Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 12:24:43 GMT 1
Døren ind til hans kontor var forsvarligt låst og alle beviser på hans arbejde var blevet gemt godt væk. Hun skulle ikke have mere at vide end hun behøvede. Paris havde kontaktet ham med nyheder, men hvad det var, ville hun ikke sige før de kunne mødes. Augustin var syg. Både af hjertesorger og blodkræft og han var egentlig for svag til at forlade lejligheden disse dage. Han bandede og svovlede over det, for han forlod lejligheden alligevel, trods lægernes formaninger om at hvile sig. Men i dag kunne han ikke. Han ventede jo fint besøg, tænkte han sarkastisk. Endelig bankede det på og han fik med lidt besvær rejst sig fra hvor han havde siddet i sin lænestol og stirret på et slukket tv. Det føltes som om en hånd greb om hans hjerte og andre indre organer. Hvad mon hun havde med af nyt? Han åbnede døren.
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Aug 14, 2020 12:43:36 GMT 1
Paris havde snakket med Isobel og fået hende til at skrive et brev under påskud af hvordan ville hun mon fortælle Augustin om barnet HVIS hun kunne sende ham et brev igen. Bare sådan et hypotetisk brev som man skriver men aldrig sender. Hun endte med at stjæle det fra Isobels gemakker imens hun var på arbejde, og pakkede det fint ind i en pergamentkonvolut med et blodrødt segl af lak, som prikken over i'et. Nu stod hun lænet dovent op ad dørkarmen til den fine lejlighed og viftede med kuverten som var den en kontrakt fra djævlen til at besegle hvor han endte henne i helvede. "Hey there, Loverboy," sang hun legende og traskede ind over dørtrinnet til hans lejlighed. Hun var iklædt en hættetrøje for at skjule håret og store solbriller for at skjule øjnene. Alligevel var hun stadig i et forholdsvist vovet attire med sorte lakshorts der knap dækkede ballerne, netstrømper og sorte læderstøvler med en hær af spænder op ad læggen. Hun kiggede rundt mens hun klappede solbrillerne sammen og drejede elegant rundt i hans entré. "Wow, jeg har aldrig været i en skotøjsæske, men det her er nok det nærmeste," sagde hun mens hun tog lejligheden bedre i øjesyn inden hun så på ham og smilede kåd. "Men du skal vel alligevel downgrade oooom," hun så på sin iPhone med custom cover af hende selv, "728 dage cirka, right?"
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 12:50:57 GMT 1
Han rullede med øjnene og under denne rulning blev hans blik fanget af kuverten, hun viftede med i hånden. Det kunne godt være at Isobel også havde klædt sig en smule vovet, men Paris var i en helt anden støbning. Hvordan i alverden kunne hun få en hættetrøje til at se SÅ slutty ud? "Hvad er dét?" spurgte han og nikkede mod konvolutten. Han valgte at ignorere hendes nedtælling til sin død. Jo, han havde skam tallet i hovedet selv, trods det virkede som både uendelig længe og uforståeligt kort tid. Han viste hende ind i stuen. Nej, det var ikke den største lejlighed i verden, men han var én person og skulle ikke dele med andre end Thor, der lige nu lå og snoozede i sin kurv i køkkenet. Han satte sig tungt tilbage i lænestolen. Hans krop næsten skreg af udmattelse og smerte.
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Aug 14, 2020 12:58:41 GMT 1
"Ooohhhh bare noooooget som Hans Højhed måske ville være riiiigtiiig interesseret i," sang hun drillende mens hun stavrede gennem lejligheden og skuttede sig lidt over interiøret. Det var som en hjemløs' papkasse under en bro i forhold til hendes hjem, og hun brød sig ingenlunde om at være i så drønkedelige omgivelser. Hun strakte en lang rød negl som en klo ind under konvoluttens fold og rev den op inden hun dumpede ned på armlænet af stolen med et rovdyrssmil som kun Matthew havde lært hende at lave det.
