Post by Darklighter (admin) on Aug 26, 2020 14:19:19 GMT 1
Det var nogen tid han havde været i byen, men Matthew havde ikke modtaget besked før nu om at han ville komme anstigende. Han havde sat Rex på den anden ende for at sørge for at palæet var nogenlunde prangende, men han vidste samtidig også at paven ikke nødvendigvis var én han behøvede at imponere. Han var ikke af synderlig religiøs støbning, og hvad manden ville i hans palæ vidste han ikke, og han havde derfor været en smule forundret over den meget officielle besked der var blevet sendt med privat kurér og laksegl og sirlig håndskrift fra en sekretær i Rom. Paven ville besøge ham. Han havde ladt Rex om at modtage gæsten ved hovedindgangen og han sad selv i det store kontor og ventede på at de kom op til ham i tårnet. Han havde bedt Gabriel om at komme med også og stå ved hans side som den arving han var. Han havde godt af at blive præget lidt af gæster udefra.
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 26, 2020 14:30:02 GMT 1
Det var en narrestreg. Simpelthen den perfekte svinestreg som Quintin havde slået. Det havde taget ham årevis. Årevis uden kontakt til omverden, mulighed for at sende breve eller andet som skulle bryde hans perfekte nye identitet som Titus Andromedius. Pave af Rom, Pave af verden. Han kunne næsten mærke magten dryppe fra sine fingerspidser som han med et nik kunne styre folk til at følge sit mindste vink. I al stilhed, klappede han sig selv mentalt på skulderen og hævede blikket stolt som han trådte ned af den lange gang mod det kontor han kendte såvel. Der var ingen tid at spilde, skyggerne skulle ikke nå at sladre. Måske var dette også grunden til at han var iført den bredskyggede hvide solhat med et let slør om sit ansigt. Det var vel djævlen han skulle møde trods alt. Quintin gik i stærk kontrast med den mørke hal, i sit hvide næsten lysende tøj som han blev ledt mod døren som blev åbnet som af sig selv. Quintin sænkede blikket, så at han var usynelig som han trådte ind i midten af det store kontor, hænderne var foldet på ryggen og korset glimtede i lyset fra ilden. Det var da det første fnis forlod forlod ham idet døren lukkede tungt bag ham. Det var ikke sådan han havde planlagt det, men han kunne nu ikke holde latterent tilbage, som han skubbede sløret til siden og så direkte på Matthew: ''Goddag din gamle jas, samme kontor som altid, hmmh?''.
Post by Darklighter (admin) on Aug 26, 2020 14:43:04 GMT 1
Det var en sær kontrast imellem de to. Den hvide næsten himmelske figur der stod i rummet. Skyggerne havde trukket sig næsten instinktivt væk fra ham, men var nu gledet frem og slikkede nysgerrigt om hans røde sko. Matthew havde siddet stille og set til mens Quintin havde nærmet sig. I hans stille sind havde han forbandet at han overhovedet havde sagt ja til at modtage overhovedet af den største religion i verden, men da han så ansigtet bag sløret gled et smalt, imponeret smil over hans læber. Det nåede næsten til øjnene mens han langsomt rejste sig og en let latter gik igennem ham som en lille rystelse i hans skuldre. "Din..." han rystede smilende på hovedet inden han gik rundt om skrivebordet for at gå sin ven i møde og give først et håndtryk og derefter et sådan semi-broderligt kram. "Jeg troede du var død," sagde han eftertrykkeligt, for at understrege overraskelsen. "Hvor længe har det været? 50? 100 år??" han lagde en hånd bag Quintins skulder og gestikulerede til en af stolene foran skrivebordet inden han satte kurs mod kabinettet hvor han fandt en karaffel med opvarmet blod og to glas. "Gabriel! Du kan da godt huske Quintin, kan du ikke?" spurgte han med et blik til sin søn, der stod tavs ved siden af lænestolen, armene foldet bag ryggen og blikket stift vendt mod manden. Det var først nu han lagde to og to sammen og mindedes en fortid han helst ville glemme. Ville den nu gentage sig?! "Ja," sagde han og mønstrede et smil inden han ligeledes gik hen til skrivebordet og lænede sig lidt op ad det foran paven. "Selvfølgelig kan jeg huske ham." Han fnøs lidt med et smil og himlede med øjnene. "Og tænk at jeg ikke kunne placere dig da jeg så dig i Møllen," hans smil blev bredere mens han så på Quintin. "I Møllen?" spurgte Matthew som han vendte tilbage med to glas blod til henholdsvis ham selv og Quintin. Han så på Paven foran ham og kunne ikke holde et smil tilbage. "Det måtte være et ømt syn at se dig i Møllen."
