Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 17:56:42 GMT 1
En håndfuld dage var gået siden sommerfestivalens afslutning og hendes hjertesorg var ikke mindre. Tværtimod var det som om hun så Augustins ansigt hvorend hun vendte sig. I aviser, på nettet, i malerierne på Louvre. Hun fik et chok da hun havde passeret Mona Lisa en aften og det næsten var som om hun kunne se hans skægstubbe på hendes hage. Hun var ved at blive sindssyg! Hun havde forsøgt at finde fred hos Matthew, men efter Gabriel var kommet hjem havde det været svært at få hans støtte. Både mentalt og fysisk. Så hun havde taget en lang rød robe på, en kåbe med hætte som dækkede hendes kobberlokker og havde sat kurs mod Notre Dame. Katedralen havde altid bragt hende en form for trøst når hun ikke kunne få den andre steder, og denne aften da der var affolket, havde den gamle Credo Vampyr der bestyrede katedralen, havde lukket hende ærbødigt ind. Hun sad på en af de forreste rækker foran det imponerende alter og med sænket hoved så ned på sine hænder. Ingen smykker bar hun idag, kun den røde kåbe der lyste op som en bloddråbe i katedralens dæmpede lys. Mosaikvinduerne var som spøgelser over hende og kastede deres forvredne lys ind i det storslåede rum. Hun tænkte så det knagede. På Augustin. På Matthew. Og på det lille barn hun kunne mærke havde formet sig i hende allerede. Det var udødt, så en vampyr ville det blive, og en pige højst sandsynligt. Hun havde en hånd mod sig og et lille sky smil. "Vi skal nok passe godt på dig," hviskede hun stille for sig selv mens hendes fingre kærtegnede hendes mave.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 18:26:21 GMT 1
Det var uvant for Angelique at befinde sig i en kirke. Men i dagens anledning, havde hun indfundet sig langt tilbage på bederækkerne, iført en yndig lyseblå flæsekjole med en matchende jakke. En gave fra Matthew, en undskyldning og en belønning, vidste hun. Fødderne var prydet af et par hvide laksko og hvide strømpebukser, håret var langt og sat i en høj hestehale. Som en pæn lille kristen frøken der ventede på sine forældre. Selvfølgelig kendte credo-vampyren til hende, og havde ligeså ladt hende in i kirken. Nu sad hun på bagerste række og kiggede på den røde kvinde som hun sad og hviskede. Hun kunne lugte det på hende, føle det og hendes ord bekræftede det blot. Et lusket smil bredte sig på hendes læber, som hun elegant gled ned fra bænken og gik med blide skridt mod hende. ''Godaften Isobel'', hilste hun pænt med hovedet let på skrå. Hun brød sig ikke om kvinden, hun havde været pæn mod hende som barn men efter årene var hun blevet strid. Men Angelique kunne ligeså spille det stride spil. ''Hvad bringer dig hid?'', spurgte hun som hun holdt fast i bænkens træskårne udsnit.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 19:04:22 GMT 1
Et lille stød af chok gik igennem hendes krop. Hun havde ikke forventet nogen andre var i katedralen. Hendes sanser havde været fordybet og ikke opmærksom på hendes omgivelser. Det kom lidt bag på hende. Måske skulle hun ikke have været gået udenfor palæet? Måske skulle hun bare isolere sig til det hele var overstået?? Hun havde sågar overvejet adoption til en vampyrfamilie, men det gjorde for ondt indeni. Hun måtte beholde det men hvad i alverden skulle hun sige til Matthew?? Han ville slå barnet ihjel for at dele gener med en inkvisitør, lederen endda. Hun så til siden på Angela, en hvid prinsesse udenpå, men en dæmon indeni. "Oh," hun sendte et anstrengt smil til barnevampyren. Noget vendte sig i hende igen ved tanken om barnet som Matthew i sin tid havde forvandlet for et stupidt politisk spil. "Hej Angela," hilste hun tilbage og så op på alteret. "Ja jeg tror jeg trængte til at komme lidt væk fra palæet. Det er så ensomt af og til," hun strøg en hånd over sin arm som for at trøste sig selv. "Hvad med dig?"