"Kære August," begyndte hun at læse og slog teatralsk en hånd mod sit bryst, "jeg har lidt siden vores afsked, men jeg kan ikke se dig igen nogensinde. Jeg tror jeg ville dø hvis jeg nogensinde så dine øjne og dit smil," Paris tørrede en falsk tåre bort og fortsatte: "Det bringer mig kun smerte at tænke på dig, men alligevel har du bragt et mirakel til verden. Min opførsel sidst vi sås var ganske vidst påvirket af omstændighederne, men andre omstændigheder er også dukket op nu, og det viser sig," Paris så ned på Augustin med et kæmpemæssigt smil, "- åh nu kommer det gode, hold fast! - at jeg er gravid. Jeg kan ikke sige om det er dit, jeg vil ønske at det er det, mens sandheden dog også er at det kan være min bror og skabers. Jeg ved det bliver en pige og hun vil være vampyr. Jeg beder dig om aldrig at opsøge mig eller hende i fremtiden. Læg våbene på hylden sådan som du sagde du ville, og lev dit bedste liv med Thor og Elouise. Det fortjener du. Kærligst, din Iso." Paris rejste sig, lavede en elegant pirouette foran ham og bukkede teatralsk inden hun greb den nærmeste lighter på bordet ved siden af lænestolen hvor der lå både smøger og stod et askebægre og satte ild til brevet for øjnene af Augustin.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 13:19:29 GMT 1
Det første sekund efter brevets afslutning var han i chok. Så så han flammerne, der slikkede op ad hans elskedes ord og i dét øjeblik blev det utroligt vigtigt for ham at se ordene med sine egne øjne. Han sprang op ad stolen og greb fat om det brændende brev med sine bare hænder. Han stønnede af smerte, men fik banket ilden ud. Over halvdelen af brevet var allerede slugt af flammerne, men han kunne stadig se 'det kan være min bror og skabers.' Han vidste slet ikke hvad han skulle reagere på, som han stod helt stille som et dådyr fanget i en lastbils forlygter. Isobel. Gravid? Med ham? Eller med Matthew? Matthew? Hendes bror? Hvad i alverden skulle det betyde? Havde han forgrebet sig på sin søster? Havde han gjort hende ondt? Han stod stum tilbage med forbrændte fingre og en rysten gik igennem ham, som følelserne begyndte at strømme ind over ham. Det var ikke hans mening, men et dybt hulk forlod ham, som han kærtegnede hendes ord.
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Aug 14, 2020 13:26:55 GMT 1
Paris knækkede sammen af grin over hans reaktion og dansede lidt rundt i lejligheden. Hun tog sig ikke af at Thor så ud til at vågne af hendes latter. Hun standsede mens hun fik vejret og så på ham med det bredeste, mest skadefro grin hun kunne mønstre. "Nå, Loverboy, hvad siger vi så?" spurgte hun. "Er der noget der skal uddybes før vi går videre til din del af aftalen?" hun stod og kørte hælen ned i gulvtæppet for at sørge for at det efterlod et hul så hun havde sat sit præg på hans hjem og han aldrig ville glemme at hun var der. Resterne af brevet var dalet ned til gulvet som grå flager af et liv tabt på gulvet for altid.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 13:35:45 GMT 1
"Hvorfor skriver hun, at det kan være Matthews?" spurgte han uden at skjule sin skuffelse over dette. Hvis Isobel troede det kunne være dem begge, der var faderen til den lille pige... Ja, så havde hun jo enten været intim med ham frivilligt under deres forhold, eller været udsat for overgreb uden at fortælle ham om det. Idéen om den frivillige intimitet skræmte og afstødte ham. De var søskende! Tanken kørte videre i hans hoved og ufrivillige billeder af en lille baby-pige med Isobels grønne øjne satte sig fast på nethinden. Hans datter. Eller var det? Han måtte opsøge hende og finde ud af det, trods hun havde forment ham fra at gøre det. Det måtte da kunne ses på barnet, når det kom ud.
