Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 22:28:06 GMT 1
Angelique forholdt sit noble blik mod Isobels. Credo vampyren havde forlængst gemt sig bag en søjle, og havde han været menneske havde han forlængst sølet sig selv i sit eget pis. Men Angelique bibeholdt blikket og stoltheden som hun lod sig skrige af. Hun følte trykbølgen og det gårde gulv under sig. Men hun nægtede at lade sig slå ud, ikke efter alt den styrke som MAtthews tortur havde forudsaget i hende. Istedet satte hun sig, med hovedet på skrå og lod sin tunge let vædde sine læber inden hun svarede: ''Boohoo Isobel'', hendes ord var tunge men formet af en vis drilskhed mod kvinden hun engang havde haft som moderfigur. Hun rejste sig. ''Nok ville du det, men hans gerning er altid den sidste. Han bestemmer'', hendes ord var sørgelige, men sandfærdige. Hvad Matthew bestemte, vil blive sandt for dem alle. Hun gik mod døren selv. ''Vi ses derhjemme''.
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 22:35:40 GMT 1
//afsnit Matthew havde siddet for sig selv og forsøgt at få ordnet nogle flere papirer. Der var meldinger om at Paven skulle være på besøg i Paris og han var i færd med at undersøge hvordan han kunne være behjælpelig med hans besøg. Han havde allerede sørget for kontakter og beredskab var i stilling, og det hele lod til at give ham mulighed for at møde manden den følgende dag. Alligevel var hans tanker ikke helt til stede. Han havde ligeledes hørt at flere angreb på vampyrer var begyndt at ske efter Sommerfestivalen, og han vidste at Augustins vrede var bag. Hans tanker blev slået ud af kurs da døren til kontoret gik op med en sagte knirken. Han så op og et smil vaskede hen over hans læber da han så Angela komme gående ind i retning mod ham. Han drejede stolen som han altid gjorde for at gøre plads til at hun kunne komme op på skødet af ham. "Angela, hvad skylder jeg æren?" spurgte han smilende.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 22:45:03 GMT 1
Ved hjælp af en hurtig agent-bil, var Angelique nået hjem længe før Isobel. Hun havde sågar nået at smide jakken og grebet et af de fine gamle håndsyede kaniner fra slutningen af 1800'tallet. Den var stadig blød og som ny i hendes arme som hun havde fundet vej til Matthews kontor. Det var med et bredt og kærligt smil at hun løb ham i møde. Med et bump der flyttede kontorstolen han sad i med et par centimeter slyngede hun sine arme om hans knæ imens hendes varme børnelatter lød. Hun vidste præcis, hvordan hun skulle sno ham om sin lillefinger. Med en hvis besvær fik hun klatret op hos ham og med hjælp satte hun sig med ryggen lænet mod hans bryst som hun gav sig til at lege med øret på den lille bløde kanin. ''Hvad laver du?'', spurgte hun sødeligt som hun sparkede med fødderne og lænede hovedet tilbage for at kigge på ham med et undrende lyseblåt blik.