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 19:25:20 GMT 1
Det ene øjenbryn skød op under hendes forklaring, selvom et forstående blik formede sig i hendes øjne. Hvor mange gange havde hun ikke selv følt sig ensom i palæets befolkede korridorer? Man lærte at ignorere skyggernes hvislen efter nogen tid, og da blev palæet tyst bortset fra de klakkende sko fra de indeboende og tilfældige rengøringskoner. Hendes læber krøllede i et stillestående smil som hun begyndte sin egen historie: ''Jeg kedede mig bare. Papa vil fjerne rottehullet så jeg tænkte jeg vil give det et visit inden'', Rottehullet lå ganske vidst langt væk fra notre dame, men ikke mindst var det på vejen dertil. Hun gled blidt ned på bænken ved siden af den ældre vampyr og lænede sig forover for at hvile sit hovede i sine arme. ''Jeg kan godt lide din kåbe... Men hvorfor har du altid rød på?'', spørgsmålet var egentlig bare for at skjule det underliggende forsøg på at komme nærmere. Duften var mere intens, og hun vil vide sig helt sikker, trods hun allerede havde ordene som rungede.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 19:32:40 GMT 1
Isobel forsøgte at ignorere de små kuldegysninger barnevampyren gav hende. Hun var ok med vampyrer når de blev født, hell, hun havde trods alt fået fire af slagsen, men Angela der var blevet revet bort fra deres forældre og forvandlet for tidligt, som en brik i et spil og som en genstand for Matthews mere perverse lyster - noget Isobel havde lært at bide i sig - det huede ikke Isobel. Det var som en plet der aldrig gik væk, en byld der ikke kunne poppes, en kræftknude der aldrig gik væk uanset hvor meget stråling og kemo man fik. Sådan så hun Angela, og hendes blik kunne kun ændres hvis pigebarnet snart begyndte at blive lidt mere moden. "Rottehullet burde være lukket for længe siden," sagde hun stilfærdigt inden hun så ned på Angela. "Rød er min yndlingsfarve, søde, det ved du da?" sagde hun med et lidt underfundigt smil.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 19:40:51 GMT 1
Angelique så på hende, som overvejede hun hvert eneste ord som Isobel sagde. ''Måske'', svarede hun blidt. Rottehullet var et sted hvor hun fik lov til at gennemleve traumaet om at være stjålet, bortset fra at intet barn var nogensinde godt nok. De kendte alle deres forældre, hun havde altid bare kendt Matthew, Gabriel... Shade... Nathaniel.. Vladimir... Isobel... Rachel... Det var hendes stabile familie. Dem hun havde spejlet sig i og lært af. Hun var formet af de, som skulle havde været skurkene. Hun vidste hvad Isobel syntes om hende, hun havde overhørt en samtale mellem hende og Vladimir engang, men havde altid beholdt det for sig selv selvom billedet af den perfekte familie var krakeleret fra den dag, og lysten til at finde ud af sin egen historie var vokset. På sin vis, var det Isobels skyld at hun havde bedt om de ti år. Hun havde dog indset, at hun knapt havde lært andet om sig selv, end bekræftelsen af sin egen status som promtegenstand i Darklighter husholdningen. Hun smilede derfor til Isobel, og gysede næsten da hun vovede at kalde hende 'søde'. ''Skal babys første tøj også være rødt, søde?'', spurgte hun som hun lod sine ord søbe i giftig sødme.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 19:55:11 GMT 1
Isobels smil svandt ind til en dødalvorlig stirren på Angela. Hun mærkede det vende sig i kroppen og måtte synke en enkelt gang inden hun rejste sig demonstrativt og gik op foran alteret. Den røde kåbe vaskede ned ad stentrinene der ledte op til alteret. Hun stod og så op på altertavlen, hendes blik fulgte linjerne i det imponerende kunstværk. Hun sukkede stille og vendte sig om, en hånd beskyttende mod sin mave og et hårdt blik mod Angela. "Du fortæller ingen om det her," sagde hun med en stemme dirrende af vrede. Hendes anden hånd var knyttet ved hendes side og rystede let. "Specielt ikke Matthew, forstået?" hun vidste godt Angela ville gøre det, der var ingen måde hun kunne holde dæmonbarnet fra at sladre til sin elskede mester.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 20:06:43 GMT 1