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Aug 14, 2020 13:44:12 GMT 1
Paris placerede en hånd i siden og lagde hovedet lidt på skrå mens en finger prikkede hendes læbe igen og igen med en tænksom mine. "Hmmm, tjoooh, der kan jo være forskellige grunde til det, tror du ikke?" spurgte hun spindende og gik rundt om ham til lænestolen hvor hun dumpede ned dovent som en kat der besatte sin ejers yndlingsstol. "Altså, enten så er hun sådan én der bliver såååå våd ved tanken om sin brors pik at hun ikke kan lade være med at kneppe ham hver nat," sagde hun mens hun snoede en lok af sit magenta hår om sin finger. "Eller! Dit nemesis fandt ud af at hun var din kæreste og valgte at tvinge hende til at sprede benene så han kunne voldtage hende mens hun ligger og græder og tænker på at det er din skyld at han gør det. Who knows?!" Hun hævede armene til en tvivlende gestus. "Jeg tror mest på det første though," hun så bort fra ham og til spidserne af sit hår mens hun tænkte over at hun snart skulle have ny farve i.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 13:50:28 GMT 1
Hendes ligefremme ord om pikke og voldtægt, gjorde ikke hans indre billeder bedre. Han kunne næsten kaste op over det han forestillede sig, uanset om det var sket på den ene eller den anden måde. "Har han gjort hende ondt?" spurgte han som et svagt ekko af sine tanker. Han måtte have mere end bare teorier ud af Paris. Hun måtte da kunne fortælle et eller andet. Han drejede om på hælen, stadig med brevet i hånden og kiggede henover den brændte kant og ned på hende. "Hvornår skal hun føde? Du sagde hun skulle på barsel? Hvornår arbejder hun i denne uge?" Hans mange spørgsmål blev afbrudt af Thor, som kom logrende ind i stuen. Thor lagde snuden på kanten af armlænet og kiggede på Paris, som om han forventede at blive klappet.
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Aug 14, 2020 14:02:08 GMT 1
Paris lagde hovedet tilbage og udstødte et opgivende støn over Augustin. "Urrrgh, Loverboy, du skal bare glemme hende, ok?!" Hun slog i lænestolens armlæn og rejste sig abrupt mens hun så opgivende på ham med armene over kors. "Nej, han har ikke gjort hende ondt," svarede hun og himlede med øjnene. "De har været sammmen i 3000-og-psykopat mange år, så du er bare et glimt i intetheden." Hun trådte et skridt nærmere på ham og klappede nedladende hans kind. Hun måtte holde vejret lidt for ikke at få kvalme af lugten af ham. Hans sygdom var blevet værre bare på den korte tid de ikke havde set hinanden. Kunne hjertesorg virkelig gøre det ved én? "De har altid kneppet som kaniner, også når hun havde andre mænd og sådan. I mean, min kusine er måske også hans barn fordi hun ligner Isobel på alle punkter men hendes hår er fladt i modsætning til Isobels, jo," forklarede hun med en hånd for panden inden hun så tilbage på ham med et lille smil. "Bare acceptér at du er færdig i hendes liv. Baby skal nok blive passet rigtig godt på i palæet," hendes smil spredte sig, "Hell, måske kaster Matthew også sin kærlighed for hende når hun bliver 6-7 år, sådan som han bedst kan lide dem!" En tungespids stak drillende mellem hendes tænder men hun vidste det var ved at blive farligt. Hun havde svort aldrig at give nogle oplysninger om Palæets beliggenhed, det var stadig den bedst holdte hemmelighed og det ville forblive sådan. Hun ville ikke bringe sin familie i fare.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 14:08:55 GMT 1
Thor så meget misfornøjet ud, efter hun slog i armlænene og stillede sig i stedet ved siden af Augustin som en lille pelset soldat, der ventede på ordrer fra sin herre. "Det er mit barn," sagde han og flyttede sit ansigt fra hendes hænder, da hun klappede ham på kinden. Hun skulle ikke røre ham. Ingen skulle røre ham. Kun Isobel. Kun hans elskede, "Jeg har ret til at se det. Jeg har ret til at se hende!" beordrede han, som om Paris kunne gøre noget ved det. Så ramte hendes ord ham som en flodbølge. Matthew elske et barn. Måden hun sagde det på. Han vidste præcis hvad hun mente. Hvis det var noget Augustin hadede mere end vampyrer var det pædofile. Men en pædofil vampyr. Det var næsten så slemt som det overhovedet kunne være. Det slemmeste ville nok være en pædofil vampyr, der havde tyvstjålet hans barn og kæreste. Nårh ja... Det var også Matthew.