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 26, 2020 15:09:31 GMT 1
Udtrykket i Matthews ansigt sagde det hele, og det var de sidste 85 år værd bare for at bevise for den gamle skid at han ligeså vel kunne overraske. Ved den anviste stol, lod Quintin sig sætte med en graciøsitet som kun de ældste kunne marmorere. ''Det tog sin tid at blive pave, de leger ikke de kristne'', han hævede højtidelig hånden og slog korset fremfor sig, inden hans ansigt brød sammen i et bredt grin. Hvor mange gange havde de ikke leet af kristendommen? Spyttet på de kristne og grillet dem til logefester? Men at være pave, det var alligevel noget andet for det betød magt. Quintins blik vendte sig nu mod Gabriel, som det gode gamle lokkende smil omfavnede hans læber. Han vidste præcis hvad han og de havde gjort imod den dengang unge dreng, og det kunne næsten ses som et glimt i hans øjne ved genkendelse. ''Du virkede også lidt... Distræt, kære Gabriel'', svarede han med en venlig tone selvom hans blik sagde noget andet inden han vendte sig tilbage mod Matthew og tog imod glasset med et venligt nik. ''Det er det sidste sted, nogen skulle genkende paven'', svarede han med et mildt rullende med øjnene. ''Jeg mødte en ganske uhumsk ung hore ved triumfbugen og valgte at følge ham hjem. Judas, hed han. Han vil nok falde i din smag Matthew, hvis du altså stadig mænger dig med pøblen'', med disse ord hævede han sit glas mod sin gamle kammerat imens han mønstrede det perfekte smil som helt og holdent ignorerede Gabriels tilstedeværelse.
Post by Darklighter (admin) on Aug 26, 2020 15:20:16 GMT 1
Gabriel skævede mørkt til Matthew og forlod rummet med en knurren. Han ville ikke være i samme rum som den klamme skid, specielt ikke når han snakkede sådan om hans venner. Han vendte sig ved døren til kontoret og så sigende på Matthew inden han knaldede den i bag sig for at vise hvad han mente om den skod vampyr der sad og klukkede som en dum gås i stolen foran Matthews skrivebord. "Undskyld Gabriels opførsel, han er lidt mere trodsig end han har været førhen," sagde han med et mildt smil og skålede med Quintin. "Jeg kan altid kalde ham tilbage hvis vi får brug for ham," han blinkede hen over glasset inden han tog en slurk og satte glasset fra sig på bordet og lænede sig tilbage mod bordpladen. "Og nej, jeg lader andre om at hygge sig med den slags. Jeg har min familie, du ved," sagde han og gled en finger fraværende over glassets kant. "Men hvorfor er du i Paris? Og hvorfor nu, ja," han nikkede som en indikation til hans tøj og hele hans getup, "hvorfor er det nu duspringer ud? Jeg har ikke hørt fra dig i evigheder." Han hævede et slankt øjenbryn og smilede smalt, men det var mere eftertænksomt, næsten trist over manglen på kontakt til en af de få vampyrer han følte sig sådan nogenlunde på bølgelængde med, selvom han måske var mere sadistisk end manden foran ham.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 26, 2020 15:35:51 GMT 1