Et grumt smil spredte sig over Angeliques læber som hun følte reaktionen piske imod hende som uventet regn. På en måde, var det tilfredsstillende. Endelig var hun i en situation som var fordelagtig. Angelique blev siddende på bænken, vippede fødderne som et gement barn og slog en lille latter op. ''Så det er altså ikke Matthews?'', det var ikke nyheder, Matthew havde brugt en hel morgen på vredt at fortælle om det forbudte forhold, typisk at et sådan yngel skulle frembringes. Et tandsmil spredte sig som hun hoppede ned fra bænken og gik mod alteret. Perlerækken glimtede i stearinlysenes skær og hun så overvejende på den røde kvinde. ''Tsk, tsk, tsk'', hviskede hun på vejen som hun tildelte hende et velovervejet elevatorblik. ''Og hvad får jeg ud af det?''.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 20:12:19 GMT 1
Isobels læbe løftede sig i en snerrende grimasse og hun vendte ryggen til pigen. "Jeg ved ikke hvem der er faren," sagde hun giftigt inden hun drejede bort og begyndte at gå ned gennem katedralen. Hun ville væk, bare væk, væk fra Angela og alle de følelser af skyldfølelse bæstet vakte i hende. "Og der er ikke nogen måde at finde ud af det på," hun stoppede op lidt fra Angela og vendte sig mod hende. "Du får ikke noget ud af hverken at sige noget eller lade være. Jeg ved du alligevel gør det fordi du er hans lille pige, og du vil gøre alt han siger," bed hun. "Jeg havde håbet jeg en dag kunne holde af dig, Angela. Jeg tror jeg ville kunne holde af dig hvis du ikke var så ødelagt af ham."
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 21:40:50 GMT 1
Idet Isobel begyndte at gå ud af kirken, fulgte Angelique hende som en blomsterpige efter en brud. Forskellen var blot at Angeliques ansigt var forvrænget i et ondt smil bag den søde pige facade. ''Hvad er problemet så? Du kan vel sige at det er hans?'', lød hendes små djævelske ord, som forsøgte hun at lokke Isobel i fordærv. De vidste både, at hvis barnet voksede op og så ud som Augustin i nogen som helst form, ville Matthews vrede konsumere ikke bare barnet men også Isobel for hendes forræderi. Angelique glædede sig næsten ved den tanke. Hendes smil blegnede en anelse ved hendes ønske om at kunne lide hende, men et sted var hun ligeglad. Isobel havde allerede forbrudt sig mod hendes hengivenhed. Angelique havde bare ønsket om at skade tilbage mod den smukke kvinde. Hun gik op mod hendes side og så op på hende med et skævt smil: ''Jeg er ikke ødelagt, hvad som skulle være mig er destrueret, og skabt i hans billede'', med de ord gik hun foran Isobel inden hun vendte sig og så på hende.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 21:48:21 GMT 1
Isobels øjne lynede ned til den lille pige. Hun vidste bedre end at behandle hende som et tarveligt barn. Hun havde set hvad Angela var og hun brød sig ikke om det på nogen måde. Hun skuttede sig under kappen, armene over kors mens hun kæmpede mod kvalmen. "Men hvis det er hans vil han kræve ejerskab over barnet, og måske også over mig," sagde hun og så til siden bort fra den lille dæmon foran hende. "Og det ved jeg ikke om jeg er klar til. Er du klar til at få en søster, Angelique?" hun prøvede at undgå pigen ved at gå ind mellem de mørke bænke og se om hun kunne komme over til siden af katedralen. Hun ville væk og det kunne ikke gå for hurtigt. Hvad nu hvis Angela rendte hjem og sladrede allerede her til aften? Hun forsøgte at samle sig. Hun kunne også på sin vis mærke en vis lettelse hvis det endte med at være Matthews barn. Det ville føles som om de var nærmere hinanden. Med Rachel havde det været svært fordi alt ved hende var som hendes mor pånær hendes mørkebrune hår der var fladt og ikke krøllet. Der var intet andet til at indikere om hun var Matthews, og de havde ladt det ligge. Men måske et barn ville forsegle deres kærlighed og hengivenhed til hinanden lidt mere? Hun vidste godt det ville være en skændsel hvis offentligheden fik det at vide, og han ville skulle stå som far på dåbsattesten, men det ville gøre tingene mere håndgribelige og reelle. Hun ville gerne.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 21:57:37 GMT 1
