Post by Darklighter (admin) on Jul 23, 2020 18:26:16 GMT 1
Det sorte vand skurrede imod broens søjler. Det var nat, det var sommer, der var en lille strøm af mennesker over broen men ikke nok til at det var for crowded. Matthew havde just forladt Notre Dame til sin ensomhed, nu hvor turisterne havde forladt præmisserne og katedralen henlå i mørke. Det var ikke uden fordele at være vampyrfyrste så portneren, en ældre Sacre Sang, havde lukket ham ind for et øjebliks stilhed foran det andægtige alter. Han havde suget det til sig, som om rummet stadig lugtede af alle turisternes blod og sved, partikler han kunne suge til sig som om han slugte sin omverden levende og levede videre på det. Det var ikke helt forkert, men det var nu bedre når man satte tænderne i struben på et menneske der i sin kådhed villigt havde ladt sig overtale til at komme med væk i skyggerne. Nu stod han på Pont Neuf og hans blik fulgte bygningerne på hver side, de gamle facader og vinduerne der blev oplyst af gadelamperne, der genspejlede sig i vandet forneden. Der var en let summen, det var højsæson for turisme og alle muligheder var åbne. Han spekulerede over sin seneste forretningstransaktion, en investering i Palais Justice, men udsigten bød ham at skubbe foretagenet i baggrunden og nyde nuet. Alt han manglede var en kvinde i favnen og blod i årerne, så var han måske fuldendt.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Denne nat havde Daria forvildet sig til Pont Neuf uden rigtig at vide hvorfor. Hun havde følt sig draget, og som med alle sine andre instinkter (særligt det efter blod), så fulgte hun det. Hun fulgte kaldet, og var derfor endt her på broen. Hvorfor vidste hun stadigvæk ikke, men som hun nærmede sig broen, så hun en skikkelse på den, og en angst løb igennem hende, som kun kunne betyde en ting: Hvem end det var, så var det en vampyr mægtigere end hende selv. Og det i sig selv kunne blive ret så farligt.
Hun sukkede lydløst, og lod fingrene fra den ene hånd løbe igennem det blonde hår. Udgroningerne var kunstige. Hun havde fået farvet håret således, at det lignede, at hendes rigtige hårfarve var sort. Og hvem ved, måske var den? Kun Daria selv kendte svaret på det spørgsmål, og hun delte det næppe med nogen.
Som hun gassede op på sin kværn - en BMW R 1250 RS - var hendes blik stadigvæk på den fremmede vampyr. I mørket kunne hun ikke genkende vedkommende, så hun trillede tættere på, langsomt. Hvis vampyren ikke ville have selskab, så måtte han jo vige eller gå væk. Hun skulle i hvert fald den her vej, uanset hvad. Så hun gassede lidt op, og lyset ramte vampyren. Hun var rimelig ny i Paris, havde boet i en mindre landsby før, så hun genkendte ham ikke. Alligevel stoppede hun små 3 meter fra ham, fordi hun jo havde fornemmet, at han var mere magtfuld end hende.
"Hey," kaldte hun henkastet, og svang sin manke af lyst hår for effekt.
Post by Darklighter (admin) on Jul 23, 2020 18:53:58 GMT 1
En lyd som irriterende bis summen var blusset op i nærheden og var kun kommet nærmere. I sit stille sind kunne Matthew kun gøre sig forestillinger om hvilken idiotisk dødelig der ville indtage en plads på en dødsmaskine som en motorcykel, men da den standsede ikke langt fra ham og forlygterne ramte ham som vand der vaskede af en stenmur, forstod han straks omstændighederne. Kun en vampyr ville han stole på at dirigere sådan et køretøj igennem Paris' små, følsomme gader. Et slankt, sort øjenbryn hævede sig og han rokkede sig ikke en tomme. Istedet trådte han nærmere i lyskeglernes skær og så på hende med en lidt skuffet mine, som en far der var utilfreds med sin datters valg af tøjstil. "Jeg skulle til at sige at det ville være synd og skam at ende tilværelsen som motorcyklist i Paris, men jeg kan se jeg mistolkede førerens... intentioner," hans blik lod sig fange af hendes blonde lokker. En køn neo-vampyr på vej i retning af den næste vilde fest monstro.
Let the sin we swim in drown us, let the world shatter into dust Nothing else matters, only us
Daria havde stadigvæk ikke slukket sin motorcykel. Den brummede svagt, som forlygten lyste den fremmede vampyr op. Han så da ikke dårligt ud eller noget, men han var også oppe i årene. Ikke at det gjorde Daria ret meget. Hun var til de ældre mænd, og kvinder. Men at hun ikke kunne se nogle grå hår på ham gjorde hende alligevel lidt skuffet. Men hun vidste, at som vampyr, så havde man noget mere erfaring en et hvilket som helst menneske. Hvilket også var grunden til, at hun stoppede med at date mennesker for år siden. Det pjat gad hun altså ikke mere. Eller så skulle de i hvert fald være over 45, mindst!
