Post by Gabriel Darklighter on Jul 15, 2020 21:44:48 GMT 1
Gabriel lænede sig ind over bordet og tog hendes hånd og gav den et venligt klem. Han så mildt på hende og istedet for at starte en samtale klinkede han sit glas imod hendes og slugte sit hvidvin i ét drag inden han satte det fra sig igen. "Hey, det er ok," sagde han. "Alle har en fortid, alle har en historie," han slog armene ud, "herinde er vi alle under samme tag. Der er ikke den person herinde der ikke har haft en eller anden form for modgang, om det er skilsmisse, drugs, kriminalitet eller what not. Vi har alle sammen fået en ny chance," han smilede til hende. "Du kan ikke fortælle mig noget der ikke ville overraske mig."
Post by Alisha Eade on Jul 15, 2020 22:07:52 GMT 1
Noget sagde hende, at hun kunne føle sig tryg hos Gabriel. Det var som om hun var draget af hans aura og den rolighed han udstrålede. "Jeg begyndte på stoffer som ung teenager. Det startede med hash og udviklede sig. I dag er det heroin. Desværre blev jeg gravid og det endte ikke godt," sagde hun så stille, at det næsten var svært at høre. Hun havde i sit stille sind givet barnet et navn: Anastasia, når hun tænkte på det, men hun havde aldrig i sit liv sagt det højt, hverken for sig selv eller for andre. "Mine forældre prøvede virkelig, men der er kun så meget man kan gøre ved en dum teenager," Hun trak på skuldrene, "Min bror tjekker op på mig engang i mellem, men der er ikke meget at tjekke op på, du ved?" Hun nippede til vinen. Alkohol havde aldrig været hendes last, men hun kendte alligevel forskel på god og dårlig vin og denne var god.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 15, 2020 22:32:03 GMT 1
Gabriel lyttede og forsøgte at se så forstående og medlidende ud som muligt. Han var egentlig måske bedøvende ligeglad med hendes skæbne. Alkohol behandlede ham pænere end hvis han var et menneske, men det var alligevel til at føle at han ikke havde fået noget rigtigt at spise endnu, så det var lidt som at drikke på tom mave for ham. Han drog et unødvendigt suk fordi han ikke havde brug for at trække vejret og istedet for at give hendes hånd endnu et klem foldede han sine fingre ind imellem hendes. Smilet på hans læber var igen blot en løftet mundvig, og han havde rykket ubemærkeligt tættere på hende. "Du kan starte på en frisk her," sagde han i et roligt tonefald. "Folk ser ikke skævt til hvis man har den ene eller anden last, så længe det ikke går ud over andre. Og så længe du udfører dit job ordentligt og bidrager til at det hele kører rundt," han trak på skuldrene, "så er du velkommen."
Post by Alisha Eade on Jul 15, 2020 22:40:39 GMT 1
"Det lyder som en fin idé," sagde hun og kiggede ned på deres hænder. Et eller andet rørte sig i hende, da hun så dem sammenflettede på bordet i lyset fra de mange spots. De havde knap nået at udveksle deres navne, men der var nu altså noget over ham, der fik hende til at føle sig ung igen. "Og jeg lover at være så pålidelig som jeg kan, med et fast job er det også nemmere at-" Hun stoppede sig selv. Hun skulle jo netop ikke tage stoffer, hvis hun fik det faste arbejde. Hun rystede igen hovedet for at få samlet tankerne og endte med at kigge op i hans øjne, hendes egne dybbrune fyldt med en eller anden form for genkendelighed. Ja, der var noget ved ham, der virkede bekendt. Hvad det var vidste hun ikke, for mange af hendes minder var låst væk bag en tåge af heroin og dårlige oplevelser. "Hvor længe har du arbejdet her?" spurgte hun så for at få drejet samtalen væk fra sig selv. Det kunne ikke være ret længe, for han var så ung.
Last Edit: Jul 15, 2020 22:41:35 GMT 1 by Alisha Eade: Bag re ne døn
Post by Gabriel Darklighter on Jul 15, 2020 22:56:11 GMT 1
Gabriel rettede sig lidt mere op og sidde men uden at direkte flytte sig hen ved siden af hende. Han kendte alle kneb, tricks og metoder til at vise sin interesse for en person, og den mest åbenlyse var at virke så fysisk åben og afslappet som muligt. Han viste at han havde alle parader nede ved at holde hendes hånd og hans blik var åbent og hans smil venligt og imødekommende. "Siden jeg var..." han trak på det, "ret ung. Du ved," han trak på skuldrene. "Vi har alle en historie at fortælle. Moulin Rouge er mit hjem og mit arbejde." Det var ikke helt ved siden af. Han nød mere at have sin tid og sin dans og performance her end han var glad ved at være hjemme under sin fars supervision. "Det er ikke et bordel, men nogle gange, du ved," han lænede sig tilbage og sukkede tungt med et smil, "skal man bare have lov til at give slip på sig selv og være den man er."