Det var med et hævet øjenbryn at Quintin betragtede hvordan vampyren smækkede døren i fremfor dem. Han var mildest talt chokeret over, at Matthew lod ham, da han mindedes hvor let til straf han tidligere havde haft. Dog valgte han ikke at kommentere, han vil ikke ligge sig imellem familieanliggender, specielt når han vidste hvor tæt Darklighter familien var. Istedet tog han den første slurk og lod sig da overøses med spørgsmål. ''Årh jeg havde lyst til at hilse på'', svarede han med en enkel håndgestus, som var det ham en selvfølge at komme forbi. ''Selvfølgelig har Vatikanstaten også et ærinde i Notre Dame, men de ved vel hvad som foregår i deres by'', svarede han mere som en selvfølge idet han gled den bredskyggede hat af og lod den falde i sit skød, for at vise sit nylige nydeligt klippede hår. I og for sig, priste han sig lykkelig over at han havde var blevet forvandlet med langt hår, dette korte virkede altid i politikkens verden. ''Jeg kunne ikke kontakte nogle fra Vatikanstaten. Jeg satsede alting for dette, Matthew. Og hvilket eventyr, jeg tror næsten at jeg foredrager at være pave fremfor præsident. Folk er langt mere gudsfrygtige'', med disse ord lod lænede han hovede tilbage i den komfortable stol og lod sin blik glide over sin gamle kumpan. ''Hvad med dig? Same old, same old?''.
Post by Darklighter (admin) on Aug 26, 2020 16:51:48 GMT 1
Matthew lyttede interesseret i Quintins fortælling. Han havde mange ting bag sig og Matthew havde altid fundet det sjovt at følge hans forskellige karrierevalg, dog uden at ville involvere sig alt for meget. Han havde for mange jern i ilden selv, men han var imponeret over mandens vigør og hvor meget han lagde i sine bedrifter. Det var beundringsværdigt, kunne man vel godt kalde det. Han rettede sig op og gik rundt om skrivebordet. "Same old brand new you, som man siger," sagde han og satte sig med en flydende bevægelse i stolen bag skrivebordet. "Politik, lobbyisme, rænkespil; det er som et real life skakspil der bare aldrig stopper," han tog en slurk af sit glas og satte det fra sig på bordet foran sig for at betragte Quintin. "Familien fylder nok mest," han smilede smalt. "Isobel blev mor for ikke så længe siden, min Angela er flyttet hjem i palæet igen efter lidt år ude i byen, jeg har kidnappet et barn som Gabriels yngling fik med en rivaliserinde vampyrfamilie, jeg har forvandlet et af Vladimirs genius børn for næsen af ham," han lo let, "der er generelt en del med børn for tiden," han smilede bredt uden skyggen af anger over sine handlinger. "Men det er vel sådan jeg bedst kan lide dem. Nemme og medgørlige."
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 26, 2020 20:13:01 GMT 1
''Jeg laver bare det, som jeg er god til'', svarede han som var det en selvfølge. Glasset i hånden gav han sig til at snurre blidt som var blodet det dyreste whiskey som skulle iltes. Han holdt glasset mellem tre fingre og armen apatisk lagt på læderstolens armlæn. De vidste begge, at han ikke vil tabe det. Han var for gammel, hans sanser var knivskarpe. ''Det bedste er dog, at jeg ikke behøver at lade som om at jeg er menneske. Kardinalerne tror at jeg er sendt fra himmelen og drikker blod som var det Jesus''', han kunne ikke lade være med at le af tanken. Det var noget værre vrøvl han havde bildt dem ind efter en lang nat med hazardspil og opiumblod. Matthews opremsning, overraskede ham ikke. Tværtimod lod han det brede smil indfinde sig på sine læber som han nikkede i takt med alle de forbandelser som manden havde foretaget sig. ''En familiefar'', Quintin lagde tryk på far-titlen, noget de begge vidste var noget vås skabt for at holde familierne i fast række. Han hævede glasset som for at skåle, men skød da et øjenbryn i vejret og kunne ikke lade være med at sprede et morende smil på sine læber: ''Har Gabriel en yngling? Jamen dog, de små bliver store'', han tog nu sin skålene slurk af glasset imens han så afventende på sin kammerat.