Så slukkede hun selve motoren, men forlygten kørte stadigvæk, bare fordi, ja, lys. Det var rart at kunne se hvad man lavede og hvem man snakkede med. Hun svang benet over bæstets bagende, og stod nu ved siden af motorcyklen med et smil som var for gavtyveagtigt til at være uskyldigt. Hun løftede dog et bryn, da hun hørte ham tale. Hmm... han lød da ikke så dårligt måtte hun indrømme, men hun var altså ikke overbevist. Slet ikke. Ikke endnu.
"Det har du meget muligt," svarede hun med et bredt grin, og satte en hånd på hoften, den anden på motorcyklen.
"Jeg er trods alt ikke nogen 'hvem som helst'," forklarede hun med et kækt vip med hovedet efterfulgt at et blændende hvidt smil, før hun tilføjede: "Jeg er Daria by the way. Daria Summers. Ny i byen."
Post by Darklighter (admin) on Jul 23, 2020 19:53:56 GMT 1
"Daria Summers." Hendes ord svang sig i hans fløjlsbløde, mørke stemme ud i natten mens han trådte nærmere. "Velkommen til Paris," han gestikulerede omkring sig som om broen, floden og udsigten udgjorde Paris i sig selv. Det var selvklart at det ikke forholdt sig sådan, men stedet de stod indbød til en udemærket udsigt over byen. Hans blik endte tilbage på hende som han havde nærmet sig langsomt. "Hvor er du kommet fra?" spurgte han mens han betragtede hende ned over sin næseryg. De isblå øjne var vant til at analysere og beregne, og noget ved hendes slanke smukke krop fortalte ham at hun ikke var en af de kedelige neovampyrer fra Paris' undergrund. Selv de bedste vampyrer kunne nogle gange bære præg af at være negligeret fysisk, men hun var ikke en af dem. Det frydede ham i det skjulte og hans blik flugtede over hendes krop. Han var stoppet foran hende og observerede hende urokkeligt.
Daria nikkede blot, da han sagde hendes navn. Gentog det. Hun var ikke helt sikker på, hvorfor han gjorde det. Om han ville have bekræftet, at han havde hørt rigtigt, eller om han bare ville smage på hendes navn. Uanset hvad, så gav han i hvert fald ikke sit eget navn i bytte, og det irriterede hende lidt. Hun lagde derfor hovedet på skrå, og rakte hånden frem til hilsen.
"Og du er?" spurgte hun da det gik op for hende, at han ikke havde tænkt sig at præsentere sig.
Hun smilede stadigvæk, men så nu noget mere mistænkelig ud end før. Som om hun ikke helt stolede på ham, men igen så havde de jo lige mødt hinanden, så at der var en dybere tro på hinanden ville være mærkeligt allerede. Fortrolighed var ordet. Så skævede hun til lommen i sine tætsiddende læderbukser, da mobilen vibrerede i hendes lomme. Hurtigt hev hun den op, læste SMS'en og tastede et svar. Og lige så hurtigt, som hun havde taget den frem, lagde hun den væk igen. Hun lynede da sin sorte læderjakke ned, for at få lidt luft, hvilket afslørede en tætsiddende tanktop med et bandnavn skrevet henover brystet: Metallica.
Post by Darklighter (admin) on Jul 24, 2020 16:13:31 GMT 1
Et smalt smil formede sig på hans læber over hende. Hvis hun var en yngre vampyr var det ikke sikkert hun vidste hvem lederen af vampyrsamfundet var, men det var egentlig også underordnet. Han tog det sjældent tungt når en ung vampyr ikke vidste hvem de snakkede med. Det var ikke noget han ville udøve en reprimande for, men han var også lidt nysgerrig om hun overhovedet vidste hvor i hierarkiet han var placeret. Han rakte hånden frem til hende som en høflig hilsen efter hun havde taget sig tid til at tjekke sin mobiltelefon. "Matthew James Darklighter," præsenterede han sig.
Daria tog hans hånd, og gav den et eftertrykkeligt tryk, efter han havde taget imod hendes hilsen. Hun havde vitterligt ingen anelse om, hvem eller hvad han var. Andet end, at det var en vampyr hun stod overfor altså. Hun var dog ret sikker på, at det ikke var en Neo Vampyr, som hende selv. Nej, nok en der var ældre, hvis hun ikke tog helt fejl. Men det kunne hun selvfølgelig godt. Det skulle ikke være første gang hun ikke havde ret. Det skete faktisk tit og tæt, at hun tog fejl. Ikke at hun ville indrømme det dog.
