Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 17:10:07 GMT 1
Paris var som en funklende stjerne i natten mens de var gledet gennem byen med retning mod det dyreste hotel de havde kunnet Google sig til. Glass House. Det var et spir af glas og stål og farvede projektører og et formidablet springvand foran indgangen. Indenfor var det endnu mere overdådigt og pompøst. Marmorgulve, guldlysekroner, spejle og krystalvaser med eksotiske blomster. Fra loungen lød hyggesnak og klinken af glas, og foran dem var receptionen næsten et arkitektonisk kunstværk i sig selv. De havde nået at skifte tøj inden de kørte ind ad Champs Elysées og ankom til Glass House hvor en valet tog imod deres convertible cadillac, og de fik deres store tunge tasker båret ind af piccoloen. Dante var i en afslappet hvid Armani-skjorte og sorte, pressede bukser. Receptionisten hilste venligt på dem og de fik en suite uden problemer da de viftede med et platin kort, der vist nok engang havde tilhørt en billionær i Monaco. De blev vist ind i en elevator og sendt afsted op i det 15 etager høje hotel. Dante havde under hele indlogeringen haft sin hånd i lommen og vendt den lille stenfigur han havde på sig på alle tidspunkter af døgnet. Den gav dem held, bildte han sig selv ind og han vendte sig mod Lucia med et bredt smil.
"Paris, baby, så kom vi endelig frem," sagde han med sit gavtyvesmil.
Post by Lucia Tesoro on Aug 22, 2020 17:18:22 GMT 1
Lucia smed sig på sofaen med benene oppe efter at have betalt gode drikkepenge til piccoloen. Hun var iklædt en stilet sort kjole og hvis man ikke vidste bedre, ville man nok ikke tro de var bror og søster, men måske et par. Det kunne de grine meget af, for det var da for fjollet. "Paris, mon amour!" udbrød hun og ventede på at piccoloen havde sat alting på plads, inden hun fortsatte: "Hvad er planen så for Pariiii?" spurgte hun med en skingrende falsk, fransk accent. Hun var med på det meste og den lange køretur de havde haft i dag, havde gjort hende sulten efter noget adrenalin i kroppen. "Og hvilket navn er vi skrevet ind under her?"
Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 17:23:39 GMT 1
"Mr. and Mrs. Smith," fortalte Dante mens han gik rundt og undersøgte suiten. Det var ligesom da de var i Dubai. De havde stjålet et par fade og en lysestage men måtte ditche det i en grøft fordi det åbenbart var chipped så hotellet kunne lokalisere det igen. Han tjekkede om der var noget med dette rums interiør mens han vurderede hvor meget de kunne få for tingene hvis de skulle have dem med. "Plan? Behøver der være en plan?" spurgte han og vendte sig smilende til sin søster. "Det eneste jeg ved er at vi skal på Louvre en dag og se hvordan sikkerheden er, du ved," han stak en tungespids ud i mundvigen mellem tænderne og grinede. "Og hvad der nu ellers dumper ned i skødet på os! Jeg har hørt mafiaen her i byen giver gode penge for arbejde." Det var ikke typisk at de arbejdede for andre, men i Berlin havde de da formået at få lidt af nogle undergrundsgrupper, der gav godt for gammelt Nazi-memorabilia.
Post by Lucia Tesoro on Aug 22, 2020 18:15:09 GMT 1
"Årrhhh, dén er flot!" sagde hun lettere distraheret og pegede med begge hænder op mod lysekronen, der hang over sofagruppen, "Tror du dén kan være i bilen?" spurgte hun. Ikke at de beholdt deres tyvekoster ret længe, men hun holdt nu af fine ting og at lade som om de var hendes egne. "Og det er vigtigt at have en plan, Dante! Vi er nødt til at blive mere end bare landevejsrøvere, synes du ikke?" Lysekronens glimtende lys strålede i hendes øjne, sammen med hendes ambitioner. "Jeg kunne lige se os som mafiabosser," grinede hun til slut, "Vi ville styre denne her by, som ingenting!"
Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 18:27:55 GMT 1
"Uhh!" Han grinede bredt og slog hænderne sammen idet han satte kurs hen til hende og gled ned ved siden af hende. "Mi amore," han tog hendes hånd og kyssede den teatralsk. Han ville gå langt for hende, til verdens ende og længere hvis det var muligt. Hun var det eneste han havde, og han kunne aldrig forestille sig at miste hende. "Jeg har kun ét ønske: Mona Lisa," sagde han med et glimt i øjet der både understregede hans drengede vildskab men også alvor. Mona Lisa?? Det ville være et feat at stjæle det maleri. Ingen ville nogensinde glemme dem igen. "Det vil placere os på landkortet blandt nogle af de største!" Han havde svært ved at holde sin spænding ned og sad og hoppede lidt op og ned i sofaen som en balstyrisk celebrity i en sofa ved et talkshow.
Post by Lucia Tesoro on Aug 22, 2020 18:40:54 GMT 1
"Sid dog stille," grinede hun og lod ham kysse sin hånd med de mange glitrende ringe, købt for røvede penge - eller bare røvet. Hun forstod at forkæle sig selv og ham med dyre ting og gode måltider - de var vel udsultede børnehjemsbørn fra Firenze. "Mona Lisa," gentog hun drømmende, "Forlader du så mig for evigt, når du har hende?" spurgte hun, stadig med et lettere grådigt smil på læben. Det ville jo ikke engang være et røveri. Hvad lavede et italiensk kunstværk som Mona Lisa i Frankrig? De ville jo blot tage det tilbage til moderlandet og sælge det. Eller til Rusland, Dubai eller lignende, hvor sortbørshandlen tørstede efter det mest ultimative og sjældne.
Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 18:49:08 GMT 1
"Hun hører jo ikke hjemme her!" udbrød Dante næsten forarget. Hans italienske temperament var til at tage og føle på. Han greb hende om skuldrene og så næsten desperat på hende. Hendes strålende øjne, hendes overdådige garderobe som var i to af kufferterne de havde med sig. "Lucia, vi skal have hende tilbage til Firenze, koste hvad det vil!" sagde han indædt. "Hun skal hjem og vi kan være dem der bliver berømte for at bringe hende tilbage til Uffizierne!"
Post by Lucia Tesoro on Aug 22, 2020 19:08:22 GMT 1
"Jeg ved det, amato" sagde hun bedrøvet. Hun delte hans holdning fuldstændigt. Mona Lisa hørte ikke til hos de franske tyve. Italien var hendes sande hjem. "Men vi kan lige så godt nyde turen, ikke? Jeg tænker vi også skal et smut forbi Dior, jeg mangler ny garderobe - og du," Hun satte sig op i sofaen efter at have lagt og betragtet ham lidt, "Kunne også godt trænge til lidt luksus," Hun prikkede ham i brystet med en drillende finger, før hun svang benene ud over kanten af sofaen og gik som en anden karikeret topmodel rundt i suiten. Hun gik over mod anlægget, der sad under tv'et og tændte for radioen, så hun havde noget at danse til. Det var dejligt at få strukket benene efter en dag i bilen. "I morgen, tager vi på Louvre!" sagde hun og rakte sin hånd ud til ham, for at byde ham op til dans.
Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 19:40:32 GMT 1
"JA!" han rejste sig og tog hendes hånd og svang hende i et sikkert dansegreb. De havde tillagt sig en vis livsstil, men de havde også lært en del når de skulle begå sig i de pænere dele af samfundet. Dans var en del af det, og han trådte et par trin med hende, bøjede hende bagover i en flydende bevægelse og hev hende op og stå igen. "Jeg glæder mig allerede til at have hende i hænderne igen," sagde han og strøg en hånd over hendes sirligt satte afblegede hår. "Ligesom jeg har dig nu!" Han grinede og drejede hende rundt i en pirouette og slap hende så hun drejede for sig selv, en ballerina i midten af suiten. "Jeg tænker mig også," han lagde en finger mod underlæben i en tænksom mine, "at vi skal undersøge underverdenen her i Paris inden vi tager fat på planen. Du ved," han trak på skuldrene, "hvis der er nogen der ved noget der kan være af brug for os."
