig på hans læber. Havde Matthew været et alment religiøst væsen havde denne gestik været anset for at være en blessing. Vampyrerne i mellem, var det tolket som kammeratskab bundet i en dyb respekt. ''Men effektivt. Har du tænk dig at arbejde på deres udseende eller mener du at denne... Dobbelsidige effekt vil afværge flere? Hvad vil du gøre når forskere oplever disse fabeldyr og sætter igang med deres stationer? Mennesker er opfindsomme''.
Post by Darklighter (admin) on Sept 3, 2020 15:31:14 GMT 1
Matthew lyttede med et smalt smil til sin vens forklaring på det mærkelige manifest og klukkede stille. "Hvor det ligner dig, Quintin," sagde han med et glimt i øjet inden han fortsat lod sin ven tale om væsenet foran dem. "Makabert er det bedste værn mod nysgerrighed," svarede Matthew og gik hen til en spand ved enden af gangen hvor der lå nogle sørgelige menneskerester, højst sandsynligvis en eller to af skøgerne der havde været til stede ved sidste logemøde. Han greb et ben og kastede ind mellem tremmeren. Ghoulen flåede og flænsede kødet fra benet og åd grådigt som havde det været sultet. Han smilede til ham inden han tog ham med ud af den lille fangekælder og tilbage op til stueetagen gennem den skramlende elevator. "Mennesker har det med at være dumdrisitge, og det er her de her kommer ind i billedet," forklarede han inden de atter kom til entréhallen. De stoppede lidt fra hoveddøren. "Du må endelig komme på besøg igen, Quintin, mine døre er åbne og alt der sker i palæet bliver i palet," sagde han med et sigende smil og en hånd på hans skulder. "Vi kunne altid bestille noget udefra og more os med. Ikke et ord vil blive ytret om det udenfor dette hjems fire vægge." Han omfavnede ham som en ven han oprigtigt havde savnet at se, og det var ikke langt fra sandheden. Quintin var en af de få han følte forstod ham, bare lidt. Ikke hundrede procent, men derhenad. "Til vi ses næste gang?"