Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 14:14:32 GMT 1
Den orange svømmevest stod i stærk kontrast til Thors sorte pels. Augustin smilede for sig selv. Det var lang tid siden han havde kunnet slippe fra hovedkvarteret og herud til havnen, hvor luften duftede af salt og tang og vandet glimtede smukt i solen. De var lige hoppet ud af bilen og Thor var klar på at gå en tur før de sejlede ud, så Augustin tog ham med ned langs havnepromenaden, hvor han hilste på en masse mennesker han kendte herude - han var et relativt kendt ansigt på havnen. Hvis han kunne boede han her og ikke i Paris, men nu var der jo flere grunde til at Paris var brændpunktet for hans karriere. Flere børn legede rundt omkring en flagstang og dansede deres fjollede danse. Han grinede af dem og hilste på deres forældre, før han gav dem lov til at klappe Thor, som var mindst lige så glad for opmærksomheden som børnene var. Og så var det han så hende. En sjælden skønhed. Han kunne ikke helt stoppe sig selv fra at stirre.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 14:32:37 GMT 1
Isobel trak den røde læderjakke tættere om sig og skuttede sig i den bitre havvind. Hendes lange, vilde hår blev trukket over hendes ansigt og hun kæmpede en brav kamp - og lykkedes - at holde det ude af makeuppen. Det var ikke frivilligt hun var taget til Le Havre. Guderne skulle vide at det var sjældent hun færdedes i sollys, men det kunne heldigvis lade sig gøre med hendes evner. Louvre havde ringet i en lidt prekær situation hun havde været i med Matthew, og hun havde måttet forlade palæet brødebetynget for at tage til havnen. Et skib havde lagt til og en del af lasten var en lille skrin eller kiste med indhold, der skulle hjem og udstilles. Men først skulle hun tjekke indholdet når hun kom hjem. Alt afhængigt af om hun fandt den værdig ville den komme på Louvre. Ellers ville den komme ind på Darklighterpalæets bibliotek i en glasmontre. Det lille skrin lå trygt på bunden af hendes moderigtige taske og hun gik i færd med at skrive en sms til Matthew om at hun nok skulle skynde sig hjem da hun så op i en pause og hendes olivengrønne øjne meget direkte mødte en mands blik. Han stod lidt derfra med en stor, sort hund og så også forholdsvis direkte på hende. Hun var lidt i tvivl om hvad hun skulle gøre så hun var stoppet op og overvejede at vende rundt, men hun skulle passere ham for at komme hen til taxaernes holdeplads. Ikke at han virkede truende. Tværtimod. Han så meget tiltalende ud, men der var noget ved ham hun ikke helt kunne placere. Havde hun set ham før måske? En af Matthews forretningsforbindelser?? Hun tog mod til sig, strøg en lok af det vilde hår bort bag øret og fortsatte sin gang, en smule mere langsomt, de høje stiletter klikkede let imod asfalten mens hun nærmede sig ham med et lille skjult smil, uden at være for direkte.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 14:38:11 GMT 1
"Thor, her!" kaldte Augustin, men hunden lyttede ikke så meget til ham, da også den fik øje på Isobel. Måske havde den set dens herres blik på den smukke kvinde. I stedet tonsede hunden mod Isobel og Augustin løb efter. Han synes han løb meget her for tiden, om det var efter hunden, vampyrbørn eller op og ned ad trapperne i hovedkvarteret. "Thor!" gentog han og stoppede nu op lige foran kvinden med en rødmen. Ikke at han var forlegen over at tale med kvinder. Han havde haft mange braste forhold i sit liv indtil han havde bestemt sig for at lægge kærligheden på hylden og fokusere 100% på sin kamp mod vampyrerne. Men noget ved hende gjorde ham alligevel pinligt berørt, som en far hvis barn har sagt et skidt ord midt i julemiddagen. "Det må De undskylde, Mademoiselle," sagde han og fik klipset snoren på den sorte hund, som lod til virkelig at kunne lide Isobel, "Han plejer ikke at være så vild!"