Post by Darklighter (admin) on Aug 26, 2020 20:37:20 GMT 1
“Gør vi ikke alle det, laver det vi er bedst til, hmm?” spurgte Matthew med et hævet øjenbryn og drak resten fra sit glas inden han rejste sig. Han undlod at bemærke Quintins tydelige sarkasme over hans titel som familiefar. I de fleste tilfælde var det måske nok en vampyrforbindelse der udgjorde båndet som skaber og yngling, men for eksempel Gabriel og Rose var ganske reelle som hans børn, begge født som vampyrer. “Ja, de små bliver store, men jeg kan måske indvi dig i mine seneste eksperimenter?” spurgte han som han gik rundt om skrivebordet og så afventende på Quintin. "Tror du vil synes om det, men det kræver en lille tur gennem palæet. Men så kan du også få en tur og se hvordan det står til her hos os?" foreslog han.
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 29, 2020 20:53:56 GMT 1
Quintin måtte bide sig selv i tungen for ikke at yttre nogen bemærkning om Matthew og det at være bedst til at være ’familiefar’. Han vidste at det ikke vil være påskønnet uden en varm toddy. Hans egne skabelser havde han aldrig formået at danne samme bånd til. ’’Så lad gå’’, svarede han med en legende lethed som han rejste sig som var han svævende fra stolen. Det var en af hans favorit beskæftigelser at ligge øje og øre til Matthews syssler gennem årene, men det behøvede mørkets fyrste jo ikke at vide. Quintin ønskede jo ikke, at han skulle blive høj i hatten. Med en apatisk bevægelse satte han glasset fra sig, og foldede hænderne bag ryggen. En ny vane som var fulgt med pavetitlen.
Post by Darklighter (admin) on Aug 29, 2020 21:17:52 GMT 1
"Lad os gå så," med et let vink med hånden trak skyggerne dørene op som gik de op automatisk og han ledte Quintin med sig ud af kontoret. "Hvor længe forventer du at blive i din stilling nu så?" spurgte han mens de gik, deres fodtrin til at starte med dæmpet af de tykke tæpper i tårnet inden de nåede hovedbygningen hvor langt de fleste gulve var belagt med polerede fliser, så deres skosåler gav genlyd i de lange, høje sale. "Og hvordan står det til med din datter? Er hun også i byen?" De kom ud til en lidt større sal med spredte chaiselonger og borde. Paris lå henslængt med et kulørt blad og lod det glide ned for de næsten blottede bryster da hun hørte lyden af sin onkels stemme samt fodtrin. Hun lagde magasinet lidt fra sig, nysgerrig over gæsten, da de kom til syne ud fra en døråbning og ind i den brede sal.
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 29, 2020 21:50:24 GMT 1
’’Indtil det keder mig’’, svarede han som var det ikke blot en selvfølge men også helt banalt. Quintin var kendt for at blive i sine roller så længe legen var god, og skred altid når han var på toppen. Det var ligeledes det han planlagde med pave-yrket. ’’Men kirken lader til at være henrykte over idéen med en udødelig pave’’, han lod kommentaren falde til jorden, de vidste jo at han ikke vil blive der særlig længe i det store tidsperspektiv. Hans hvide halvkappe bølgende i takt med hans røde skosnudernes skridt. ’’Aurelia har det godt’’, svarede han krot, hans fingre strammede sig en anelse bag sin ryg, for han vidste godt hvad Matthew kunne finde på, det var derfor han havde holdt hende langt ude af søgelyset indtil de sidste trehundrede år. ’’Nu for tiden er hun arkitekt, jeg overvejer at sætte ild til Notre Dame så at hun kan få sig et mere spændende arbejde… Men det bliver nok først om nogle år’’.