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 22:50:36 GMT 1
Det var svært ikke at skjule hans glæde for hendes besøg, både fysisk men også mentalt. Han vidste altid hans krop reagerede som den gjorde, men hun gjorde det også svært at vende tilbage til arbejdet der lå spredt på bordet foran ham samt computeren der stod tændt. "Det her? Nårh, det er ingenting," sagde han med en flygtig hånd der strøg over papirerne med lister af vagter og placeringer rundt omkring i Paris. "Paven er i byen, og jeg skal måske se ham imorgen i audiens," forklarede han med et skuldertræk. Han vidste det var vigtigt at mænge sig med de rigtige folk. Han rettede hende lidt til med et stærkt greb om hendes liv men hans hånd flyttede sig ikke fra hende selv efter han havde fået hende til at sidde mere lige over hans skød. Hvor meget hun kunne mærke af hans krops reaktioner var ikke til at sige, men han ville ikke adressere det lige nu. Han var jo igang med noget. "Hvad laver du her?" spurgte han. "Jeg troede du var taget ud i byen for i aften." Hun havde fået lov til at gå ud nu, på egen hånd men med strenge ordre om at komme tidligt hjem. Det undrede ham derfor at hun var hjemme så tidligt allerede.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 22:58:13 GMT 1
Der var en glæde at skimte i Angelique som hun lyttede til sin faders ord. ''Det er længe siden paven sidst var i Paris, ikke Papa?'', spurgte hun inden hun flyttede sit blik mod de mange papirer. Hun havde en anelse om, at det havde noget at gøre med de manglende kardinaler ved sidste besøg. Hun havde ihvertfald delt en vældig from en med Gabriel. Som en dårlig årgang vin uden smag, et kedeligt og plat liv. Hun satte kaninen frem for dem på bordet og gav sig til blidt at vifte med dens arme som gestikulerede den hendes ord: ''Jeg vil hellere hjem og lege med dig'', svarede hun sødeligt imens hun med sin frie hånd greb et viskelæder som gik mod kaninen som var det endnu en figur. ''Hvis du altså vil lege med mig?'', spurgte hun denne gang som var det viskelæderet som talte. Hun blev nødt til at få ham ind i sin trylleverden, hvis hun skulle få ham til at lytte på kun hende, derfor lod hun ham om at flytte på hende, imens hun levede sig ind i rollen som den lille sjove pige hun engang havde været.
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 23:03:14 GMT 1
Han lo sagte over hendes ord men sandheden var at han gerne ville videre med sit arbejde. Enten skulle hun betjene ham så han kunne komme videre i teksten eller også skulle hun ud af kontoret inden han blev for distraheret. "Er det virkelig tid og sted for leg nu, Angela?" spurgte han dog med et overbærende smil ned til hende mens hun lavede sine fjollerier. Han nød hendes barnlighed selvom han vidste den var påtaget fra hendes side. Der var altid en undertanke når hun teede sig sådan, og dette var vel næppe nogen undtagelse. Han kunne bare have grebet hende og sat hende fra sig men han var interesseret i hvad der fik hende til at gøre dette lille stunt.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 23:15:19 GMT 1
Hans ord fik hende til at sagte sit tempo en anelse, hun vidste at hun malkede hans tålmodighed for alt hvad den indebar, specielt med denne mængde af papirer. Alligevel var det vigtig og hun lagde endnu engang nakken tilbage som hun lod viskelæderet gå og trykkede tøjdyret mod sit bryst. Han var ved at knække, hun kunne se det. Bare lidt til, og hans fokus var tabt. Hun lo derfor og løftede sin hånd for at prikke ham på næsen. “Mmhm jeg er kommet heeele vejen tilbage fra byen bare for st lege med dig”, forklarede hun sødligt, hun hævede nu tøjkaninen og lod den gemme sit ansigt bag to poter. “Fordi Ninka og jeg har en hemmelighed”, lod hun ham vide inden hun gjorde indtryk til at skulle hoppe ned fra hans skød. “Men vi kan fortælle dig den senere”, hun sendte ham et blik som hendes hænder plantede sig på hans lår for at hjælpe hende ned fra ham.
Post by Darklighter (admin) on Aug 13, 2020 23:22:48 GMT 1
Hun var snedig og snarrådig, og vidste hvordan hun skulle sige tingene. Eller han vidste hvad hun mente når hun gjorde det ene og det andet. Først få hans opmærksomhed fanget og derefter legende trak tingene i langdrag så hun var sikker på at han lyttede. Hun vidste også at han ville tage hvad han ville have efterfølgende for at lege sådan med ham, men det kom senere. "En hemmelighed kan ikke vente," sagde han med et let hævet øjenbryn og holdt fast om hendes liv så hun ikke kunne smutte nogen steder. Han drejede hende rundt på sit skød og holdt hende i sine arme som en lille dukke han kunne vugge frem og tilbage mens han så ned på hende. "Lad mig høre!" I samme øjeblik gik døren til kontoret op med et brag der rystede værelset og Isobel stod vred og gennemblødt i døråbningen. Hvis hun kunne have dampet ville hun have gjort det, men istedet kunne man se en sitren af mørk energi omkring hende som tråde af mørke der rislede opefter fra hende, som damp der steg til vejrs fra en kogende elkedel. "Stop!" sagde hun og marcherede ind i kontoret med en hånd fremstrakt mod dem begge. "Tro ikke på hende! Jeg beder dig!"