Hun smilede dog, da han langt om længe præsenterede sig, selvom det ikke gjorde hende ret meget klogere. Hvem i alverden var han? Tænkte hun, og forsøgte at resonere sig frem til det. Han førte sig som en der var vigtig, men alligevel anede hun ikke hvem han var. Hun var trods alt lige kommet til Paris, så hun havde velsagtens ikke en jordisk chance. I hvert fald hvis man spurgte hende selv. Hun kunne ikke lide ikke at have ret. Men til sidst overtog nysgerrigheden.
"Matthew Darklighter," sagde hun langsomt med et nøjeregnende smil på læberne. "Jeg er ked af at sige dette, men burde jeg vide hvem du er? Jeg er som sagt blot lige kommet til. Her i denne nat faktisk."
Post by Darklighter (admin) on Jul 25, 2020 19:51:31 GMT 1
Han kunne se hun var på bar bund. En vampyr der netop var kommet til Paris var ikke nødvendigvis i en position til at vide hvem han var, men måske var det alligevel endnu et argument for at han snart skulle tage sig sammen og se at få lavet et manifest han kunne udbrede til samtlige vampyrer verden over, så de i det mindste kunne oplyse nyskabte vampyrer om hvordan deres verden fungerer. "Din uvidenhed er ikke uberettiget," sagde han med en løftet hånd som for at stoppe hendes ord. Hans smil var uforandret. "Hvad bringer dig til Paris dog?" han løftede et slankt øjenbryn mens han betragtede hende yderligere.
Daria stoppede med at tale, da han løftede sin hånd. Hun kunne ikke ligefrem sige, at hun var ked af ikke at vide hvem han var, men hun var da en smule ærgerlig over det. Bare lidt. Mest fordi hun følte sig noget så udenfor, når hun ikke vidste hvad der foregik og hvem der gjorde hvad. Hun kunne godt lide at være den der vidste ting, men endnu mere at være den som trak i trådene. Hun elskede at vide hvad der skete omkring hende, gerne før det skete. Men nu virkede det til, at hun måske fik noget at vide.
Eller hun blev klogere, for han spurgte nu til hende, og hun vidste stadigvæk ikke hvem han var. Fandens også!
"Mig? Jeg endte her mere eller mindre ved et tilfælde. Jeg har forsøgt at få gang i en musikkarriere, og det har så bragt mig her. Jeg skal spille i en bar her om et par aftener, og hvem ved. Måske jeg også slår mig ned? Om ikke andet, så skal jeg i hvert fald have fundet mig et sted at sove. Kender du et godt sted? Eller bare et nogenlunde sted?" Hun rablede det af sig, og følte bagefter, at hun havde delt alt for meget med en, som hun vidste intet om. Hun havde hans navn, og det var ligesom det.
Men hun var altså ikke for fin til at tage en sofa, skulle han tilbyde sin. Det ville være fordelagtigt, og hun slap for at betale for at værelse. Hun rettede lidt på guitaren, som hun havde slænget over ryggen i remmen, og som ikke havde været relevant før nu.
"Hvad med dig? Hvad laver du her? På broen altså. Hvad du laver i Paris er lidt none of my business," fortsatte hun nysgerrigt, og flyttede solbrillerne fra panden til at hænge i åbningen på hendes tanktop.
Post by Darklighter (admin) on Jul 28, 2020 20:50:46 GMT 1
Hun snakkede godt og havde hovedet godt nok skruet på. Hun skulle nok klare sig fint i Paris ihvertfald. "Du kommer i højsæsonen, så værelser er måske en mangelvare på hotellerne," svarede han med en gestik til omgivelserne, et tegn til hvordan Paris var pakket dagligt med turister. Sommeren var aldrig et nemt tidspunkt at finde husly på. "Specielt hvis de skal passe til os med lidt mere anderledes døgnrytmer," han så sigende på hende. De vidste begge at de stod overfor en vampyr, og der var ikke brug for ord til at gøre det klart. "Jeg ved der findes et hotel i katakomberne," sagde han og trak et lille visitkort frem fra en lomme som han rakte hende. En smule tacky designet med sort baggrund og røde hugtænder som grafik men ikke desto mindre passende nok forhåbentlig. Det var ikke altid han havde chancen for at møde vampyrer der var så nye i byen, men han yndede at gøre sit for at de ikke endte med at indlogere sig et sted med risikabelt klientel såsom vampyrjægere eller lignende. Til hendes sidste spørgsmål trak han lidt på skuldrene. "Broen er et af de steder i Paris med bedst udsigt over Seinen," han vendte blikket mod vandet der sejlede afsted, en flod af mørke med en gylden glitrende overflade fra byens lys. Et lille smil som kun var Mona Lisa værdigt formede sig på hans læber. "Jeg ynder at gå tur her efter aftensmaden."