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 15:17:59 GMT 1
Jorden gungrede næsten under den store hund som var det en af Odins ulve mens den tonsede mod Isobel. Hun standsede brat op og måtte værne sig mod dens glædesrus som den logrede og hoppde omkring hende som om den havde udvalgt hende til at være sin nye ejer. Hun slog en klukkende latter op mens hun nussede den bag øret. "Hej med dig, din store bjørn," grinede hun inden hun så manden komme nærmere. Hun slog hans undskyldning hen med et vift af sin hånd, de røde negle glinsede som kløer og hendes dyre diamantarmbånd klirrede lystigt sammen med hendes fingerringe. "Nårh det går nok, jeg er vant til at håndtere nogle store brød," hun hankede lidt op i sin taske og lod ham overtage hunden.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 15:24:35 GMT 1
"Hør, jeg kender næsten alle, der kommer her på havnen, men jeg må indrømme jeg ikke har set Dem før," sagde Augustin. Lidt kvindeligt selskab var vel ikke helt utopi at tro på? Han var rusten i sin flirten, men næsten så rusten at det var sødt. "Augustin Jerreau," præsenterede han sig og smilede til hende. Han rakte lidt kejtet sin venstre hånd ud, fordi han havde fat i hundesnoren med sin højre. Den venstre var stadig pakket ind i en bandage, der dog var en del mindre end den havde været førtil. Det var tydeligt han havde mistet fingrene, men han havde ikke helt selv forstået det endnu. Den lille mær til en vampyr. Han havde aldrig fået så stor en skade før under en jagt. Måske var han virkelig ved at falde helt af på den.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 16:06:42 GMT 1
Isobel så skiftevis fra hund til mand. Det var lidt sjovt, sådan som ejer og kæledyr ofte lignede hinanden. Thor hyggede sig vældigt mens hun vedblev at klø ham bag øret og lyttede til manden. Hans håndtryk var en smule sært og bandagen fik hende til at tøve en smule men hun tog alligevel hans hånd. Der var stadig noget ved ham hun ikke helt kunne placere men hun måtte skubbe tanken fra sig da endnu et vindstød trak hendes hår hen over ansigtet og hun atter måtte stryge det bort. "Isobel Stella Corona," sagde hun smilende. Hun brugte aldrig navnet Darklightere overfor mennesker. Hun var en dygtig men forholdsvis anonym kurator på Louvre, men hun forstod at hente de rette ting hjem, om det var til et af museets afdelinger eller hjem til palæet. "Jeg arbejder på Le Lou," sagde hun med henvisning til museets offentlige kælenavn. "Vi får ofte tilsendt last her til Le Havre, men jeg var åbenbart den eneste idag der kunne tage herud," hun sukkede og tog håndryggen dramatisk til panden inden hun lo højt. "Så her er jeg."