Post by Alisha Eade on Jul 15, 2020 23:03:48 GMT 1
Helt ubevidst lænede hun sig tættere mod ham, så de snart sad så tæt, at det var pinligt obvious hvad hun tænkte om den unge mand. "Har du ikke forældre?" spurgte hun, helt naivt. Måske var det hendes moderhjerte, der talte igen. Han kunne jo faktisk næsten være det barn hun havde mistet dengang for snart 19 år siden "Hvad siger de til at du arbejder sådan et sted?" Han måtte da have forældre, der kunne tage sig af ham. Han var for køn og veltalende til at have levet på gaden, ligesom hende selv. Han virkede ej heller som en af de der party-boys der gjorde det for lystens skyld. Han virkede dybere end dem. Klogere. Mere snarrådig.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 15, 2020 23:32:25 GMT 1
Hendes ord ramte ham et sjovt sted, et sted han ikke plejede at mærke folks ord. Han havde ikke regnet med det ihvertfald. "Jeg mistede min mor da jeg var barn, og min far er alt jeg har," sagde han stille med et træk på skuldrene. "Han ved ikke så meget om hvad jeg laver og hvem jeg ser, haha," hans grin til sidst var en kende tørt, måske fordi hans selvironi var til at tage og føle på. En mand der blev misbrugt og valgte at finde andre der kunne misbruge ham samtidig, for at føle sig frigjort. Det var en kende, ja, ironisk. "Men jeg vil hellere være her end noget andet sted," endte han og så på hende med et smil. Han var lidt overrasket over at de sad så tæt lige pludselig. Hendes ansigt var ret nær hans og han tog sig selv i at se hendes udseende som et der mindede ham om hans kusine Rachel, hende, han egentlig stod til, offentligt, at skulle giftes med.
Post by Alisha Eade on Jul 15, 2020 23:41:55 GMT 1
Da hun opdagede via en kort ud-af-kroppen-oplevelse hvor tæt hun sad med manden hun lige havde mødt, trak hun sig tilbage med en rødmen, der spredte sig langsomt over hendes kinder og bryst. Jo, hun havde da været tæt med mænd (og kvinder) før. Endda elsket en del af dem. Men det betød jo ikke at hun skulle kaste sig over ethvert mandfolk, der gav hende et glas vin. Han havde sikkert også allerede en partner. "Det er jeg ked af at høre," sagde hun lidt mere reserveret til hans udtalelse "Men godt du har fundet et nyt hjem her," Hun smilede let og slap hans hånd for at slå koldt vand i blodet hos sig selv. "Hvornår tror du jeg hører om jobbet?" spurgte hun så. Hun tænkte stadig på hvor hun skulle tilbringe natten, men med lidt god vilje kunne hun få en seng på et af kvinde-hjemmene i slumkvarteret.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 15, 2020 23:48:00 GMT 1
"Måske imorgen? Hvis du altså kommer herned når de åbner? Ellers kan du være her når jeg plejer at dukke op, omkring kl.16," svarede han med et træk på skuldrene inden han drænede sig glas for de sidste dråber. "Har du et sted og sove i nat?" Spurgte han som om han havde læst hendes tanker. Han havde ikke læst dem, as such, mere forventet at en kvinde der tøvede ved at skulle opgive sin adresse og sit telefonnummer næppe havde et sted at sove trygt.