Post by Darklighter (admin) on Aug 29, 2020 22:01:45 GMT 1
"Dine metoder er altid underholdende," sagde Matthew med et smil til siden til Quintin da de nærmede sig chaiselongen hvor Paris lå og slængte sig som en kat. "Ah," Matthew standsede Quintin med en hånd på hans skulder. "Quintin, det må være et stykke tid siden du har set Paris? Eller Phoenixxx som hun er kendt som de sidste par år," sagde han og gestikulerede til Paris der elegant rejste sig. Det var svært at tro at hun var på samme alder som Quintins egen datter, da deres udseende adskilte sig i høj grad. "Åh, Mr. Andromedius, det har været, hvad, 85 år siden sidst?" hilste Paris med en hånd i siden og tyggegummiet snoet om den spidse tunge. Hun slog lidt med nakken så det lange røde hår kom om bag hende og hun kiggede på Matthew med et blik der kunne have slået gnister. "Hvad er I ude på her til aften, gentlemen?" spurgte hun. "Åh, jeg skal vise ham værkstedet, og min seneste erhvervelse," forklarede Matthew og klappede Quintin kammeratligt på skulderen. "Han skal se hvad man kan med vampyrbørn."
Post by Howard Q. Rudelius on Aug 29, 2020 22:17:24 GMT 1
Quintin kunne ikke lade være med at notere den ældgamle charme som fyrsten besad. Det var en kælende og lettere drenget charme skjult i en voksen mands mimik. Med hånden på sin skulder betragtede Quintin den unge vampyr statisk. En lille ansigtsmuskel tværs over hans læbe, bød dog ind til et påtvunget smil som hilsen til Paris. I dette øjeblik var han glad for at han havde styret sin datter så hårdt. I det mindste var hun ikke endt således… Som et virvar af billig farvelade og imiteret læder. Quintin hævede blikket til Matthew. ’’Vampyrbørn? Det er længe siden at vi har haft sådan nogle’’, pointerede han selvom at han knapt var overrasket. Det var altid overklassen og pøblen som på magisk vis kunne skaffe sig et barn. Han selv havde kæmpet længe, og kæmpede stadigvæk for at holde hende uspoleret.
Post by Darklighter (admin) on Aug 29, 2020 22:28:23 GMT 1
Matthew nikkede til Paris, der himlede med øjnene af de to inden hun gik tilbage og dovent smed sig i chaiselongen inden Matthew med et smil førte Quintin videre gennem palæet. "Vampyrbørn kommer og går," sagde han med en eftertænksom mine og som var de kaldet, kom Isobel gående med Rose ved hånden mens hun var ved at vise hende rundt i palæet. Isobel standsede ved synet af Quintin og mønstrede et smalt smil mens hun trak Rose tættere på sig. "Isobel! Rose!" udbrød Matthew med et smil og gik dem imøde. Han udvekslede et varmfølt kys med Isobel og strøg Rose over håret. "Quintin, det seneste skud på Darklighterstammen, Rose, Isobels datter," forklarede han og vinkede Quintin nærmere. "Mine metoder har nu gjort det muligt at udvikle både fysik og hjernevækst samtidig," hans smil var bredt, stolt over hans bedrifter, der i en hvilken som helst anden sammenhæng ville være dybt forkastelige, hvis de var underlagt etiske og moralske regler som lægeverdenen og medicinvidenskaben påbød. "Rose her er knap, hvad er du?" han så lidt vurderende på hende, "en måned gammmel?" spurgte han. "Men se! Hendes fysik svarer til én på de 7-8 år, og hendes mentale udvikling er omtrent som en 12-13-årigs." "Ja, onkel-far," svarede Rose lydigt og smilede bredt til den fremmede mand i det mærkelige tøj så vampyrtænderne blev blottet i et sødt, uskyldigt smil. "Hej, monsieur," hilste hun. Isobel smilede smalt. "Quintin," hun nikkede ærbødigt til manden, som hun ikke brød sig synderligt meget om men som hun satte pris på kunne give Matthew lidt underholdning og adspredelse fra hans egne, mørke tanker.