Daria var ikke just bange for at sige sin mening. Det havde hun faktisk aldrig været, og det havde tit skabt problemer for hende. Det så dog ikke ud til, at denne mand, vampyr whatever, havde noget imod hendes åbenmundethed og ligefremhed. Og det fik hende til at smile lidt, hvilket viste hendes hugtænder. Noget hun gjorde, da han begyndte at snakke om, hvor svært det var at få et værelse et sted. Men også da han tilføjede ordet 'os' om dem, som var de den samme. Det var de vel på et eller andet plan. De var jo begge vampyrer.
"Katakomberne siger du? Hvordan kommer jeg derned? Jeg må indrømme, at jeg er meget lidt stedkendt i byen her. Jeg har kun været her en enkelt gang før, og det var da jeg var væsentligt yngre," svarede hun med et skuldertræk, men nysgerrige øjne, og tog imod visitkortet.
Hun betragtede papirlappen lidt. Den var sort og havde et motiv af røde hugtænder. Det betød med største sandsynlighed, at det var vampyreget og for vampyrer. Det var jo ikke en dårlig ting. Hun ville næppe have lyst til at ende op på et hotel fyldt med vampyrjagere, selvom det var en sjældenhed hvor hun kom fra. Men igen, så kom hun jo også fra en lillebitte by, så det gav måske mening, at hun ikke vidste ret meget om dem. Dog vidste hun, at man skulle undgå dem for enhver pris.
"Jeg plejer at tage en tur på kværnen-" Hun holdt hånden ud mod sin motorcykel. "-efter et godt måltid. Egentlig også efter et dårligt måltid. Det klare mit hoved og sætter mine tanker i orden, hvis du forstå."
Hun så noget eftertænksom ud, som hun stod og så ud over Seinen, som området åbenbart hed.
Post by Darklighter (admin) on Jul 31, 2020 21:32:41 GMT 1
Han gled en tungespids over sine tænder mens han betragtede hende og gav endelig efter. Det var ikke altid at han skulle overgive sig sådan men han måtte vel hjælpe hende. "Kom," han nikkede ned ad broen imod fastlandet og bort fra Ile de la Cité. "Du kan køre ved siden af mig, jeg går hurtigt, så kan jeg vise dig den nemmeste nedgang," forslog han inden han vendte sig og begyndte at gå, den sorte læder jakke slog som et gardin imod hans ankler, flydende som en strøm af mørke bag ham i natten. Hvor meget han ville give af sig selv og hvor meget han ville tage afhang af hendes villighed til at blive en del af byens struktur, men hun lod til at forstå hvor han ville have hende hen ihvertfald for natte. "Katakomberne er et stort system af gange under byen," forklarede han. "De blev bygget imens byen blev opført, det vil sige imens byen er blevet opført, så de er faktisk stadig under konstruktion, nogle steder ældre end andre. Vi har taget dem til os og de er oplagte steder for os, mest en dels de steder som offentligheden ikke kommer," han så sigende på hende.
Daria lagde hovedet lidt på skrå, da han bad hende følge med. Var det klogt? Han var godt nok vampyr, som hun selv var, men han havde en lidt gammel aura omkring sig, som sagde hende, at han var noget ældre end hende. Hvilket også betød, at han måske var stærkere end hende også. Men på den anden side, så stod de lige nu på en bro kun de to, og der kunne også ske ting. Så hvorfor ikke bare følge med?
Hun skulle til at tilbyde at trække ved siden af ham, da han forslog hende at køre, men droppede det. Hvorfor begynde at diskutere med manden? Det var der ingen grund til. Så hun svang benet over motorcyklen, og satte sig tilrette, før hun satte den igang. Maskinen udstødte en lav brummen, og begyndte at trille stille og roligt ved siden af ham.
Som de gik af sted begyndte han at forklare. I starten nikkede hun blot. Det var ikke just inspirerende at lytte til, men det gav hende da noget baggrundsviden. Det hjalp da lidt på det.
"Så der er gangsystemer under hele byen?" ville hun vide.
Post by Darklighter (admin) on Aug 1, 2020 15:02:42 GMT 1
"Præcis," svarede han uden at se på hende. De endte for foden af broen og drejede til venstre og fulgte vejen op. Den sene nattetrafik var nem at navigere i, selvom Paris literally aldrig rigtig døde ud for trafik. Der var få denne aften, de fleste var vel sikkert ude og have det sjovt eller lignende. De standsede ved en gammel plakatstander, hvis ydre havde set bedre dage. Den grønne maling var knap synlig under lagene af plakater der havde hængt på den i løbet af tiden. Han fandt en flig af en plakat og hev den til side for at afsløre en lille knap, som han trykkede ind. Plakatstanderen drejede om sin egen akse som en oprejst tønde, og afslørede en elevator platform. "Her kan du komme ned til katakomberne," sagde han. "Din motorcykel kan nok desværre ikke komme med."