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 16:11:52 GMT 1
Og tænk at hun var her netop i dag, hvor han også endelig havde fået tid til at komme herud. Hvor heldig havde han lov at være? "De lyder utilfreds med den arbejdsfordeling," sagde han med en lille latter. Han stolede på folk, som Thor stolede på. Sådan var det vel at være hundemenneske - man troede mere på hundens sanser end sine egne. "Synes De ikke her er smukt?" Det var tydeligt at se, at han var helt i sit element her. Alt ved ham skreg at han var bådejer, lige fra de skridsikre, men stilfulde sko, til parkaen, der kunne modstå selv den hårdeste regnskylle på havet. Han blinkede til hende og skød så sit skud: "Jeg synes nu her er ekstra smukt i dag," Han hentydede helt klart til hendes tilstedeværelse.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 16:50:07 GMT 1
Det var tydeligt manden var måske en kende mere interesseret i hende end bare hendes tilstedeværelse på havnen. Hun var ikke specielt bekendt med hvordan en bådejer eller havneentusiast eller hvad han end var skulle se ud, andet end at det var tydeligt at se på hans fysik at han var noget mere handy end dem hun var vant til at færdes med. De fleste i hendes omgangskreds, med undtagelse af vampyrerne, var kedelige skrivebordsarbejdende mennesker. Ham her var tydeligvis en undtagelse. "Jeg har desværre ingen reel indflydelse på mine opgaver," sagde hun med et trist skuldertræk mens hun langsomt bevægede sig lidt mere sidelæns af ham stadig i retning mod taxaerne. Hun kasstede et blik rundt med et lidt tøvende smil. "Havet er ikke sådan liiiige min kop te," sagde hun med en lidt undskyldende latter. "Jeg, øh," hun så hen mod taxaernes holdeplads, der var stadig langt derhen, "jeg er egentlig på vej tilbage mod Paris..." hun smilede men lidt sammenbidt. Hun havde kinda ikke lyst til at smutte helt endnu men kisten med hendes nyerhvervede artefakt brændte i bunden af hendes taske.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 16:53:42 GMT 1
"Vent, Mademoiselle," sagde han hurtigt og tog mod til sig, "Må jeg ikke have lov at vise Dem havet en dag? Eller bare tage Dem med ud og spise?" Han følte han svævede. Det var så lang tid siden han havde spurgt en kvinde om sådan noget, at han måske havde været lidt for direkte med sin tilnærmelse. Men han havde en god følelse. Han mærkede mobilen buzze i lommen, men lige nu kunne det vente - hvor vigtigt kunne det være? Det var sikkert bare endnu et administrativt spørgsmål, der kunne vente. Han kiggede lidt forlegent på hende og afventede hendes svar.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 17:22:55 GMT 1
"Uhm," hun fnøs men det var kærligt, lidt som en lille latter hun ikke helt selv kunne placere. Hun tog en hånd for munden for at skjule sit lidt forlegne smil. Hvad fuck havde hun gang i?! Hvad ville Matthew ikke sige? Hvordan ville Vladimir ikke belære hende?? Ville Rachel mon ikke begynde at græde og tro hun skulle have en ny far for 117. gang?? "Ja?" endte hun endelig med at sige gennem sine fingre inden hun fjernede den. "Ja, det ville være hyggeligt?" hun slog ud med armene. "Hvor er din båd? Du har en båd, right?" hun antog det var det han mente med at vise hende havet.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 17:27:52 GMT 1
"Jo, jeg har en sejlbåd, der ligger lidt længere henne ad kajen," sagde han, "Hun hedder Elouise, men bliv endelig ikke jaloux, den er opkaldt efter min kære moder," fortsatte han med et glimt i øjet. Han anede ikke hvad han lavede. Hvorfor det pludselig var faldet ham ind at begynde at flirte med denne kvinde. Hun var bare så ... smuk, yndefuld og elegant. Og hun lignede rent faktisk en på hans alder. Der havde været mange unge inkvisitører, piger, der havde erklæret deres kærlighed til ham, men han vidste, at de ikke elskede ham, men idéen om ham og hans lederskab. Selvfølgelig gav det lidt selvtillid, men han kunne jo ikke være sammen med en lille 25 årig stakkel, der knap vidste, at man ikke kunne dræbe en vampyr med sølvkugler.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 17:40:00 GMT 1