Post by Alisha Eade on Jul 15, 2020 23:55:13 GMT 1
Hun overvejede at lyve og sige, at hun havde et sted at sove, men det virkede også bare dumt, hvis han ville servere hende en seng på et sølvfad. "Altså de sidste par nætter har jeg sovet på kvinde-hjemmet nede i Rue de Croissant," løj hun så i stedet. Det var en hvid løgn. I går havde hun haft en kunde, der havde ladet hende sove til tidlig morgen, hvor hans kone kom hjem fra nattevagt. "Men hvis du kender et sted i nærheden, vil jeg være meget taknemmelig," Hun svirvlede lidt med det tilbageværende vin i glasset og drak det så endelig.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 17, 2020 18:53:08 GMT 1
“Jeg ved der er nogle af danserne der har et rum med nogle brikse som de crasher på fra tid til anden,” sagde han og rejste sig. Han tilbød hende en hånd for at hjælpe hende ud af den lille bås hvor de havde siddet og han ledte hende om til en bagdør, der tydeligvis var forbeholdt personalet. “Du skal bare sige du kender mig, hvis nogen spørger hvad du laver her,” forklarede han mens de gik igennem nogle snørklede korridorer. Der var ikke ret mange, hovedsageligt rekvisitører ansat til at vedligheolde kulisserne og sceneområdet. De kom ud til et større lokale med sofaer og borde og store guldspejle på væggene. Det flød med tøj, fjerboaer, stiletter, væltede glas og halvtomme vinflasker. En dør stod på klem og han skubbede den op og afslørede et stort set mørklagt lokale. Der var nogle luftmadrasser og et enkelt bord i midten. En enkelt danser lå og sov med ryggen til. “Reglen herinde er at man sover og når man ikke sover, så er man ikke herinde,” forklarede han stille ved døren. “Alle kan bruge det, ingen stiller spørgsmål. Arbejde medbringes ikke herinde. Kan det bruges.”
Post by Alisha Eade on Jul 17, 2020 19:22:08 GMT 1
For alle andre, ville rummet have lignet noget skummelt, men for Alisha var det en seng et sted, hvor hun ikke skulle bolle sig til en dyne. Hun takkede Gabriel igen og ville endnu engang ønske, at hun kunne gøre noget for ham. Hun tænkte så det knagede, men hun havde ikke så meget at byde ind med. "Er du her i morgen?" spurgte hun så i stedet og kiggede på ham. Hun var fascineret af Møllens indre snørklede gange og afkroge. Her kunne man hurtigt blive væk - uanset om det var med vilje eller ej. Men på samme tid kunne hun ikke så godt lide, at der ikke var en udgang synlig ud til det fri. Man kunne blive trængt op i en krog her.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 17, 2020 20:04:15 GMT 1
“Ja, jeg plejer at komme ind kl.16, men kan godt være her før. Så kan jeg også snakke med Charles, ham der sørger for rengøringsholdet og vedligeholdelse,” svarede han. “Som sagt, du skal bare nævne mig, så er der ingen der krummer et hår på dit hoved.” Han lagde blidt en hånd mod hendes kind for at understrege hvad han sagde. Der var ingen der lagde sig ud med Darklighterarvingen og hans bekendtskaber, uanset om det var en elsker eller en kommende renføringsassistent.
Post by Alisha Eade on Jul 17, 2020 20:20:40 GMT 1
Hun smilede over hele pæren, da hun mærkede hans kolde fingre mod sin kind. Dårligt blodomløb, tænkte hun og lod tanken forsvinde ind i mylderet af andre tanker, der kredsede mest om ham og hvad der skulle ske i morgen. Hun havde gode chancer for at få rengøringsjobbet og hun var heldigvis ikke sart, så det passede hende fint, om så hun skulle skrubbe toiletter i ét væk. "Tusind tak, Gabriel," Hun smagte på navnet, som om det var et stykke slik, hun aldrig havde prøvet før. Hun fandt det dog sødt og lækkert. MEN - den flygtige illusion om et forhold til nogen mand forsvandt lige så hurtigt som den var kommet. Hun var jo for gammel og brugt. Hun skulle ikke ødelægge en ung mands liv på den måde.
Post by Gabriel Darklighter on Jul 18, 2020 21:32:11 GMT 1
Han smilede til hende, en forsikring om at alt nok skulle gå og slap hende. "Godnat, sov godt," sagde han inden han vendte sig bort og forlod Møllen sådan som det egentlig havde været planen for mange timer siden. På vej ud forklarede han kort bartenderen situationen og fik ham til at love at holde øje med at ingen rørte Alisha. Gabriel satte kursen hjem gennem natten og tænkte ved sig selv at det var sjældent han tillod sig selv rent faktisk at gøre noget godt for andre, men i aften havde det kunnet lade sig gøre, og han var stolt men også en smule nervøs. Han kendte hende knap nok, men han kendte alligevel alt til livet på gaden. Han var priviligeret men alligevel valgte han et liv i bunden af samfundet, af en eller anden årsag var han mere fri her. //out