Post by Lucia Tesoro on Aug 22, 2020 20:08:12 GMT 1
"Underverdenen, blaaah," Hun delte ikke hans passion for at få hjælp udefra, selvom hun rent logisk godt kunne se, at det gav mening. Hun følte sig bare en del bedre end de slumkvarterer de nogle gange hentede hjælp fra. Hun blev ved med at snurre rundt, så skørtet på den lille flared minikjole stod ud til alle sider. Da hun stoppede var hun let svimmel og grinende. "Du vil have mig for altid, fratello," sagde hun blidt og støttede sig til en meget grim piedestal med en endnu grimmere, men sikkert dyr vase. Hun hadede sådan noget gammeldags ragelse, men det solgte for mange penge. Det vidste Dante meget mere om end hende, han var hjernen bag videresalget.
Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 20:23:16 GMT 1
Han nærmede sig hende og stillede sig besidderisk med armene om hendes liv og med hendes knæ på hver side af sine hofter. "Underverdenen er vores billet ind i denne by, mi amore," sagde han og trak hende tæt imod sig så han kunne mærke hende imod sin krop. "Tænk på alle de muligheder der er her. Paris, city of looooove," sang han på dårligt engelsk, "hvis vi forener os med de allerede etablerede kræfter, kan vi få et ry, der gør os berømte og frygtede!" Han lænede sin pande mod hendes og tog en dyb indånding af hendes parfume. "Tænk, sorella, os to og resten af verden! Only us!"
Post by Lucia Tesoro on Aug 22, 2020 20:39:34 GMT 1
Hun smilede ind mod ham og lagde armene over hans skuldre. "Du lover at vi kan blive berømte og berygtede?" spurgte hun med store øjne. Hun havde ingen intentioner om at blive famous, men infamous var måske et bedre fit til hende og ham sammen. "Fratello, jeg ville give dig verdenen, hvis jeg kunne stjæle den," drillede hun, "Og det kan jeg," Hun lukkede sine hænder, så hun holdt ham i et fast greb om nakken. For dem var der intet mærkeligt i at være så tætte, de var jo bare søskende - eller hvad man nu kaldte det.
Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 20:50:33 GMT 1
Han tog hendes ansigt i sine hænder og kyssede hendes pande inden han lod sine hænder falde ned om hendes liv. "Vi bliver de mest famøse tyve i hele Paris, jeg lover det," sagde han inderligt. Han lagde sit hoved ind mod hendes og hvilede sin hage mod hendes skulder. "Vi er verden," hviskede han stille inden han trak sig langsomt fra hendes greb. "Kom, lad os tage ud og se byen!" Han tog hende ved hænderne og trak hende væk fra piedestalen. "Vi er i byen nu, lad os tage ud og opleve den! Jeg har hørt Moulin Rouge er stedet det sker!"
Post by Lucia Tesoro on Aug 22, 2020 21:00:34 GMT 1
"Aaah, Moulin Rouge, ja ja ja, lad os tage afsted. Måske vi kan score," sagde hun med et glimt i øjet. Hun vidste ikke helt hvorfor, men hver gang hendes flotte fyr af en bror 'scorede' fik hun den der lille følelse af jalousi. Ikke fordi hun selv ville have ham, hvem ville dét? Men hun ville være sin brors eneste. Ligesom han var hendes eneste. "Jeg skal lige skifte tøj. Kan ikke lade mig se i den samme kjole to gange," Hun slap hans hænder efter at have givet dem et lille klem og gadedrengehoppede over mod kufferterne, hvor hun hurtigt hev noget nyt ud, stadig med prismærke på. Hun skyndte sig at skifte ind til en midi-lang silkekjole med et modbydeligt, men meget high-fashion print og fik lagt noget make-up, der passede sig til nattelivet. "Let's go!" sagde hun med sin stærke italienske accent.
Post by Dante Tesoro on Aug 22, 2020 21:09:57 GMT 1
Han grinede af hende, slængede en læderjakke over skulderen sammen med et par ubrugelige solbriller selvom solen for længst havde set det sidste af det parisiske liv og tog hendes hånd for at føre hende til udgangen, som var en elevator med speciel adgang til deres suite. De kom ned til receptionen hvor de bestilte en taxa til Moulin Rouge. Der var en del forskellige celebrities til stede ved hotellet. Dante blinkede til Lucia. "Forestil dig alle de suiter vi skal bryde ind?" hviskede han til hende med et grin inden deres taxa kom for at tage dem ud i byen.