Det var sandt, at Matthew vil tage ejerskab. Som en brunstig hane der bevogtede sine høner. Angelique smilede ved tanken, han havde et kontrolproblem. Men var hun klar til en søster? Hendes blik fulgte hvordan Isobel forsøgte at snige sig bort fra hende, det fik blot Angelique til at gå tættere på døren som for at holde den lukket for hende. ''En søster vil måske gøre mig godt. Jeg er efterhånden ekspert i at lege'', svarede hun sødligt som en sensommerblomme der havde fået for meget sol. Hun lænede sig mod den store trædør med hænderne foldet artigt bag sig. Hun var sikker på, at Isobel havde hørt om hendes tricks med Fleur. Det var trods alt ikke gået ubemærket at et pigeskrig havde forstyrret det ensomme liv på paladset, eller at Vladimir havde nægtet at hilse på hende i knap og nap en uge. Men dette, Isobels graviditet, var en større skandale end Angelique kunne håbe på.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 22:03:02 GMT 1
Isobel var kommet over til siden af katedralen og havde trukket ned til hoveddøren som dæmonpigen spærrede trodsigt. Hun vidste at Angela var stærk, men hun vidste også at vampyrdjævlen ikke ville skade hende hvis det ville vise sig at barnet, der tog form i hendes livmoder, var Matthews. Hun gik mod hende med faste skridt og vidste at hun havde vist svaghed ved at ville flygte når resten af katedralen var lukket af og den eneste vej ud og ind var døren som var bag Angela. Hun standsede op foran hende. "Du ved at han ville slå dig ihjel hvis du dræbte et barn blodsbeslægtet til ham," advarede hun stift. "Så lad hellere være med at lave nogle julelege." Hun kendte alt til hændelsen med Fleur og det havde skåret hendes hjerte for den nye vampyr og kun gjort hadet til Angela værre. "Lad mig gå," snerrede hun arrigt og mørket begyndte langsomt at samle sig om hendes fødder. Angela var et kortvarigt blink i den evighed Isobel havde levet igennem og hun var mange gange stærkere. Hun ville ikke bruge sin magi, men hvis det blev nødvendigt ville hun ikke tøve.
Post by Angelique Bourbon on Aug 13, 2020 22:11:15 GMT 1
Angelique trak på skulderen imens et drillende udtryk indfandt sig. ''Hvis det er Papa's har jeg ingen grund til at dræbe'', forklarede hun idet hun låste sit blik med Isobels. Hun var en frygtelig kvinde, løs og fortabt. Men sød når hun skulel være, og havde trods alt været med til at opdrage hende. Men svigtet havde været for stort. Den eneste der nogensinde havde været hende tro gennem hele hendes korte men lange liv var Matthew, og det mørke han havde skænket hende. Angelique vidste dog at hendes styrke knapt kunne måle sig med Isobel. Hun var trods alt stærkere end hende. Men ligeså, vidste hun også at Matthew aldrig havde tilgivet hende, hvis hun så meget som rørte et hår på hendes hovede. ''Hvis ikke, så er jeg sikker på at Papa glædeligt vil give mig hende til morgenmad'', hun blinkede nu til Isobel som det frygtelige lille pige smil bredte sig, og hun tog et skridt til siden for at lade hende gå.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Aug 13, 2020 22:19:55 GMT 1
Det var for meget og for hårdt. Hendes blik blev kortvarigt sort som farven på nattehimlen og hendes hånd skød ud som en slanges gab og låste sig om Angelas hals. Hun løftede pigen fra flisegulvet så børnefødderne dinglede og hendes øjne var ikke bare sorte og hendes hår næsten elektrisk som medusas slangehår, men hendes hugtænder ligeledes blottede. Hun ville ikke have nogen skrupler over at dræbe Angela, hun vidste at pigebarnet var lavere i hierarkiet og Matthew ville måske tage en to-tre århundreder inden han var ovenpå igen. Hun holdt hendes hoved nær sit og stirrede ind i hendes blå pigeøjne mens hendes egne var søer af mørke. Hun var mange ting, men mor var præcis hendes største og ypperste rolle i livet med fire børn bag sig og et femte på vej. "Du kan sige hvad du vil til ham, men jeg vil altid have det sidste ord, dit møgkræ!!" skreg hun ind i Angelas ansigt så de blonde lokker næsten vibredede af trykbølgen fra hende. Hun kastede hende fra sig som den ubrugelig dukke og skubbede dørene op og trådte ud af katedralen. Udenfor havde en lille sommerbyge samlet sig på himlen og regnen piblede ned som en bæks blide klukken i nattemørket. Hun ville væk og hjem før Angela!