Post by Angelique Bourbon on Aug 14, 2020 6:17:08 GMT 1
En hvis følelse af triumf stred igennem hende idet hun endelig knækket ham til hendes fordel. Selvfølgelig skulle hun betale senere, men denne nyhed var nok god nok til at han vil glemme alt om hende. Derfor lod hun sig flyttes, leges med som var hun gemen dukke som hun trykkede kaninen ind mod sit bryst. “Kom her”, hviskede hun imensbhub slyngede sine arme om hans hals. I det øjeblik slog dørene op, med hængsler der knirkede i panik. Hun havde lyst til at le, men holdt den boblende fryd i sig som Isobel kom gående ind. “Perfekt!”, udbrød hun istedet og fik sat sig mere op så hun kunne se på Isobel fra beskyttelsen af hendes faders arme. Hun vidste at hun skulle være varsom den næste lange tid efter dette tricks. “Det er faktisk mest Isobels hemmelighed. Kan du gætte hvad det er?”, spurgte hun smigrende som hun endnu engang hævede blikket til Matthew. “Men det er også min, for jeg glæder mig. Har du duftet til hende? Sådan rigtigt?”, spurgte hun sødladent.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 14, 2020 7:28:36 GMT 1
Isobel havde praget en taxa for at komme hjem. Shade var andetsteds og hun ville ikke til at involvere en Darklighteragent. Hvad nu hvis de også ville finde ud af hendes tilstand? Det magtede hun ikke! Men det havde taget lang nok tid til at hun var blevet gennemblødt og hendes kvalme var ikke meget bedre. Taxaen havde ligeledes ikke fået tilladelse til at køre ind på grunden på grund af sikkerhedsmæssige årsager, så hun måtte gå fra gitterporten, gennem skovvejen og op til hovedbygningen mens det stadig regnede. Hendes hænder var knyttet i raseri og hendes øjne lynede mens hun så på Angela. "Lyt ikke til den lille dæmon," sagde hun giftigt, dirrende fra top til tå af had. "Hun er kun øde på at ødelægge alt omkring sig!" Matthew sad stille og roligt og betragtede Isobel eftertænksomt. Normalt ville han måske være sprunget op til hende for at omfavne hende, men der var ganske rigtigt noget som måske ikke sådan helt stemte overens ved hende. Han løftede Angela op og rejste sig, satte barnevampyren fra sig på kontorstolen og gik omkring bordet hen til Isobel hvor han stoppede foran hende. Med en finger signallerede han til hende at hun skulle komme tættere på, og hun måtte adlyde ærbødigt. Han tog hendes hænder i sine foran sig mens han så indgående på hende før han lukkede øjnene og lod sanserne række ud. Hans energi blandede sig med hendes som deres auraer, der slog i takt med hinanden, synkroniserede hjerteslag af døde sjæle, parfumeret duft blandet med sved, bitre tårer og blod. Men det var mørket han arbejdede med, mørket han mærkede stå ud fra hende, og mørket han fandt indeni hende der afslørede hendes hemmelighed. "Du er gravid igen?" spurgte han en smule åndeløst og åbnede øjnene for at se på hende. Hans ansigt var hverken dømmende eller vredt, mere uforstående. Hun burde vide bedre end at begå sådan en fejl, specielt når det nu var en god håndfuld år siden hun havde fået sin yngste søn Marek. Hun bøjede hovedet og så tavs ned på deres hænder. "Ja," svarede hun stilfærdigt. "Jeg vidste ikke hvordan jeg skulle sige det, så jeg ville vente til jeg vidste hvordan det var bedst." Hun så forbi ham i et kort øjeblik på Angela og vreden vendte tilbage til hende som en tsunami der skyllede ind over hende.