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Aug 14, 2020 14:15:29 GMT 1
"Hvem siger det er dit, pal?!" spurgte Paris hånligt. "Det er jo netop dét, det er ikke sikkert det er dit, vel sweety?" hun smilede honningsødt til ham. "Sååååå nej, du har ikke ret til at se noget som helst. Nå!" hun klappede i hænderne. "Min tur! Jeg tænkte mig at du sikkert har en liste eller to med navne på folk i din organisation som du kunne lade mig tage et par billeder af, right? Du ved, quid pro quo, Clarice," hun sugede luften ind mellem tænder og tunge som en parodi på en af filmhistoriens største skurke, og viftede med sin iPhone sigende.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Aug 14, 2020 14:20:31 GMT 1
Augustin tog en dyb indånding og kiggede så på hende, dybt ind i de skræmmende sorte øjne. Han havde en liste, ja. Der stod godt nok kun fornavne på, men nogle af navnene var genkendelige alligevel. Men han kunne jo ikke rigtig sige nej til hende efter alt det hun havde fortalt ham. "Vent her," sagde han til både hende og Thor, før han fandt sin nøgle frem og låste sig ind på kontoret. Han kiggede sig hurtigt omkring og idet øjeblik han var alene med en lukket dør bag sig, mistede han næsten pusten af gråd, da den overkom ham. Tårer flød ned ad kinderne på ham og hans hjerte føltes som om Paris havde smurt salt i alle de sprækker Isobel havde efterladt sig. Det tog ham et par minutter at samle sig, men det var tydeligt at hans puffede øjne havde grædt. Det kunne han jo ikke løbe fra. Han tog papiret, der var skriblet ned på en blok og gik tilbage ud i stuen. "Her," sagde han bistert.
Post by Paris Phoenixxx L. Darklighter on Aug 14, 2020 14:36:11 GMT 1
Paris havde sat sig på hug foran Thor og nusset den store hund kærligt bag ørerne. "Hva, er din daddy ikke bare en lille tudeprins, hva?" spurgte hun og hunden så dumt på hende mens hun gav den opmærksomhed og klap. Hun rejste sig op da hun hørte døren til kontoret gå igen og Augustin vendte tilbage, tydeligvis berørt. Hun kunne ikke holde et stramt smil tilbage over hans røde, hævede øjne. Hun rakte ud efter papiret, tog et par fotos af det så teksten var læselig og rakte det tilbage til ham igen. "Tak for handlen," sagde hun smilende og bukkede. "Nårh ja, Isobel arbejder i aften, sidste aften hun er på Louvre inden hun går på barsel. Du ved hvordan det er med vampyrfødsler og sådan," sagde hun. "Den her varer vidst kun en måned? Man kan allerede se det på hende. Såeh, du må nok hellere komme afsted snart hvis du vil nå at se hende." Med det snurrede hun rundt og gik mod hoveddøren med vuggende hofter. Hun åbnede døren, drejede rundt så håret svang sig om hende og vinkede med fingrene. "Tooteloo, Loverboy. Until next time!" hun sendte ham et flyvekys og var ude af døren som smækkede i bag hende. //out