"Elouise, sikke et fint navn," klukkede hun lidt mens hun kastede et blik langs havnekajen. Hun var ikke bange for havet men hun var samtidig også lidt... ligeglad?? Noget ved navnet lød bekendt men hun var ikke sikker på hvorfor. Der var så mange navne i hendes liv. "Opkaldt efter din mor?" sagde hun med hovedet lidt på skrå. "Det lyder som om hun..." hun tøvede lidt og hendes smil falmede uden at forsvinde. I stedet lagde hun en flygtig hånd på hans underarm, "hun ikke længere er iblandt os?" hun så spørgende på ham. Det var ikke fordi hun sørgede, men hun vidste andre folk kunne føle smerte i længere tid, specielt mennesker, over savnet af deres nærmeste. Og hun ville gerne vise ham sin forståelse og... omsorg.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 17:44:36 GMT 1
Han nikkede og slog blikket ned. Hans mors død var noget af det eneste, der kunne ophidse ham, hvis han tænkte på det for længe. "Desværre, hun blev taget for tidligt fra mig," sagde han med sorg i stemmen. Men det var jo ikke medlidenhed, han søgte hos den kønne frøken. Mobilen buzzede igen i lommen, denne gang den 'hemmelige' telefon, som kun meget få højtstående inkvisitører havde nummeret til og som absolut kun måtte bruges i nødstilfælde. Han trak den op af lommen lidt kejtet med sin venstre hånd. En klump dannede sig i maven, da han så de mange missede opkald. "De må undskylde mig Mademoiselle, men hvad siger de til en sejltur på søndag?" spurgte han og kiggede tilbage på hende, hans blik lettere uroligt, nu hvor han vidste, der måtte være sket noget slemt.
Post by Isobel S. Corona Darklighter on Jul 21, 2020 17:55:24 GMT 1
"Det er jeg ked af at høre," sagde hun stilfærdigt men ville ikke komme nærmere ind på det. Hun kunne mærke, var det irritation? Uro? Hun trak hånden til sig og nikkede lidt kortfattet mens han tjekkede sin mobil. Forbandede teknologi. Det kom altid i vejen. Sådan var det ikke bare for halvtreds til hundrede år siden. Hun bandede lidt indvendig men istedet endte hun med at fiske et lille visitkort op af tasken og rakte til ham. "Her, mit nummer," sagde hun og trippede lidt mere baglæns. Var det dumt at give en vildt fremmede sit nummer? Hun var ikke helt sikker længere, men hun kunne mærke sin intuition være forvirret. Hun var langsomt kommet over på den anden side, hun stod med ryggen til taxaerne nu og fronten mod ham. En vind blæste imod hende og en mærkelig stank ramte hende. Puha, havet havde en mærkelig duft. Hun strøg en tot af sit hår bag øret inden hun med lidt tøvende skridt vendte sig langsomt bort fra ham. Var deres samtale slut? Den virkede alt for kort for hende.
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Jul 21, 2020 18:08:38 GMT 1
"Tak," sagde han og lod fanden skide i telefonen, for at tage hendes hånd og give den et lille sommerfuglelet kys, "Undskyld min bratte afslutning på vores møde," Han smilede skævt og slap hendes hånd. Han tog et fast greb om hundesnoren igen og kiggede mod taxaholdepladsen. Han kunne da i det mindste følge hende derover og så tage damagecontrol bagefter. Hvad end der var sket, kunne vel vente fem minutter mere. "Lad mig følge Dem til en taxa, så De kan komme tilbage til storbyens larm," drillede han og begyndte at gå mod holdepladsen. Da han havde hende sikkert installeret i en fin Mercedes, der godt nok var lidt dyrere end de andre pirattaxier, kiggede han på taxachaufføren, allerede lidt halv-jaloux, at denne mand fik lov til at bruge et par timer med hende, hvor han bare fik lov at være alene med Thor i sin egen bil. "Pas på hende," bemandede han til ham og bankede så på taget, så den kunne få lov at køre. Endelig da den var ude af syne, trak han mobilen op af lommen og tastede nummeret til sin næstkommanderende. Da stemmen i den anden ende nåede ham, forstod han ikke helt ordene, fordi de var så absurde. Han måtte se det hele for sig selv, så han løb med Thor ved sin side tilbage mod bilen og kørte med lynets hast mod Paris og hovedkvarteret.